Dar viena vinis į sraigtasparnio NH90 „karstą“ – šį kartą iš Švedijos, juos pakeis UH-60 „Black Hawk“: kas nutiko? ()
„Airbus“ sraigtasparnis NH90, kurį sukūrė prancūzų ir vokiečių „Eurocopter“, patyrė dar vieną stiprų smūgį reputacijai.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kitaip nei Norvegija, kuri reikalauja 0,5 milijardo eurų žalos atlyginimo, Švedija nusprendė orlaivio atsisakyti, apie ką oficialiai pranešė šalies gynybos ministras Micaelis Bydénas, tačiau formaliai šiam sprendimui dar turi pritarti vyriausybė.
Tokio sprendimo priežastys panašios į norvegiškas – žemas darbinis pasirengimas dėl nuolatinių techninių nesklandumų. Tačiau jei Oslas rimtai grasino baudomis, Stokholmas yra pasirengęs tiesiog palaipsniui atsisakyti esamų orlaivių ir pirkti UH-60 „Black Hawk“ iš JAV.
Europietiškas NH90 buvo gautas palyginti neseniai. Visų pirma, pagal 2001 m. sutartį buvo užsakyta 18 mašinų, po 9 amfibinius ir sausumos variantus. Pirmoji „sausumos mašina“ buvo perduota 2007 m., „jūrinė mašina“ – 2015 m., o paskutinė – tik prieš trejus metus. Todėl orlaivių eksploatavimo nutraukimo datos formaliai „ištemptos“ iki 2030 m. ir susietos su UH-60 „Black Hawk“ gavimu, kurį dar reikia užsisakyti.
„Airbus“ tai jau antrosios Skandinavijos šalies rinkos praradimas ir dar viena „vinis“ NH90 eksporto portfelyje, kurio, beje, Australijoje jau buvo atsisakyta. Praėjusią vasarą visų šių mašinų skrydžiai buvo laikinai sustabdyti, o šių metų rugpjūtį JAV leido įsigyti 40 UH-60 „Black Hawk“.
Tai nereiškia, kad NH90 veikimo pabaigos apskritai, nes Vokietija ir Prancūzija jo neketina atsisakyti. Tačiau dabar šios mašinos kaip platformos priežiūra iš tikrųjų priklauso nuo jų užsakymų. Būtent todėl Berlynas neseniai užsisakė papildomų NH90.