Iššūkis vairuotojams: važiavimas įkalnėn taupant degalus  (8)

Važiuojant į kalną, vairavimo stilius yra itin svarbus – tai lemia degalų sąnaudas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Dažnai vairuotojai, važiuodami įkalnėn, mėgina padidinti greitį, o tai labai neefektyvu, – sako „Volvo Trucks“ vairuotojų mokymų programos vadovas Andrew Lowas. – Taip pastebimai padidėja degalų sąnaudos, o daugeliu atvejų įkalnė įveikiama tik viena ar dviem sekundėmis greičiau. Idealu būtų, jei važiuotumėte nuolatiniu greičiu, įjungę aukščiausią pavarą ir, išnaudodami sunkvežimio svorį ir inerciją, pasiektumėte kalvos viršūnę ir riedėtumėte nuokalnėn.“

Svarbiausia yra išvystyti greitį ir inerciją prieš pasiekiant įkalnę ir paskui leisti, kad sunkvežimio svoris stumtų į priekį nuokalnėn.

„Tikslas yra paversti kalną lyguma, – prideda A. Lowas. – Žinoma, degalų sąnaudos bus didesnės važiuojant įkalnėn, palyginti su sunkvežimio, judančio lygiu keliu, sąnaudomis, tačiau važiuojant žemyn degalai nėra eikvojami veltui. Norime tą patį atstumą įveikti sunaudodami kuo mažiau degalų, taip pat išvystyti efektyvų greitį.“

Kad vairuotojai galėtų optimizuoti degalų sąnaudas važiuodami įkalnėn, „Volvo Trucks“ sukūrė naują „I-See“ sistemą, kuri važiuojant kalvomis valdo pavaros parinkimą, greitį ir stabdymą varikliu.

1. Greitėjimas


Akivaizdu, kad važiuojant įkalnėn reikalingas didesnis greitis ir galia. Tačiau geriausias metas pasirinkti greitį yra prieš pasiekiant įkalnės viršūnę – dar važiuojant lyguma. Pastebėję, kad artėjate prie įkalnės, didinkite greitį, kad į ją užkoptumėte su kuo didesne sunkvežimio inercija.

2. Nejunkite žemesnės pavaros


Kai pradedate važiuoti įkalnėn, efektyviai išnaudokite variklį ir važiuokite įjungę aukščiausią galimą pavarą. Pamėginkite palaikyti tinkamą greitį, tačiau stenkitės nespausti akceleratoriaus. Jei sunkvežimyje yra „I-Shift“ ir jei manote, kad galite pakilti įkalnėn nejungdami žemesnės pavaros, galite ją užfiksuoti.

3. Perriedėkite viršukalnę


Pasiekę kalvos keterą, atleiskite akceleratorių ir leiskite sunkvežimio svoriui ir inercijai stumti jus. Jausite pagundą didinti greitį, tačiau žymiai efektyviau leisti sunkvežimiui tiesiog riedėti.

4. Riedėjimas nuokalne


Leidžiantis nuokalne, sunkvežimis iš inercijos turėtų natūraliai judėti pirmyn. Išnaudokite tai norėdami įgauti greičio, be to, sunkvežimis tuo metu praktiškai nenaudoja degalų. Tačiau stebėkite kelią priekyje ir planuokite veiksmus dėl galimų kliūčių. Pastebėjus kelio vingį, greitį geriau sumažinti anksčiau, nei laukti ir priartėjus stipriai stabdyti.


5. Riedėjimas kuo toliau


Kuo sunkesnis sunkvežimis, tuo daugiau svorio yra už jūsų – jį galite išnaudoti judėdami į priekį. Leisdamiesi nuokalnėn, išnaudokite šį svorį ir leiskite sunkvežimiui riedėti kuo toliau. Nuspauskite akceleratorių tik pajutę, kad sunkvežimio greitis mažėja. Išmėginkite tai, kai kitą kartą leisitės nuokalnėn. Būsite nustebinti, kaip toli galima nuvažiuoti nenaudojant variklio.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Cargonews.lt
Cargonews.lt
(11)
(0)
(1)

Komentarai (8)