Kinija išbandys naujausią didžiausio pasaulyje amfibinio lėktuvo versiją: sieks sustiprinti savo pozicijas Pietų Kinijos jūroje (Video) ()
Kinija ruošiasi išbandyti naujausią savo amfibinio orlaivio prototipą AG600, kuris padės sustiprinti pozicijas Pietų Kinijos jūroje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„South China Morning Post“ (SCMP) pranešė, kad ankstesnių versijų bandymai buvo atliekami 2017 ir 2020 m.
Pietų Kinijos jūra tapo ginčytina teritorija po to, kai Kinija pareiškė pretenzijas į regiono suverenitetą. Be nepanaudotų naftos ir gamtinių dujų atsargų, regione taip pat yra trečdalis pasaulio jūrų prekybos kelių ir vykdoma intensyvi žuvininkystė, kas gali turėti įtakos milijonų žmonių aprūpinimui maistu regione. JAV ir jos sąjungininkės nori ginti kitų salų tautų teises, net kai Kinija augina savo raumenis regione.
Amfibinis „Boeing 737“ dydžio orlaivis
Pagal naujausią Kinijos penkerių metų planą, AG600 yra strategiškai svarbus eksploatuojant savo bazes Pietų Kinijos jūroje. Nors tai nėra orlaivis, skirtas kovinei parengčiai, jis gali nugabenti personalą ir įrangą į tolimas regiono vietas. „Boeing 737“ dydžio orlaivis skirtas skraidinti iki 50 keleivių ir gali skristi 500 km/h greičiu. Be degalų papildymo gali veikti 12 valandų, pranešė SCMP.
Tačiau Kinija teigia, kad orlaiviai bus naudojami patruliuojant jūroje ir paieškos bei gelbėjimo operacijose. Jis taip pat galėtų būti naudojamas vandenyno aplinkai stebėti, tyrinėti išteklius arba tiesiog gabenti žmones ir krovinius tarp salų.
AG600 dizainas sujungia valtį po didžiuliu orlaiviu, kad jis galėtų nusileisti ant vandens. Atskridęs į žemę, orlaivis gali išstumti galinius ratus, kurie yra išdėstyti išilgai fiuzeliažo, o priekinis ratas iškyla iš valties kilio.
Kinija taip pat nori naudoti AG600 kaip gaisro gesinimo priemonę. Valties formos apatinė dalis leidžia orlaiviui slidinėti ant vandens ir vos per 20 sekundžių į rezervuarus surenka net 12 tonų vandens. SCMP praneša, kad toks vandens kiekis galėtų būti panaudotas gaisrams gesinti 4 000 kv. metrų plote.
Projekto vystymo vėlavimai
Ankstesnės orlaivio, pavadinto „Kunlong“, versijos atliko pirmuosius skrydžius sausumoje ir jūroje 2017 ir 2020 m., tačiau dėl COVID-19 pandemijos vėlavo pasirodyti naujesnė versija.
Vienas iš pagrindinių orlaivių gamintojos „China Aviation Industry General Aircraft“ tyrimų objektų yra Hubėjaus provincijoje – ten, kur buvo koronaviruso infekcijų epicentras. Kita kliūtis, kurią turi įveikti orlaivis, yra jo varikliai. SCMP praneša, kad lėktuve naudojami WJ-6 turbosraigtiniai varikliai yra paremti sovietine Ai-20 serija.
Lėktuvas buvo surinktas gruodį, o keturi prototipo varikliai buvo išbandyti prieš porą savaičių. Lėktuvų gamintojas įsitikinęs, kad šimtai valandų bandomųjų skrydžių, atliekamų su orlaiviu, ir surinkti duomenys padės išspręsti šias problemas.
Pasibaigus bandymų etapui, AG600 bus didžiausias amfibinis orlaivis pasaulyje, aplenkęs japonų US-2 ir Rusijos amfibinius lėktuvus BE-200, rašo SCMP.