„Honda“ pramiegojo? Pigiausias privatus reaktyvinis lėktuvas pasaulyje žada ilgai lauktą proveržį: kaina dvigubai mažesnė, o galimybės - labai viliojančios (Video) (3)
„Cirrus Vision SF50“ - pigiausias privatus reaktyvinis lėktuvas pasaulyje. Skamba kaip prastas titulas, kuriuo tiesiog negalima girtis. Ar pigus lėktuvas gali būti geras? Kaip „Cirrus Vision SF50“ gali būti lyginamas su konkurentais? Kokiais bruožais jis juos lenkia?
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apie „Cirrus Vision SF50“ lėktuvą jau rašėme. Štai ką apie jį jau žinote. Tai - pigiausias privatus reaktyvinis lėktuvas pasaulyje, kurio kaina nesiekia nė 2 milijonų dolerių. Jis, kaip ir gerokai brangesni konkurentai, turi hermetišką kabiną, leidžiančią pakilti į pakankamai didelį aukštį. „Vision SF50“ turi anglies pluošto fiuzeliažą ir gana didelius langus, o nelaimės atveju padės tradicinis „Cirrus Aircraft“ parašiutas.
Tokio parašiuto „Vision SF50“ konkurentai neturi, nors jie kainuoja kur kas brangiau. Pavyzdžiui, „Cessna Citation Mustang“ kainuoja 3,4 milijonus dolerių (bet šis lėktuvas nebegaminamas), o „HondaJet“ net 4,5 milijonus. Koks skirtumas tarp šių lėktuvų ir ar apsimoka mokėti brangiau?
Už papildomą kainą gautumėte papildomą variklį - daugelis mažų verslo klasės lėktuvų turi du variklius. Tai reiškia, kad jie gali skristi greičiau ir toliau. „Cirrus Vision SF50“ kruizinis greitis - 556 km/h, o „HondaJet“ - 669 km/h, „Citation Mustang“ - 557 km/h. „Vision SF50“ gali nuskristi daugiau nei 2000 km, o „HondaJet“ - 200 km toliau.
„HondaJet“ salonas šiek tiek erdvesnis, tačiau abu lėktuvai gali gabenti 6 keleivius. „Vision SF50“ sunaudoja šiek tiek mažiau kuro ir turėtų būti pigiau aptarnaujamas. Taigi, skirtumai tikrai menki, turint omenyje, kad lėktuvų kainos skiriasi dvigubai. Tai dar kartą parodo, kad „Cirrus Vision SF50“ yra didelis pasiekimas civilinėje aviacijoje.
„HondaJet“ yra prabangenis ir tylesnis - to negalima nuvertinti. Jo varikliai yra toliau nuo fiuzeliažo ir yra sumontuoti virš sparno, todėl salone yra šiek tiek tyliau. „Vision SF50“ variklis yra tiesiai ant lėktuvo korpuso, todėl jame bus triukšminga. Visgi, šis lėktuvas turi ir dar vieną išskirtinumą - jį pilotuoti turėtų lėktuvo savininkas.
Daugelis privačių reaktyvinių lėktuvų yra sukurti tarsi prabangūs limuzinai ir juos pilotuoja samdomi lakūnai. Bet „Cirrus Aircraft“ lėktuvą „Vision SF50“ kūrė turėdami omenyje, kad jį pilotuos jo savininkas. Todėl užtikrino, kad jo valdymas būtų kiek įmanoma paprastesnis, todėl lėktuve įdiegtos naujausios kompiuterinės valdymo sistemos.
Tai, kad „Cirrus Aircraft“ pavyko sukurti šį orlaivį yra didelis pasiekimas. Prieš tai panašų lėktuvą kūrė ir „Eclipse Aviation“, bet kompanija bankrutavo taip ir nepradėjusi gamybos. Planuojama, kad „Vision SF50“ bus pakankamai populiarus: šiemet bus pagaminta apie 50 šių lėktuvų, o kitąmet - 75-125. Dalis jų iškeliaus į Europą.
Papildomas saugumas, neblogos kuro sąnaudos ir supaprastinta lėktuvo valdymo aplinka yra didžiausi „Vision SF50“ lėktuvo privalumai, nekalbant apie dvigubai mažesnę kainą. Įdomu, ar „Honda“ reaguos į šiuos dešimtmetį brendusius pokyčius rinkoje. Kompanija svarsto plėsti gaminių pasiūlą, bet kol šis procesas pajudės, „Cirrus Aircraft“ gali užimti ženklią rinkos dalį.
Keli faktai apie „Cirrus Vision SF50“ lėktuvą