[Išsami tema] Sunkumų patiriantis naujausias JAV lėktuvnešis USS „Gerald R. Ford“ pagaliau paruoštas kovai: pakeis legendinę „Nimitz“ klasę (Foto, Video) ()
Po dviejų dešimtmečių plėtros ir vėlavimų naujausias JAV lėktuvnešis yra pasirengęs veikti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lėktuvnešis USS „Gerald R. Ford“ – brangiausias kada nors pastatytas karo laivas – pagaliau paruoštas kovinėms užduotims. JAV karinis jūrų laivynas tyliai patvirtino laivo pradines eksploatavimo galimybes 2021 m. pabaigoje, be jokių fanfarų – tai neįprasta laivo kūrimo proceso, kuris sulaukė daugiau nei pusę dešimtmečio milžiniško viešumo, pabaiga. „Ford“ į pirmąją savo misiją išplauks vėliau šiais metais, ketveriais metais vėliau nei planuota iš pradžių.
„Geraldas R. Fordas“ (pavadintas JAV prezidento Geraldo R. Fordo, ėjusio praeigas 1974-1977 m., vardu) yra pirmasis iš „Ford“ klasės lėktuvnešių; klasė ilgainiui pakeis esamus legendinės „Nimitz“ klasės lėktuvnešius. Kaip pirmoji nauja klasė per kelis dešimtmečius, „Ford“ klasės laivai integruos daugybę naujų technologijų. Rezultatas turėjo būti labai efektyvus karo laivas, galintis atlikti daugiau užduočių.
Didžiausias matomas skirtumas nuo ankstesnių lėktuvešių yra labiau užpakalinė antstato vieta. „Gerald R. Ford“ klasės lėktuvnešių visos eksploatacijos išlaidos bus mažesnės, iš dalies dėl sumažėjusio įgulos dydžio.
Sistemos, mažinančios įgulos darbo krūvį, leido „Ford“ lėktuvnešiams iš viso turėti tik 2600 jūreivių, maždaug 700 mažiau nei „Nimit klasės lėktuvnešiuose.
Naujasis „Gerald R. Ford“ klasės „Bechtel A1B“ branduolinis reaktorius yra mažesnis ir paprastesnis, jam reikia mažiau įgulos ir vis dėlto yra daug galingesnis nei „Nimitz“ klasės A4W reaktorius. Kiekviename „Ford“ klasės lėktuvnešyje bus sumontuoti du reaktoriai, kurių energijos gamybos pajėgumas yra bent 25% didesnis nei, esančių „Nimitz“ klasės laivuose.
Nimitz klasės vežėjų varomoji ir jėgainė buvo suprojektuota septintajame dešimtmetyje, kai laive esančioms technologijoms reikėjo mažiau elektros energijos. „Naujos technologijos, įtrauktos į Nimitz klasės laivus, padidino elektros energijos poreikį; dabartinė bazinė apkrova palieka mažai galimybių patenkinti didėjančius energijos poreikius.
Deja, didžioji dalis naujos įrangos susidūrė su rimtomis techninėmis problemomis. Nors šios problemos buvo palaipsniui pašalintos, labiausiai paplitusi problema – pažangūs ginklų keltuvai (AWE), pakeliantys orlaivių bombas ir raketas iš laivo triumų į skraidymo denį – buvo visiškai išspręsta tik praėjusiais metais.
JAV karinio jūrų laivyno 100 000 tonų sveriantiems 333 m ilgio lėktuvnešiams pastatyti paprastai prireikia penkerių metų. „Ford“ buvo pradėtas statyti 2009 m., tačiau dėl gamybos sunkumų jis buvo pradėtas eksploatuoti tik 2017 m., po aštuonerių metų. Nepaisant to, kad jis buvo pradėta eksploatuoti, jis negalėjo iš tikrųjų tarnauti kaip laivynui paruoštas lėktuvnešis iki 2021 m. gruodžio mėn.
Kongreso tyrimų tarnybos duomenimis, USS „Ford“ galiausiai kainavo 13,3 milijardo dolerių, todėl jis tapo vienu brangiausių (jei ne brangiausių) kada nors pastatytų laivų. Į kainą neįskaičiuota „Ford“ daugiau kaip 70 orlaivių flotilės kaina, kurią sudarys nuo 40 iki 50 F/A-18E/F „Super Hornet“ ir F-35; penki elektroniniai atakos lėktuvai EA-18G „Growler“; 19 sraigtasparnių MH-60 „Seahawk“; keturi E-2D „Hawkeye“ ankstyvojo įspėjimo orlaiviai; ir du MV-22B „Osprey“.
Be to, neatsižvelgiama į laivo apsaugos išlaidas, kurias sudaro valdomų raketų kreiseriai, minininkai ir branduoliniai atakos povandeniniai laivai bei logistikos laivai, aprūpinantys lėktuvnešį ir jos palydą jūroje.
Antrasis šios klasės laivas „John F. Kennedy“ (CVN-79) turėtų būti pradėtas eksploatuoti 2024 m. Tikimasi, kad šios klasės laivų bus dešimt, iš kurių penki jau patvirtinti.