Nauja era aviacijoje: „Boom Supersonic“ perims „Concorde“ estafetę – pasiūlys rekordinį greitį (Foto, Video)  ()

Kompanijos „Boom Supersonic“ vyresnysis viceprezidentas Brian Durrence sako, kad jie „pašalins kliūtis pajausti planetą“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nepalankios ekonominės aplinkybės, kelionių kainos ir tragiškos katastrofos poveikis užvertė pirmąjį komercinio viršgarsinio lėktuvo skyrių dar 2003 m.

Dabar, praėjus beveik dviem dešimtmečiams, mes esame ties riba, kai pamatysime, kaip skamba naujas viršgarsinis komercinis lėktuvas, kurį skatina technologinė pažanga ir pastarųjų keliolikos metų kelionių bumas.

„Nuo tada, kai „Concorde“ nustojo skraidyti 2003 m., kelionių lėktuvu skaičius išaugo daugiau nei dvigubai – nuo 1,6 milijardo iki daugiau nei 4 milijardų keleivių per metus, o tai rodo, kad yra viršgarsinių kelionių rinka“, – sako „Boom Supersonic“ vyresnysis viceprezidentas Brian Durrence.

JAV įsikūrusi „Boom Supersonic“ gali būti viena iš bendrovių, ištęsėsiančių naujo komercinio viršgarsinio orlaivio pažadą. Šiais metais ji siekia į dangų paleisti savo 200 mln. dolerių kainuojančią sumažintą orlaivio „Overture“ versiją.

2020 m. UBS ataskaita rodo, kad nepaisant pandemijos, vartotojai yra pasiryžę mokėti didesnę kainą už kokybišką verslo klasės skrydį. Tai rodo, kad iš tikrųjų yra nemažas komercinio viršgarsinio skrydžio rinkos potencialas. Tačiau vartotojui reikia turėti ką pasiūlyti.

„Boom Supersonic“ siūlo, kad paskata rinktis jų lėktuvą būtų susijusi su kelionės trukme. Kadangi planuojama, kad „Boom Overture“ išlaikys 2,2 Macho greitį – panašų į „Concorde“ kreiserinį greitį, jis galės nuskristi iš Niujorko į Londoną maždaug per tris valandas.

 

„Viršgarsinės kelionės reiškia reikšmingą poslinkį konkurencinėje kovoje“, – paaiškina Brian Durrence.

„Vežėjai pasižymi mažomis maržomis ir dažnai skiriasi tik dėl patogios sėdynių vietos, maisto kokybės ir įgulos draugiškumo. Tačiau kai laikas tampa diferenciacijos aspektu, viršgarsinius lėktuvus valdančios oro linijos gali išsiskirti“, – tęsė jis.

Dar viena svarbi problema, kurią sprendžia „Boom Supersonic“, yra didžiulės orlaivio eksploatavimo išlaidos, nulėmusios „Concorde“ baigtį.

„Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos vyriausybės sukūrė „Concorde“ siekdamos peržengti ne pelno, o technologijų ribas“, – sako Brian Durrence. „Kita vertus, „Boom Supersonic“ pasitelkia mokslo pažangą aerodinamikos, medžiagų ir varomosios jėgos srityje, kas leis vykdyti efektyvias ir pelningas keliones viršgarsiniu lėktuvu“.

Šis aviakompanijų išlaidų sumažinimas savo ruožtu turės teigiamą poveikį keliautojams. „Overture“ sumažins veiklos sąnaudas tiek, kad gautume pelną iš verslo klasės bilietų, kuriuos rinka jau palaiko“, – aiškina Durrence.

 

Aviacijos inžinerijos srityje nuo 2003 m. taip pat įvyko didelis pokytis. Technologiniu požiūriu vienas iš pagrindinių skirtumų tarp „Overture“ ir „Concorde“ yra ženkliai efektyvesni papildomo degimo komponentai.

„Concorde“ pakilimui ir aukšto pasipriešinimo garsiniam barjerui pralaužti naudojami pakartotinio degimo įrenginiai buvo itin garsūs ir neefektyvūs“, – sako Durrence.

„Dėl penkis dešimtmečius trukusios technologinės pažangos projektuojant varomąją jėgą, „Overture“ galės atlikti visus skrydžio etapus, pradedant kilimu ir baigiant viršgarsiniu greičiu, be papildomų degiklių – tai daug efektyvesnis ir patikimesnis orlaivis“, – aiškina jis.

Tęsinys kitame puslapyje:




Norėdami išbandyti ir tobulinti šią technologiją, kompanija tam turi „Boom X-B1“ orlaivį: 21,6 m ilgio sumažinta „Overture“ versija, kuri pasieks 1,3 Macho greitį dėka trigubų „General Electric“ gaminamų J85-15 variklių. Testai turėtų prasidėti šiais metais.

„Dirbdami su „XB-1“ mes tobulinome „Overture“ koncepcinį dizainą ir jau kelerius metus laukiame „Overture“ plėtros“, – sako jis. „Kai šiais metais išbandysime „XB-1“, baigsime ir „Overture“ dizainą.“

„Boom Supersonic“ ambicingi tvarumo tikslai

 

Be didžiulių ekonominių ir technologinių pokyčių per pastaruosius du dešimtmečius, mes taip pat gyvename pasaulyje, kuriame oro linijų bendrovės turi laikytis apribojimų, kuriais siekiama sumažinti anglies dvideginio išmetimą.

Praėjusių metų liepą paskelbta „Boom Supersonic“ ir „Rolls-Royce“ partnerystė skirta maksimaliai padidinti „Overture“ kuro efektyvumą, užtikrinti, kad modelis galėtų naudoti tvarų aviacinį kurą, ir sumažinti triukšmą.

„Boom laikosi visapusiško požiūrio į tvarumą ir tai yra pagrindinė mūsų, kaip įmonės, kultūros dalis“, – aiškina Durrence. „Ši mąstysena apima tai, kaip mes kuriame, konstruojame ir bandome orlaivius, kaip mes suprojektuojame savo įrenginį; kaip mes planuojame perdirbimą pasibaigus „Overture“ naudingo tarnavimo laikui; ir kaip mes ieškome sprendimų sumažinti keliamą triukšmą ir išmetamų teršalų kiekį.“

„Tai paskatino „Boom Supersonic“ paskelbti kelis ambicingus tvarumo tikslus: pavyzdžiui, „X-B1“ bus neutralus anglies dioksido kiekiui, o „Overture“ tikslas – nuo pat pirmos dienos buti neutraliam anglies dvideginiui ir naudoti 100% tvarų alternatyvų kurą“.

 

Visgi, „Boom Supersonic“ nėra vienintelė įmonė, kurianti naujus viršgarsinius lėktuvus komerciniams skrydžiams. Pavyzdžiui, NASA sukūrė „X-59“ – eksperimentinį viršgarsinį lėktuvą.

„Aerion Supersonic“, bendradarbiaudama su „Boeing“, kuria viršgarsinį verslo lėktuvą, kuris galbūt pradės skraidyti iki 2025 m.

„Overture“ laukia dar ilga kelionė. Durrence sako, kad pirmasis orlaivis bus išleistas 2025 m., o skrydžių bandymai bus pradėti vykdyti 2026 m. „Tikimės, kad „Overture“ keleivius pradės skraidinti iki 2029 m.“ Pagrindinė „Boom Supersonic“ motyvacija yra „pašalinti kliūtis pajausti planetą“, tvirtina Durrence.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(26)
(2)
(24)

Komentarai ()