„Jūra iki kelių“: paviešino kuriozišką ir tiesiog kvailą detalę, kodėl šiais metais daug moksleivių neišlaikė matematikos brandos egzamino ()
Šiais metais daliai Lietuvos abiturientų matematikos egzaminas buvo neįveikiamas. Net 35 proc. abiturientų neišlaikė šio egzamino. Kodėl mokiniams matematikos egzaminas darosi vis sunkesnis – atsako KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto lektorė dr. Violeta Kravčenkienė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
– Kaip manote, kodėl mokiniams matematikos egzaminas darosi vis sunkesnis ir kiekvienais metais didėja neišlaikiusiųjų procentas?
– Galima paminėti keletą priežasčių. Jei prisiminsime kartų teoriją, tai mokiniai, kurie laikė matematikos egzaminą, yra taip vadinamos „Z kartos“ („Google“ kartos) atstovai. Jie nemėgsta dalykų, kurie nedžiugina „čia“ ir „dabar“. O matematika yra toks mokslas, kuris savo grožį atskleidžia, kai moki jį pakankamai „giliai“.
Šios kartos jaunimas sunkiau koncentruoja dėmesį, turi ne tokią gerą atmintį ir, jei jie neturi motyvacijos mokytis kokio nors dalyko (nebūtinai matematikos), tai jie ir nesimoko. Dar vienas būdingas šios kartos bruožas – vartotojiškumas. Ar žinojote, kad didelė dalis moksleivių, laikiusių egzaminą, išėjo iš jo anksčiau laiko? Ne, jie nebaigė spręsti anksčiau. Jie paskaičiavo, kad atsakę į keletą klausimų, išlaikys egzaminą ir net nesivargino spręsti daugiau, bet pamiršo apsidrausti nuo klaidų.
Dar viena priežastis – tai nesistemingas mokymasis. Žinoma, galima peikti programas, mokytojus – jie nėra idealūs, bet reikia prisiimti ir savo dalį atsakomybės. Jei buvo toks „prastas“ mokytojas, kad neišmokė, tai kodėl nesimokei pats? Yra pilnas internetas papildomos vaizdo medžiagos – naudokis. Lengviausia pasakyti – „nesuprantu“, bet dažniausiai tai yra tiesiog „nemoku“. Kaip galima atlikti kokį nors veiksmą nemokant taisyklių? „Google“ tikrai nepadės, jei galvoje tuščia. Kita priežastis – mokiniai dažnai mokomi spręsti tam tikro tipo uždavinius ir pasimeta, kai gauna kitokį uždavinį. Reikia mokytis mąstyti, gautas žinias jungti į sistemą, tada bus nebaisūs jokie mokyklinės matematikos programos uždaviniai.