[ŽT] Viršgarsiniai skrydžiai grįžta! Pirmą kartą pakilo į dangų. „Boom XB-1“ (Foto, Video)  ()

Pirmą kartą į orą pakilo „Boom Supersonic“ demonstracinis lėktuvas „Boom XB-1“. Tai pirmasis civilinis viršgarsinis lėktuvas, skridęs per pastaruosius du dešimtmečius.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2024-03-26 [ŽT] Viršgarsiniai skrydžiai grįžta! Pirmą kartą pakilo į dangų. „Boom XB-1“ (Foto, Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Skrydis įvyko kovo 22 dieną Mojave oro ir kosmoso uoste (Kalifornija).

„Boom Supersonic“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Blake'as Schollas pažymėjo, kad būtent iš šios vietos buvo paleistas eksperimentinis lėktuvas „Bell X-1“, kuris 1947 metais tapo pirmuoju lėktuvu, pralaužusiu garso barjerą.

Bandomojo skrydžio metu XB-1 skrido vyriausiasis „Boom Supersonic“ pilotas bandytojas Billas „Doc“ Shoemakeris. Jį lėktuvu T-38 stebėjo pilotas bandytojas Tristanas „Geppetto“ Brandenburgas.

JAV Federalinė civilinės aviacijos administracija draudžia orlaiviams skristi virš šalies teritorijos viršgarsiniu greičiu, todėl lėktuvas rodė kuklesnius, tačiau planą atitinkančius rezultatus. Bandomojo skrydžio metu XB-1 pakilo į 2170 metrų aukštį ir pasiekė 439 km/val. greitį.

 

„Boom XB-1“ yra 1/3 mastelio reaktyvinis viršgarsinis demonstracinis lėktuvas, sukurtas „Boom Supersonic“. Demonstracinis lėktuvas yra viršgarsinio lėktuvo „Boom Overture“ kūrimo dalis. XB-1 varomas trimis „General Electric J85“ varikliais. Planuojamas lėktuvo greitis 2,2 machų.

„Boom Overture“ yra planuojamas viršgarsinis keleivinis lėktuvas, galintis skristi 1,7 macho (1800 km/val.) greičiu. Jį planuojama pristatyti 2029 metais.

Bendrovė „Boom Supersonic“ viršgarsiniame lėktuve „Overture“ ketina naudoti aplinkai nekenksmingus degalus ir žada, kad šiuo 60 metrų laineriu bus galima skraidinti iki 80 keleivių.

 

Skrydis iš Europos į JAV tokiu orlaiviu užtruks tik apie 5 valandas, o iš Amerikos, pavyzdžiui, į Pietų Korėją – tik 8 valandas. Palyginimui, skrydis virš Atlanto dabar trunka 8 valandas, o virš Ramiojo vandenyno – 12 valandų.

Tuo pat metu bendrovė planuoja, kad „Overture“ orlaiviai skraidys ir tarp JAV miestų, tačiau atsižvelgiant į dabartinį draudimą, kol kas neaišku, kaip toks leidimas bus gautas.

Primename, kad viršgarsinis keleivinis lėktuvas „Concorde“ paskutinį skrydį atliko 2003 metais. Nors keleivius iš JK į JAV jis galėjo nugabenti vos per 3 valandas, tokie skrydžiai buvo labai brangūs ir teršiantys aplinką. Be to, skrisdami virš sausumos viršgarsiniai orlaiviai sukuria kurtinantį riaumojimą, todėl JAV tokie skrydžiai draudžiami.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(12)
(0)
(12)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()