Naujas automobilių atstumo jutiklis kainuoja mažiau nei 1 eurą (0)
Europos konsorciumas SUCCESS sukūrė automobiliams skirtą atstumą matuojantį radaro sensorių, kuris funkcionuoja 122 GHz diapazone, o jo matmenys sudaro vos 8 x 8 mm. Naujoko elementų bazė – maišyta silicio ir germanio mikroschema; radaras turi dvi antenas – siųstuvą ir imtuvą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lanksčios antenos daromos iš poliamido, o tai suteikia joms mechaninio atsparumo bet kokiomis eksploatavimo sąlygomis. Radaro modulio keraminio apvalkalo metalinis pagrindas mikroradaro antenoms tarnauja kaip atspindintis prietaisas.
Naujų radarų sensorių reikšmę sunku pervertinti, kadangi jų panaudojimas gali tapti platesnis, nei tą sumąstė jų kūrėjai. Šie kol kas kuklūs ir galvoja, kad naujovė užims dabartinių pigių ultragarsinių sensorių, kurie naudojami daugumos automobilių parkavimo sistemose, nišą. Kadangi radaras kainuos mažiau nei vieną eurą, mokslininkų tikslai, matyt, tikrai bus įgyvendinti. Antra vertus, radaro galimybės yra daug rimtesnės: jį galima panaudoti kaip vaizdo stebėjimo kamerose, kurios montuojamos automobilių viduje, taip pat bepiločių automobilių sensorinėse sistemose. Pastarieji šiandien remiasi gana nerangiais ir brangiais radarais, kuriuos dažnai tenka talpinti ant automobilio stogo (pavyzdžių toli ieškoti nereikia, kadangi ir Lietuvoje galėjome stebėti Google Prius automobilį). Tokių pigių radarų dėka bus galima galvoti apie masinę bepiločių sistemų gamybą.