Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
blizzard 2011-06-14 12:51
Norėčiau paklaust, kodėl?
Tu jauties per mažai padaręs savo šaliai mokėdamas jai mokesčius, mokėdamas už mokslą, dirbdamas ir taip įsiliedamas į ekonomikos vystymą? galų gale ką nors dėl jos darantis savo malonumui, aukodamas labdarai kokiai, ar pakeldamas šiūkšlę gatvėje.
Kodėl žmogus išvažiavęs iš savo gimtinės negali vadintis Lietuviu? Kitas klausimas kodėl žmogui išvis svarbus turėtų būti toks statusas kaip Lietuvis? dažnas kuris išvažiavęs bijo prisipažint kad yra Lietuvis ir gėdijasi savo pilietybės atsimenu dar žaidžiau l2 seniau, norėjau kad į klaną paimtų, bet kaip pasakiau kad iš Lietuvos tai sakė kad Lenkų ir Lietuvių neimam nes jie vagys jau net žaidime tai akcentuojama.. tai ką jūs norit kad realiai būtų kitaip
Ta lietuvybė keliama neišpasakytai aukštai, bet patys pagalvokit ar gyvenat garbingai, ar nieko neapgaudinėjat, nieko neskriaudžiat ir t.t. po to galvokit apie savo Lietuvybę kaip didį laipsnį pasaulyje ir kažkokią vertybę kurios niekas kitas neturi ir dėl ko jums reikia didžiuotis.. kas per didžiavimasis jeigu susikrauni mantą ant pečių ir eini į vakarus ir giriesi visiems kad lietuvis esi ar ne kvailai skamba?
Meskit iš galvos savo patriotizmus, ne karo metai, ne priespauda į komjaunuolius
jau nebeima. Siūlau iš naujo kūrti savo principų prioritetų ir nuostatų sistemą, kurioje teigiama kad garbinga būti narkomanų vaiku ir šeima kuri tave įvaikina ir stengiasi užtikrint gerą gyvenimą yra antras prioritetas po tų narkomanų tave palikusių likimo valiai..
Ai nors bendrai ką aš čia sakau, narkomanai vis tiek nepripažins kad jie narkomanai..
dėl ko tu vadinies Lietuviu ir kur toks statusas tau ką nors suteikia? išvis ar iš tikro gali save vadint Lietuviu? nes man dar reikėtų gerai pagalvot nors jau 20 metų čia gyvenu turiu pilietybę moku kalbą baigiau mokyklą, bet net ir man neaišku kuo skiriasi tas tikras Lietuvis nuo netikro.. ar čia tik tokia nuomonė kad jeigu laivas skęsta tai tikras Lietuvis skęs su juo o ne tikras gelbėsis?
blizzard 2011-06-14 13:02
Gerai tada grįžkime į mokyklinį suolą. Kokią specialybę dabar rinktumėtės ir ar rinktumėtės tą kuri jums patinka bet nėra perspektyvų? Aš suprantu kad yra pulkas vaikų kurie nori būti programuotojais, vadybininkais, dantistais, seimo nariais. Nu bet ir tokių kurie nori būti matematikais, mokytojais, fotografais ir t.t. kur jiems dėtis? Ir kaip po to jiems tapti gerais savo srities specialistais jeigu jis įstojo tam kad ateityje būtų darbo, o ne tam kad galėtų visą save tam darbui atiduoti? Čia yra labai opi problema. Kitas dalykas ateičiai ruošiamas esi nuo kokios 7 klasės, ateities perspektyvos liūdnokos, tavo norai kitokie. Aš asmeniškai neįsivaizduoju kokią specialybę dabar rinkčiausi nes visur taip sakant perspektyvų maža. Aišku programavimas, dizainas dar kažkiek nes čia vienos iš tų vienetinių specialybių kurios turi ryšių su užsieniu.
Gerai tada galima pasąmprotauti taip, kas lemia paklausių darbų skaičių ir įvairovę? dabar paklausių darbų yra kelios sritys ir viskas, na kažkada Lietuva vertėsi tik ūkininkavimu, tai ką dabar visi tik į IT pasineš? nemanau.
Kaip gali trūkti žmonių jeigu praktiškai visi su aukštuoju? kaip gali trūkti žmonių jeigu bedarbių 300k?
Kaip mano buvęs klasiokas kuris ieško dabar darbų ir daug jau pakeitė, pasakė "darbų pilna, bet jeigu tau automobilių plovykloje už vieną nuplautą mašiną duoda 2lt, tai kas tokį darbą dirbs?''
Užmokestis problema ponai ir ponios.. Kietas specialistas visų galų meistras ar koks hackeris neis įmonei programas kūrti už 3000lt į rankas, jis geriau išvažiuos į užsienį ir ten tą darys už kokius 20000lt į rankas..
Beto kiek tokių specialistų Lietuvai reikia iš tikrūjų? ar save gerbiantis specialistas, dirbs už kokio loboranto algą? nemanau..
Vytautas 2011-06-14 13:11
Blizaard, jei nueisi kada į savo verslą, suprasi, kad nenaudingų specialybių nebūna. Būna tik žmonės, kurie pataikė ne į savo vėžes ar tiesiog nenori dirbti ir tobulėti. Visos specialybės yra paklausios, jei žmogus tą darbą išmano ir gali tobulėti.
Na, o specialybių pasirinkimas - labai opi problema. Nes jas žmonės renkasi pagal perspektyvas ar dar kažką, o ne pagal tai, kas jiems tinka. Va kur didžiausia problema.
Arthuras 2011-06-14 13:27
Gal gyvendamas Vokietijoje, JAV, JK ir gali rinktis specialybę vien tik pagal tai, ką tu mėgsti. Lietuvos universitetuose yra specialybių tokių, pagal kurias nerasi darbo Lietuvoje. Tokią pasirinkęs išvis turėsi tik vieną variantą - užsienis.
Dėl verslo. Jaunas žmogus, neturintis patirties, turtingų tėvų verslo neįkurs. Vienas dalykas tai jam trūks žinių ir patirties savo srityje, kitas dalykas - pinigų.
Ir dar: specialistų Lietuvai netrūksta, trūksta tų, kurie mokėtų padorius pinigus.
Vytautas 2011-06-14 13:51
Iš kur tokios žinios? Gal tik mano aplinkoje esantys verslininkai neranda tinkamos kvalifikacijos ir pajėgumų žmonių....Nors, aišku, "padori" laga irgi diskusinis objektas. Vienam ir 2000 Lt, ktam ir 5000Lt, o trečiam ir 10000 Lt mažokai.
Juodulys 2011-06-14 14:01
Peržvelgiau komentarus ir neradau nė vieno iš besiskundžiančių, kad būtų paminėjęs ką nors apie tai, kad bandė kurt savo verslą. Jei neturi kažkokių ypatingų gebėjimų, kodėl kažkas turėtų mokėti už nekvalifikuotą darbą didelius pinigus? Jei jau tie darbdaviai tokie žvėrys, gauna tokius didžiulius pelnus, tai kodėl patiems netapus darbdaviais? Ar bent jau veiklos patentą(ar kaip jį ten) įsigijus/individualią įmonę įkurūs? Ar neatrodo, kad čia yra viena iš didesnių problemų, jog visi galvoja tik apie tai, kaip susirast kas jau siūlo darbą? Lietuvių verslumas yra labai mažas. Taip, gal tai dėl tarybinio palikimo. Bet gal reikia tai suvokt ir bandyt mastyti kitaip? Va tarkim blizzard kalbėjo apie darbą už 800lt. O kas trukdo išmokt pinti krepšius ir juos pradėt pardavinėt turguje? Turim net kaimuose internetą, galima susirast info, galima susirast video apie pynimą ir pirmyn? Ir nesikabinėkit prie detalių. Tik pavyzdys. Sakysit mokesčiai? Vakarų europoje dar didesni. Korupcija? Kokia korupcija čia sutrukdys nupirkt vytelių ir pripint krepšių? Pradėk pinti įvairesnius, įdomesnius ir gal net į užsienį išsiplėsi? Pasisamdysi darbuotojų, kurie už tave pradės pinti ir galėsi sau žiūrėti kaip milijonai kaupiasi
Bet tam juk reikia padirbėti? Ane? Neužtenka tiesiog ateiti pas kažką ir pareikalauti, kad jis mokėtų didelį atlyginimą?
Arba jei nori, kad mokėtų didelį atlyginimą, tai turėk ką pasiūlyti už tai? Būk geras specialistas? Kad darbdaviai norėtų tau mokėti didelį atlyginimą ir džiaugtusį, jog tu jiems neši didelį pelną. Ir bijodami netekt tokio gero pajamų šaltinio, dalintųsi savo tuo pelnu?
Dar buvo kalba, kad negali užaugint daugiau nei vieno vaiko? Kuo puikiausiai galima išaugint ir daug vaikų. Tiesiog trukdo tėvų klaidingas suvokimas, kad vaiko laimei ir pasisekimui gyvenime reikia daugybės pinigų. Ir tikrai ne trečiarūšėmis dešrelėmis maitint tenka. Šiaip jau bulvės ir šviežia mėsa kainuoja pigiau, nei kalnas dešrelių. Ir jei ką, tai mėsos reikia mažiau valgyt, nei kad lietuviai valgo Fantazijos, kūrybiškumo ar dar ko nors sunkiai apčiuopiamo ugdymui tikrai nereikia didelių išlaidų. Jei plastmasinių kareivėlių armijoje pritrūksta, juos galima pasigamint iš popieriaus. Nusipiešt, suklijuot. Tik reikia parodyt vaikui kur piešukai, klijai ir žirklės. iPuodas to neatstos.
Kažkas sakė, kad ten užsienyje už nekvalifikuoto darbo dieną gauna pakankamai, jog galėtų visa šeima nueit į restoraną. Nė velnio. Taip gali sakyt tik nebuvęs užsienyje. Statybininkai, buvę ant bagos, nesiskaito Minimalus atlyginimas Anglijoje yra 600 ar 800 svarų. Buto nuoma kainuoja beveik pusę atlyginimo. Kuo tai skiriasi nuo Lietuvos? Va dėl maisto tai sutinku, ten parduotuvėje maistas kainuoja kaip ir Lietuvoje, todėl pavalgyt galima pigiau. Bet restorane tikrai išleisi bent 100svarų. Kaip ir Lietuvoje 100lt.
Apia tą poreikių piramidę: manau autorė palypėjo iki antro ar trečio laiptelio ir suprato, kad ne materialinė gerovė svarbiausia Va apie tai straipsnis. Išvažiuosit į užsienį, užsiropšit iki to antro laiptelio ir kas tada? Pradėsit suprast, kad toliau lipt laiptais galėsit tik Lietuvoje? Užsienyje visada jausit, kad esat užsienyje, o ne savo šalyje. Po kokių 10 ar 20 metų gal jau ir gerai bus. Bet iki tol, tai bus svetima šalis. Su svetima kulūra, svetimais papročiais, svetima kalba. Todėl visada kažkur giliai bus pojūtis, kad kažkas ne taip. Todėl autorė ir rašo, kad ne sotus gyvenimas ir nuobodus monotoniškas darbas suteikia džiaugsmo. Kažkas prikaišiojo, kad tokio darbo tik pavydėt galima. Galima, jei gyvenimo tikslas tik gaut pinigų ir nieko neveikt. Gal tą kažką nustebins, bet yra žmonių, kuriems įdomus darbas yra svarbiau nei geriau apmokamas.
Zergas 2011-06-14 14:08
man tai įtartinai atrodo pastaruoju metu pasipylę straipsniai kurie bando pagrąžinti situaciją Lietuvoje.taip,lyginant su kokia Zimbabve ar Šiaurės Korėja mes gyvenam tikrai geriau,bet ar esant Europoje mes turėtume lygiuotis į pačius blogiausius pavyzdžius?man atrodo logiška lygiuotis į kaimynus,tarkim Vokietija, Švedija ar net ta pati Estija. ir kai padarai tokį palyginimą pasirodo kad esam papuasai gyvenantys Europoje.minusų pas mus gerokai daugiau nei pliusų todėl ir bėga žmonės iš čia neatsigręždami,net sovietai tiek neištrėmė kiek laisvi lietuvių savanoriškai paliko savo kraštą.ir kas svarbiausia dauguma žmonių netiki savo valstybe nes buvo n+1 pavyzdžių kurie parodė jog korupcinė sistema ant tiek isišaknijusi kad pavieniai asmenys ar net jų grupės nepajėgios kovoti su tuo užkratu.todėl betkuris straipsnis kuriame pasakojama kaip gera gyventi Lietuvoje man atrodo ciniškas didžiosios daugumos vargstančių lietuvių atžvilgiu.
Vytautas 2011-06-14 14:08
Nuomonė, su kuria visiškai sutinku. Tačiau įtariu, ji ne visiems patiks
Arthuras 2011-06-14 14:21
Paimkim baigusį mechatroniką, elektroniką ir kitas panašias specialybes(t.y tokias, kurių įmonių LT nėra daug, arba išvis nėra). Kiek darbo vietų Lietuvoje yra tokiems specialistams, kur jie galėtų kurti ir tobulėti?
Jei pats sau įsiteigi, jog esi svetimas - toks ir būsi. Didžiausiose valstybėse, dideliuose miestuose kultūrinė įvairovė labai plati ir man asmeniškai dėl to labai smagu. Taip, įdomus darbas svarbiau, nei gerai apmokamas, tik užsienyje ir įdomų darbą ir pinigų galima gauti greičiau.
P.S kaip manai, kiek užsidirbtum pindamas krepšius? Manai, kad būtų didžiulis pelnas iš kurio pragyventum? Turiu patirties su šiek tiek panašiu "verslu", kai reikia mokėt už prekę normalią kainą, niekas neturi pinigų. Ir taip gaunasi, kad daug darbo, o naudos finansine prasme labai nedaug, nes manau, kad niekas nevertina tokio darbo ir galvoja, kad rankų darbas kainuoja centus.
Simplicity 2011-06-14 14:22
Jei imt tokią sritį kaip IT, tai specialistų gali ir trūkt. Geras programuotojas darbą ras bet kur, nes JAVA ir Indijoj JAVA Kitose srityse tų specialistų tikrai per daug. Jų prikepama tiek, kad net nėra kur jų įdarbint. Čia jau ne jaunimo problema, o valstybės problema. Nėra gerai, kad per 20 metų niekaip nepavyko užsibrėžt kažkokio tikslo ir pasirinkt krypties kuria linkme eit. Vis dar gyvenama galvojant jog valstybės pinigai yra "valdiški" (arba niekieno) ir visiškai nesidomima kaip jie panaudojami. Kepami vadybininkai, finansininkai, psichologai, inžinieriai nors rinkoje ir taip jų perteklius, ir gaunasi taip, kad dirbti nėra kam. Lėšos studijoms iššvaistytos, jaunuoliai darbo neturi ir yra pastatomi prieš faktą- bet koks darbas ne pagal specialybę, sėdėjimas darbo biržoj, kad nereikėtų PSD mokėt arba savanoriška emigracija. Tai gal geriau reikėtų dalį finansavimo iš universitetų nukreipt į aukštesniąsias ir technines mokyklas, kad tai taptų ne mokslo vieta nevykėliams arba tik "iš bėdos", bet darbininkų-specialistų ruošimo kalvėmis? Nelogiška, kad tam jog tampytum ir virintum šviesolaidžio kabelius būtinas aukštasis universitetinis išsilavinimas. Inžinierius turi tampytis popierius po pažastimi, atlikinėt skaičiavimus ir vadovaut darbui, o ne po komunikacijų šulinukus landžiot laidus tampant:)
Manau, kad atsirastų ne vienas ir ne du aukštojo mokslo nekrimtę, kurie tą darbą su mielu noru dirbtų, bet jie gi aukštojo mokslo nekrimtę, mikro/makro ekonomikos kurso neišėję:)
Wolfy 2011-06-14 14:41
Teisingai,bet pinigai vistiek reikalingi,juk be pinigu tikrai negyvensi gerai,o norisi ne tik egzistuoti,bet gyventi visapusiska gyvenima.Tik nesutinku su tavimi del laimes ir tevynes,nes i laime pinigai ieina vis delto ,o tevyne man asmeniskai nereikalinga yra.
kionig 2011-06-14 14:52
Oj kaip viskas plakasi čia jau, ir vėl verdame savo sultyse, besiginčydami ties kraštutinumais t.y ties "laimės" samprata. Deja, bet eilinį syki nerasime kompromiso
Otto 2011-06-14 15:36
Tai ir tikėjausi išgirsti. Deja, jaunuolis buvau seniai, dabar- padėjęs sveikatą darbe invalidas. Darbo tikrai nesiieškojau, darbdaviai susirasdavo. Randa ir dabar, jei sveikata leidžia, dar kiek pakrutu. Bet dabar nors įvertina pastangas, nors nebe ką ir pajėgiu, o anksčiau vertino daugiau raumenis, o ne žinias.
Jei būtu anksčiau atsivėrę sienos, tikrai nebūčiau dvejojęs.. Skaudu prisiminti, kaip buvome išdurti. Viską investavus į verslą, nelabai buvo ir iš ko pavalgyti, o rezultatas- kiti iš to lobo, o mums liko ašaros.
Dėl įsidarbinimo; ar pastebėjote, kas valdo darbo rinką? Kaip nutinka, kad gerą darbą gauna į miestą atvykę personos visai iš kito rajono tolimos provincijos, kai tuo tarpu, eilėje laukia rimti tų sričių specialistai? Jei taip, tai tada nereikia aiškinti, kokia biurokratų galia ir iš kur turtai.
Bet aplamai, nesigailiu, kad domėjausi technika, o ne tapau sukčiumi. Vaikai norėtu irgi būti sąžiningais, tačiau yra akivaizdi pamoka, kas iš to išeina. Jei paklus šešėlinei valdžiai, gyvens gerai, tačiau, ar bus laimingi... ir patrio... ranka nekyla rašyti to žodžio, prisimenant, kas jį naudojo, mus apkvailinant.
Juodulys 2011-06-14 15:57
Čia buvo labiau bajeris ar hiperbolė. Na tarkim paprastą krepšį nupint net ir aš sugebėčiau. Kokį nors gražų, originalų ir pan. - jau nebe. Už tokį galima ir daugiau pinigų paprašyt? Ir atsiras kas sumokės?
Pažiūrėjus į kokių kalvių gaminių kainas, tai neatrodo, kad žmonės mokėtų centus
Ar dar kitaip sakant, reikia parduot tai, ką moki gaminti ar daryti geriau nei kiti. Bent jau geriau nei dauguma tavo aplinkoje. Kad ir krepšius pint Bet jie tokius krepšius gali kiekvienas nusipint, tai kas gi mokės didelius pinigus už nekvalifikuotą darbą?
OgisCorp 2011-06-14 16:05
Toks įspūdis, kad tai yra užsakomasis propagandinis straipsnis. Ir tikrai nestebintų jei tokių straipsnių tik daugėtų. Gal ir bus dalis žmonių, kuriems tokie skaitiniai įkvėps patriotizmo, noro aukotis Lietuvos labui. Tačiau jaunimas jau senokai patriotizmą iškeitė į kosmopolitiškumą ir juos į Lietuvą pritraukti įmanoma tik RACIONALIAIS keliais, o ne pasakojimais apie gražią gamtą ir geresnį porytojų.
Jomajo 2011-06-14 16:20
visiskai nesutinku su straipsnio autore, mano galva mergaite uzsidejus diiidelius rozinius akinius per kuriuos atrodo jog zmones i uzsieni vaziuoja del mados ar dar kokiu nesuprantamu priezasciu, bet tikruju priezasciu visiskai nepastebi, as pastebejau, tai ka ir kiti komentatoriai pastebejo, todel nebezadu grysti i lt, nes karta jau gryzau, kai buvo didysis pakilimas 2008m. kai buvo galima nesunkiai uzdirbti pasakiskus 2000ltbet deja tai buvo labai trumpai, atlyginimai netruko susivienodinti iki ~700 i rankas, kai tuo tarpu darbdavys slidinejo kalnuose. vat kas ir stumia is lietuvos ne tik jauna bet ir sena, tai darbuotojo poziuris i darbininka kaip i juodnugari. ar paklause kada darbdavys lietuvis ar sutinki dirbti virsvalandzius? tikriausiai tik liepia, ar padekoja kad juos dirbi? labai abejoju. stai ko truksta, paprastam darbuotojui normalaus zmgiskumo ir garbingo atlyginimo. na o tuos mitus apie "nemokamus" dantu taisymus lietuvoj senei laikas pamirsti, savo akimis maciau draugo ceki: 6 plombos 80 svaru cia skotijoj. parodykit man lietuvoj tokias kainas.
Jomajo 2011-06-14 16:35
p.s. stai vieno emigranto, maciusio siek tiek daugiau nei mergaite roziniais akiniais, poziuris i emigracija http://www.delfi.lt/news/daily/emigrant ... d=45926831
Vytautas 2011-06-14 16:46
Ir šito emigranto požiūris jau teisingas, o "mergaitės" neteisingas? Ir pagal kokius kirterijus nustatyti, kuris požiūris teisingas, kuris ne? Būtų ir mums naudingas dalykas redakciniame darbe.
Otto 2011-06-14 16:57
Manau, kai nieko daugiau negalima padaryti, tai gal nors ką privers susimąstyti išvardytos blogybės. Neabejoju, kad šį portalą uoliai skaito ir oponentai.
Ponai, jei jau mokomės žaisti kapitalizmą, tai bent kiek pramokime gerbti ir darbą, bei darbuotojus. Gal vien tai padės bent pusei jų apsispręsti ir nebėgti svetur.
Jomajo 2011-06-14 16:59
o paprasciausio oficialaus, lietuvos gyventoju surasymo duomenu nepakanka, kad pamatyti tikraja situacija? tokiais duominimis turetu remtis redakcija, o ne mergaites sapalionem. mano nuoroda butent atsipindi kur "dingo" puse milijono zmoniu. tarp ju ir as.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Nuomonė: kodėl aš grįšiu į Lietuvą?