Pristatyta dar niekada nematyta transporto priemonė – pirmasis pasaulyje elektrinis ekranoplanas, kurio greitis siekia 300 km/h (Foto, Video)  ()

„Seaglider“ gavo povandeninius sparnus, kurie leidžia taupyti akumuliatoriaus energiją ir skristi ilgiau.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Bendrovė „Regent“ atliko pirmuosius „Seaglider“ – pirmojo pasaulyje elektrinio ekranoplano – skrydžio bandymus. Kūrėjai paskelbė išsamią informaciją oficialioje svetainėje.

„Regent“ pristatė prototipą, kurio sparnų plotis yra 5,5 m, o tai yra 4 kartus mažesnis nei suplanuotas modelis. Bandymų metu pilotas pademonstravo, kaip „Seaglider“ gali plaukioti povandeniniais sparnais, kilti, skristi ir nusileisti.

Įmonė jau surinko daugiau nei 18 milijonų JAV dolerių, kad sukurtų viso mastelio prototipą su 19,8 m sparnų ilgiu, naujiems bandymams, kurie įvyks 2024 m. O jau 2025 metais planuoja pradėti serijinę „Seaglider“, skirto keleiviams vežti, gamybą.

Ekranoplanai – tai specialios konstrukcijos orlaiviai, sukuriantys oro pagalvę tarp sparnų ir vandens paviršiaus (vadinamasis ekrano efektas). Būdamos mažame aukštyje, tokios transporto priemonės turi didesnę keliamąją galią, todėl sunaudoja mažiau energijos, palyginti su įprastais orlaiviais. Tačiau gana pavojinga skristi per žemai virš sausumos, todėl ekranoplanai dažniausiai paleidžiami virš vandens.

 

Technologija žinoma jau seniai, tačiau neišplito, tačiau elektros varikliai gali jai įkvėpti naujos gyvybės. Šiuolaikiniai elektrinai laivai yra gana neefektyvūs, nes sunaudoja daug akumuliatoriaus energijos, kad įveiktų vandens pasipriešinimą. Todėl „Regent“ nusprendė sujungti vandens ir oro transporto rūšis, sukurdama „Seaglider“ prototipą.

 

„Tai puikus naujas momentas susisiekimo istorijoje. Ekranoplanai suteiks ilgai lauktą palengvėjimą keliautojams, ieškantiems alternatyvos tradiciniam oro transportui, aptarnaujančiam pakrantės vietoves, tokias kaip Niurjorkas, Havajai, Barselona, ​​Tokijas ir daugelis kitų visame pasaulyje“, – komentavo „Regent“ direktorius ir vienas iš įkūrėjų Billy Thalheimeris.

 

Naujasis ekranoplanas gavo 3 V raide išdėstytus povandeninius sparnus, kurie leidžia atlikti valties vaidmenį ir įsibėgėti vandens paviršiuje. Judėjimo metu kabina pakyla virš bangų ir sumažėja priekinis pasipriešinimas, todėl „Seaglider“ lengvai slysta per bangas ir sunaudoja mažiau energijos kilimui. Ore povandeniniai sparnai susilanksto, kad netrukdytų.

 

„Regent“ teigimu, elektra varomas orlaivis gali įsibėgėti iki 300 km/h štilio sąlygomis ir vienu įkrovimu nuskristi iki 300 km, naudojant įprastus komercinius akumuliatorius.

Bendrovė rašo, kad jau yra gavusi išankstinių užsakymų, kurių bendra suma siekia apie 7 mlrd. JAV dolerių įvairaus dydžio lėktuvams. Kūrėjai planuoja padidinti prototipą ir sukurti modelius, skirtus mažiausiai 150 keleivių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(15)
(0)
(15)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()