Perversmas naudotų automobilių rinkoje: mašinos be techninės apžiūros nebebus registruojamos (35)
Seime ketvirtadienį priimtos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, gerokai pakoreguosiančios techninių apžiūrų specifiką. Vienas svarbiausių pakeitimų – tai, kad galiojančio techninės apžiūros pažymėjimo neturinčios transporto priemonės nebebus galima registruoti. Be to, numatytos kur kas griežtesnės sankcijos eismo taisyklių pažeidėjams. Nedrausmingiesiems bus galima teisę vairuoti atimti net dešimties metų laikotarpiui.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įstatymų pataisos iš esmės pakeis ir automobilių registravimo tvarką.
„Šiandien registruojame pirmiausiai automobilį. O po to atliekama techninė apžiūra, draudžiama privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, mokami komerciniai mokesčiai. Tai dabar pirmiausiai (...) privalomai bus pirma techninė apžiūra. Draudimas, mokesčiai ir paskutinė stadija – registracija“, - aiškino žurnalistams aiškino Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas, socialdemokratas Julius Sabatauskas.
Parlamentaro teigimu, vienas pagrindinių pakeitimų tikslų – daugiau saugumo keliuose.
„Turime didelę problemą. Lietuvos keliais apie 200 tūkst. automobilių važinėja pasibaigus techninei apžiūrai bei nesant draudimo. (...) Tai dabar numatyta, kad kai baigiasi draudimas arba techninės apžiūros galiojimas, tai automobiliui laikinai sustabdomas leidimas dalyvauti viešajame eisme. Aišku, savininkas, valdytojas informuojamas. Ir per 90 dienų jis turi susitvarkyti. Per 90 dienų nesutvarkius šito, automobilis bus privalomai išregistruojamas. Ir privalomai turės grąžinti automobilio registraciją patvirtinančius valstybinius numerius“, - tęsė J. Sabatauskas, pridurdamas, jog Lietuvoje taip pat bus draudžiama registruoti automobilį, jei gauta duomenų, jog kitoje valstybėje dėl techninės būklės jo eksploatacija uždrausta.
Keičiasi ir automobilių būklės vertinimas po eismų įvykių. Anot J. Sabatausko – tam, kad nebūtų atliekami eismo dalyvių gyvybėms pavojų keliantys „kosmetiniai“ remontai, realiai nepataisantys apgadintų transporto priemonių saugumo charakteristikų.
„Po autoįvykio, jeigu sugadinamas automobilis taip, kad jo saugos sistemos išvedamos iš rikiuotės, tada po sutvarkymo techninė apžiūra jam sustabdoma. Tiesa, taip buvo ir dabar. Bet realiai tai neveikė, kadangi nebuvo pareigos po sutvarkymo, kad būtų patvirtinta, kad tikrai automobilis suremontuotas tinkamai. (...) Pavyzdžiui, dabar iš Kinijos, berods, atvežami muliažai oro pagalvių. Kurios yra neva sutvarkomos, įdedamos už kelis šimtus litų, tačiau realiai jos neveikia“, - dėstė J. Sabatauskas.
Anot jo, vairuotojai pakeitimus turėtų traktuoti ne kaip papildomus kaštus, o kaip adekvačią kainą už žmonių saugumą.
„Draudiminis įvykis: jeigu nėra sužeistų žmonių ir tik iki dviejų transporto priemonių, policijos kviesti nereikia. Du įvykio dalyviai sutvarko, užpildo deklaraciją, gauna draudimus. Tačiau numatyta: jeigu nebeapsimoka to automobilio remontuoti, jis turi būti išimamas iš apyvartos, uždraudžiama eksploatuoti tokį automobilį. (...) Kokį čia palyginimą duoti... Jūsų sulūžta kėdė. Jūs vietoj to, kad suremontuotumėte ją tinkamai, suklijuojate popierinėmis juostelėmis“, - palyginimą pateikė J. Sabatauskas.
Anot jo, pirmiausiai siekiama būtent to, kad tik kosmetiškai apgadintas savo transporto priemones remontuojantys ir jas parduodantys žmonės netaptų netiesioginiais kitų eismo dalyvių žudikais.
„Šiandien registruojame pirmiausiai automobilį. O po to atliekama techninė apžiūra, draudžiama privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, mokami komerciniai mokesčiai. Tai dabar pirmiausiai (...) privalomai bus pirma techninė apžiūra. Draudimas, mokesčiai ir paskutinė stadija – registracija“, - aiškino žurnalistams aiškino Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas, socialdemokratas Julius Sabatauskas.
Parlamentaro teigimu, vienas pagrindinių pakeitimų tikslų – daugiau saugumo keliuose.
„Turime didelę problemą. Lietuvos keliais apie 200 tūkst. automobilių važinėja pasibaigus techninei apžiūrai bei nesant draudimo. (...) Tai dabar numatyta, kad kai baigiasi draudimas arba techninės apžiūros galiojimas, tai automobiliui laikinai sustabdomas leidimas dalyvauti viešajame eisme. Aišku, savininkas, valdytojas informuojamas. Ir per 90 dienų jis turi susitvarkyti. Per 90 dienų nesutvarkius šito, automobilis bus privalomai išregistruojamas. Ir privalomai turės grąžinti automobilio registraciją patvirtinančius valstybinius numerius“, - tęsė J. Sabatauskas, pridurdamas, jog Lietuvoje taip pat bus draudžiama registruoti automobilį, jei gauta duomenų, jog kitoje valstybėje dėl techninės būklės jo eksploatacija uždrausta.
Keičiasi ir automobilių būklės vertinimas po eismų įvykių. Anot J. Sabatausko – tam, kad nebūtų atliekami eismo dalyvių gyvybėms pavojų keliantys „kosmetiniai“ remontai, realiai nepataisantys apgadintų transporto priemonių saugumo charakteristikų.
„Po autoįvykio, jeigu sugadinamas automobilis taip, kad jo saugos sistemos išvedamos iš rikiuotės, tada po sutvarkymo techninė apžiūra jam sustabdoma. Tiesa, taip buvo ir dabar. Bet realiai tai neveikė, kadangi nebuvo pareigos po sutvarkymo, kad būtų patvirtinta, kad tikrai automobilis suremontuotas tinkamai. (...) Pavyzdžiui, dabar iš Kinijos, berods, atvežami muliažai oro pagalvių. Kurios yra neva sutvarkomos, įdedamos už kelis šimtus litų, tačiau realiai jos neveikia“, - dėstė J. Sabatauskas.
Anot jo, vairuotojai pakeitimus turėtų traktuoti ne kaip papildomus kaštus, o kaip adekvačią kainą už žmonių saugumą.
„Draudiminis įvykis: jeigu nėra sužeistų žmonių ir tik iki dviejų transporto priemonių, policijos kviesti nereikia. Du įvykio dalyviai sutvarko, užpildo deklaraciją, gauna draudimus. Tačiau numatyta: jeigu nebeapsimoka to automobilio remontuoti, jis turi būti išimamas iš apyvartos, uždraudžiama eksploatuoti tokį automobilį. (...) Kokį čia palyginimą duoti... Jūsų sulūžta kėdė. Jūs vietoj to, kad suremontuotumėte ją tinkamai, suklijuojate popierinėmis juostelėmis“, - palyginimą pateikė J. Sabatauskas.
Anot jo, pirmiausiai siekiama būtent to, kad tik kosmetiškai apgadintas savo transporto priemones remontuojantys ir jas parduodantys žmonės netaptų netiesioginiais kitų eismo dalyvių žudikais.
(12)
(0)
(1)