Įspūdingas paukštis jau kedena sparnus – Bell V-280 Valor pramankštino savo propelerius (Video) (6)
Future Vertical Lift – JAV kariuomenės programa, kuria siekiama pakeisti UH-60 Black Hawk, AH-64 Apache, CH-47 Chinook ir OH-58 Kiowa sraigtasparnius. Jau rašėme apie vieną iš šios programos dalyvių – Sikorsky S-97 Raider. Šis kombinuotas sraigtasparnis jau skraido, o kitas, Bell V-280 Valor, dar tik pradeda mankštinti sparnus. Visgi, ir bandymuose Bell V-280 Valor atrodo gana įspūdingai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Future Vertical Lift programa norima viena sraigtasparnių šeima pakeisti visą jų būrį. Tai palengvintų aptarnavimą, remontą ir pilotų ruošimą. Greičiausiai, padėtų ir sutaupyti pinigų. Sraigtasparniai dalintųsi bendrais avionikos prietaisais, varikliais ir pagrindiniais valdymo įrenginiais. Modulinė S-97 Raider naudojama sistema teoriškai leistų pakeisti visus dabar naudojamus sraigtasparnius, to tarpu Bell V-280 Valor galėtų tarnauti kaip didelis transportinis orlaivis. Jis dėl šios rolės varžosi su SB-1 Defiant – didesniu S-97 Raider variantu.
V-280 Valor nėra tradicinis sraigtasparnis. Jis turi du didelius propelerius, kurie kylant ir leidžiantis būtų laikomi horizontaliai, o skrydžio metu būtų pakreipiami vertikaliai. Tuomet orlaivis skristų kaip įprastas lėktuvas. Tokia sistema leidžia kelti didelį svorį, išlaikyti didelį greitį ir stabilumą. V-280 Valor nėra pirmas tokio tipo orlaivis – šiuo metu jau skraido panašus Bell Boeing V-22 Osprey, kuris gali susilankstyti ir tapti visai kompaktišku objektu.
Bell V-280 Valor gamyba sparčiai juda į priekį. Praeitų metų pradžioje prototipas buvo 23 % užbaigtas, gegužę fiuzeliažas jau buvo sujungtas su sparnais, o šių metų vasarį pradėti prototipo bandymai. Iš pradžių jis turėjo pereiti vibracinius bandymus ant žemės, o dabar pirmą kartą pasukti ir propeleriai. Bandymas atliktas propelerius sukant horizontalioje plokštumoje – taip, lyg orlaivis kiltų ar leistųsi. Pereinant į lėktuvo konfigūraciją, propeleriai palaipsniui pasisuktų į priekį, o varikliai liktų savo vietose – Osprey varikliai taip pat sukiojasi į šalis.
V-280 Valor kreiserinis greitis sieks 520 km/h arba 280 mazgų (dėl to toks ir pavadinimas), o maksimalus greitis – 560 km/h. Palyginimui, Sikorsky UH-60 Black Hawk, kurį Bell V-280 Valor ir pakeistų, kreiserinis greitis yra 280 km/h, o maksimalus – 294 km/h. Taigi, V-280 Valor bus žymiai greitesnis. Tiesą sakant, jis aplenktų net ir minėtą S-97 Raider, pasiekiantį maksimalų 444 km/h greitį.
V-280 Valor mūšyje būtų reikalinga bent keturių žmonių įgula (Black Hawk pakanka trijų), neskaitant jų sraigtasparnis galėtų gabenti dar 14 karių. Jis gali panešti daugiau, nuskristi toliau ir greičiau nei dabar naudojami sraigtasparniai. Plius, jį galima gana efektyviai apginkluoti.
Šis sraigtasparnis galėtų būtų ginkluotas Hellfire prieštankinėmis raketomis ar lazeriu valdomomis raketomis. V-280 Valor galėtų vykdyti operacijas prieš priešo antžemines pajėgas ar net puldinėti povandeninius laivus. Galimybės, žinoma, būtų neribotos, nes šis sraigtasparnis yra greitas ir manevringas. Klausimas tik ar pakankamai tylus naktinėms operacijoms.
Vaizdo įraše užfiksuotas sraigtų bandymas praėjo be problemų. Viskas juda tinkama linkme ir dar šį mėnesį arba lapkričio pradžioje Bell V-280 Valor turėtų pakilti pirmajam skrydžiui. Nieko įspūdingo tikėtis neverta, pirmieji skrydžiai būna labai atsargūs, tačiau jau visai greitai galime tikėtis pamatyti ir kaip veikia paslaptingas (atkreipkite dėmesį į vaizdo įraše specialiai užmaskuotus taškus ant orlaivio sparnų) propelerių pasukimo mechanizmas.