JAV institucijos tiria „Tesla“ automobilius galimai kamuojančią pavojingą problemą - greitkelyje tai gali sukelti tragišką avariją ()
„Tesla“ elektromobiliai yra labai technologiškai pažangūs, tačiau tai jų neapsaugo nuo įvairių techninių problemų. Jungtinių Valstijų Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) gavo 354 pranešimus apie vieną pavojingą „Tesla“ automobilių problemą ir pradeda tyrimą. Tai gali virsti didžiuliu skandalu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ši problema, atrodo, kamuoja 2021-2022 metų „Tesla Model 3“ ir „Model Y“ modelius. NHTSA apytiksliai skaičiuoja, kad JAV keliuose yra 416 tūkstančių tokių automobilių. Šį skaičių svarbu turėti omenyje, nes tarp tokios gausybės mašinų 354 pranešimai neatrodo tiek daug. Kita vertus, NHTSA pradeda tyrimą, nes pastebima, kad tai - šiek tiek išplitusi problema.
NHTSA gavo 354 pranešimus, kad minėtų modelių „Tesla“ automobiliai pradeda netikėtai stabdyti. Tai yra, stabdžiai aktyvuojami savaime, vairuotojui neuždėjus kojos ant pedalo. Autopilotą turintys „Tesla“ automobiliai, žinoma, gali stabdyti patys ir užfiksuoti incidentai įvyko, kai autopiloto sistema buvo aktyvuota. Tačiau priežasčių stabdyti, kaip teigia vairuotojai, nebuvo.
Šį gedimą patyrę vairuotojai teigia, kad jų automobiliai pradeda stabdyti labai staigiai, be jokio perspėjimo ir akivaizdžių priežasčių. Stebėtina, kad tai dar nesukėlė jokių avarijų ar traumų, bet jei tai tikrai yra išplitusi problema, tik laiko klausimas, kol atsitiks kas nors tragiško. Autopilotas dažniausiai naudojamas važiuojant greitkeliu. Bus įdomu pamatyti, ar NHTSA tyrimas peraugs į didesnį skandalą, ar pakaks programinės įrangos atnaujinimo. O gal nereikės ir jo - kol kas nėra patvirtinta, kad tai - didelį automobilių skaičių kamuojanti problema.
NHTSA daug dėmesio skiria „Tesla“ automobiliams, nes jų populiarumas ir technologinės savybės verčia vairuotojus pastebėti visas technines problemas. Dar šį mėnesį NHTSA pradėjo tirti, kodėl „Tesla“ automobiliai su aktyvuotu autopilotu nesustoja prie „Stop“ ženklų. Pastebėję šį ženklą elektromobiliai elgėsi kaip prasti vairuotojai - jie tik labai sulėtėdavo. „Tesla“ dėl to atnaujino maždaug 54 tūkstančių automobilių programinę įrangą. „Tesla“ taip pat turėjo pašalinti savo „Boombox“ funkciją, leidžiančią lėtai važiuojantiems automobiliams skleisti įvairius garsus. Bet atsitiktinė stabdžių aktyvacija tikrai yra didesnė problema.