Kokiu lėktuvu skraido Rusijos prezidentas? Branduolinį mygtuką turintis „Skraidantis Kremlius“ nustebina ir visko mačiusius (Foto, Video)  ()

Daugelis žinome, kokiu lėktuvu skraido JAV prezidentai – tai stipriai modifikuotas „Boeing 747“ milžinas. Tačiau kokiu prezidentiniu lėktuvu skraido Rusijos vadovas? Jame yra branduolinio valdymo pultas, sporto salė ir griežtos taisyklės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Unikalus, pagamintas Rusijoje, kuo saugesnis ir, pageidautina, milžiniškas. Štai kaip praėjusio amžiaus viduryje buvo sumanytas „Lėktuvas nr. 1“ – Rusijos prezidento lėktuvas.

Nuo 1996 m. šią funkciją atlieka „Iljušin Il-96-300PU“ – vienintelis lėktuvas, kurį Vladimiras Putinas naudoja kelionėms po šalį ir užsienį.

Kodėl „Il-96-300PU“?

„Il-96-300PU“ yra didelis orlaivis: 55 metrų ilgio ir 60 metrų pločio sparnais. Jis gali pasiekti iki 900 km/h greitį ir turi keturis reaktyvinius variklius.

Tie patys varikliai montuojami „Tupolev Tu-204“ ir „Tupolev Tu-214“ serijos lėktuvuose – dviejuose populiariausiuose Rusijos komerciniuose lėktuvuose, kurie iš esmės panašūs į „Boeing 757“. Standartinės versijos lėktuvu gali skirsti 300 keleivių.

„Il-96“ buvo sukurtas dar Sovietų Sąjungos laikais – devintajame dešimtmetyje Voronežo aviacijos gamykloje. Pirmasis skrydis įvyko 1988 m. rugsėjo 28 d., o pirmasis komercinis skrydis buvo atliktas 1992 m. gruodžio mėn.

 

Iš viso gamykla pagamino 25 tokius orlaivius, tačiau dauguma jų prisijungė prie „Rossija Special Flight Squadron“ („Aeroflot“ dukterinė įmonė), aptarnaujančio prezidentą ir vyriausybę.

Yra paprastas paaiškinimas, kodėl prezidentas pamėgo šį lėktuvą: keleivinis lėktuvas „Il-96“ buvo laikomas perspektyviausiu rusišku dizainu. Tačiau oro linijų bendrovėms tai pasirodė per brangu: keturi jo varikliai reikalavo dvigubai daugiau degalų ir priežiūros išlaidų nei užsienio lėktuvai.

Tačiau prezidento lėktuvų parkui tai buvo būtent tai, ko reikėjo. Lėktuvas turi keturis variklius. Net jei sugenda du varikliai, jis vis tiek gali kilti aukštyn arba leistis žemyn dideliais aukščiais, taip pat gali manevruoti ir tęsti skrydį. Net ir turėdamas tik vieną veikiantį variklį, prezidento lėktuvas galėtų nuskristi iki 800 km atstumą ir saugiai nusileisti.

Iš viso prezidentinė „Il-96“ versija buvo atnaujinta penkis kartus nuo tada, kai jis pirmą kartą buvo pagamintas, paskutinį kartą – 2021 m.

Kas slypi viduje?

 

Iš pirmo žvilgsnio niekas negali atskirti prezidento lėktuvo nuo kitų „Rossija“ laivyno lėktuvų, išskyrus mažą Rusijos vėliavą ant uodegos. Tačiau viduje lėktuvas yra gana unikalus, atitinkantis aukščiausius komunikacijos ir saugumo standartus. Dėl to lėktuvas buvo pramintas „Skraidančiu Kremliumi“.

Naudodami specialias ryšio galimybes, lėktuvo komunikacijos inžinieriai gali perduoti užšifruotus pranešimus iš bet kurio aukščio į bet kurį pasaulio tašką, naudodami bet kokį ryšio kanalą.

Lėktuvo pavadinime esančios raidės „PU“ reiškia „punkt upravleniya“ (rusų kalba - „komandinis taškas“) ir, be kita ko, turi „branduolinį mygtuką“.

Jame taip pat yra radaras, elektroninis, elektrooptinis ir vizualus valdymas. Visa įranga dubliuojama, kad susidorotų su nenumatytais atvejais – kai kurie iš jų kelis kartus.

Už vidaus patalpų išdėstymą ir įrangos montavimą buvo atsakingi Austrijos aviacijos gamintojo „Diamond Aircraft Industrie“ borto įrangos ekspertai. Tuo pačiu metu tiksli informacija apie tai, kas sumontuota orlaivyje, yra valstybės paslaptis. Daug daugiau žinoma apie orlaivio „vidų“, kai kalbama apie keleivių patogumus.

 

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(44)
(44)
(0)

Komentarai ()