[Žinios trumpai] Kroatija atidaro ilgai lauktą kontroversišką tiltą, aplenkiantį Bosniją – grasino visiškai užblokuoti šalį (Video) (1)
Su Kinijos pagalba vykdytas projektas sujungia pietinę Adrijos jūros pakrantę su likusia šalies dalimi.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kroatija atidarė ilgai lauktą tiltą, jungiantį jos pietinę Adrijos jūros pakrantę, įskaitant populiarią turistinę vietą Dubrovniką, su likusia šalies dalimi, apeinant siaurą Bosnijos teritorijos juostą.
2,4 km ilgio tiltas tęsiasi nuo Kroatijos žemyninės dalies iki Peljesac pusiasalio, kuris jungiasi su pietine Kroatijos pakrantės dalimi tarp Adrijos jūros ir Dinarų Alpių.
„Tilto svarba yra didžiulė, ir tai ne tik emocinga dėl Kroatijos teritorijos jungties, bet ir turizmui bei ekonomikai apskritai“, – anksčiau šį mėnesį sakė transporto ministras Olegas Butkovičius.
Tiltas užbaigs ilgas laukimo valandas, kurias Bosnijos ir Hercegovinos pasienyje praleidžia keleiviai, prekybininkai ir turistai, ir tai yra vienas ambicingiausių šalies infrastruktūros projektų nuo 1991 m., kai Kroatija paskelbė nepriklausomybę nuo Jugoslavijos.
Tačiau būtent dėl kruvino federacijos iširimo Balkanuose atsirado susiskaldymo kratinys, o sienos tarp šešių buvusių respublikų virto tarptautinėmis sienomis.
Galiausiai Bosnija išlaikė savo nedidelį priėjimą prie jūros pakrantės, tačiau ji kerta Kroatiją į dvi dalis.
Dėl to maždaug 90 000 žmonių, įskaitant Dubrovniko gyventojus, iki šiol liko atskirti nuo likusios šalies.
Kroatija pirmą kartą bandė statyti tiltą 2007 m., tačiau po penkerių metų projektas sustojo dėl biudžeto apribojimų.
2017 m. Europos Sąjunga, į kurią Kroatija prisijungė 2013 m., skyrė 357 milijonus eurų finansavimą statyboms, t.y. maždaug 85 procentus išlaidų.
2018 m. buvo pasirinkta Kinijos įmonė, kuri statys tiltą – tai pirmasis reikšmingas Kinijos dalyvavimas infrastruktūros projekte Kroatijoje.
Tačiau ne visi buvo patenkinti tilto statyba, o Bosnijos pareigūnai tvirtino, kad jis trukdys patekti į jūrą, nes neleis didelės talpos laivams įplaukti į jos vienintelį uostą.
Kroatijos vyriausybė galiausiai sutiko padidinti tilto aukštį iki 55 m, siekdama numalšinti ginčą, nors tai padidino konstrukcijos kainą.