Aviakatastrofa, pasibaigusi stebuklu – dramatiškas „Gimli sklandytuvo“ skrydis (Foto, Video) ()
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pearsonas ir Quintal nusprendė nukreipti lėktuvą į Vinipegą, esantį už 105 km. Tačiau atlikęs kai kuriuos skaičiavimus, Quintal paskelbė, kad jie niekada nepasieks Vinipego. Vietoj to jis pasiūlė jiems pabandyti nusileisti uždarytoje karinėje oro bazėje Gimli mieste, maždaug 72 km atstumu nuo jų buvimo vietos, netoli Vinipego ežero krantų.
Gimli turėjo du 2200 m ilgio kilimo ir tūpimo takus, tačiau pilotai nežinojo, kad kilimo ir tūpimo takai buvo paversti lenktynių trasų kompleksu, dabar žinomu kaip „Gimli Motorsports Park“. Likimo valia, tai buvo lenktynių diena, o trasa buvo pilna automobilių ir kemperių.
Neturėdami pagrindinės energijos, pilotai naudojo techniką, vadinamą „gravitacijos kritimu“, kad nuleistų važiuoklę ir užfiksuotų ją vietoje. Pagrindinė pavara užsifiksavo, tačiau priekinis ratas buvo per lengvas, kad nukristų vien dėl gravitacijos, ir buvo tik iš dalies išskleistas.
Lėktuvui artėjant prie kilimo ir tūpimo tako, pilotai suprato, kad skrenda per aukštai ir per greitai. Jei jie greitai neprarastų aukščio, jie visiškai viršytų kilimo ir tūpimo taką. Pilotai trumpai svarstė galimybę sukurti 360° kilpą, kad sumažintų greitį ir aukštį, tačiau nusprendė, kad jiems nepakanka aukščio manevrui atlikti.
Our first episode is out now. Listen as we discuss Air Canada 143, better known as the Gimli Glider. If you've already listened to the episode you should check out this photo of a RAT and of the plane after landing. https://t.co/Fo73as39zs pic.twitter.com/dizwDakIWn
— BlackBoxDown (@BlackBoxDownPod) April 16, 2020
Pearsonas, patyręs sklandytuvo pilotas, nusprendė atlikti slydimą į priekį, kad padidintų pasipriešinimą ir sumažintų aukštį. Slydimas į priekį yra sklandytuvuose ir lengvuosiuose orlaiviuose dažniausiai naudojama technika, leidžianti greičiau nusileisti nedidinant skridimo greičio. Jis beveik niekada nenaudojamas dideliuose reaktyviniuose lėktuvuose.
Išsijungus abiems varikliams, lėktuvas beveik nekėlė triukšmo artėdamas prie kilimo tako. Pearsonas galėjo tik tikėtis, kad žmonės pasitrauks iš kelio. Sklendžiančiam lėktuvui artėjant prie nebenaudojamo kilimo ir tūpimo tako, pilotai pastebėjo, kad du berniukai važinėjo dviračiais 300 m atstumu nuo numatomo smūgio taško. Vėliau kapitonas Pearsonas sakė, kad berniukai buvo taip arti, kad jų veiduose matė visišką siaubą, kai jie suprato, kad į juos skrieja didelis lėktuvas.
#OTD in 1983, Air Canada Flight 143 (C-GAUN) Boeing 767-233 successfully landed at Gimli Industrial Park Airport after running out of fuel due to a miscalculation. This incident earned the aircraft the nickname "Gimli Glider". pic.twitter.com/RuaTIcHMh1
— Air Disasters (@AirCrashMayday) July 23, 2019
Lėktuvui pasiekus žemę, priekinė pavara vėl įgriuvo į rato angą, todėl orlaivio nosis trenkėsi į asfaltą ir nukrito išilgai žemės. Trintis padėjo sulėtinti lėktuvą ir neleido jam atsitrenkti į kilimo ir tūpimo taką supančias minias. Visi 61 laive buvęs žmogus išgyveno.
„Air Canada“ atlikus tyrimą, kapitonas Pearsonas buvo nušalintas šešiems mėnesiams, o antrasis pilotas Quintal buvo nušalintas dviem savaitėms už savo vaidmenį apskaičiuojant kurą ir dėl klaidingo bei neapgalvoto sprendimo skristi su tuščiais degalų matuokliais. Šie nušalinimai buvo panaikinti gavus apeliaciją. Po dvejų metų Pearsonas ir Quintal buvo apdovanoti pirmuoju Fédération Aéronautique Internationale diplomu už parodytą išskirtinį piloto meistriškumą.
Lėktuvas buvo suremontuotas ir grąžintas į „Air Canada“ tarnybą, kur jis skraidė 25 metus iki 2008 m., kai buvo nurašytas. „Gimli Glider“ buvo supjaustytas į metalo laužą 2014 m.