Vyras apstulbo: mašina sugedo po apsilankymo garsioje degalinėje  (13)

Kai ryte besiruošdamas važiuoti į darbą vilnietis Aurelijus negalėjo užvesti savo automobilio, jis pirmiausiai įtarė akumuliatorių. Bet vyras negalėjo net įsivaizduoti, kas iš tikrųjų nutiko jo automobiliui ir kokią didelę sumą tai kainuos.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2016-01-15 Vyras apstulbo: mašina sugedo po apsilankymo garsioje degalinėje  (13)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Gruodžio 29 dieną „Lukoil“ degalinėje prisipyliau pilną baką degalų, 31 dieną dar važinėjau, o per šventes automobilis stovėjo. Kitą kartą sėdau važiuoti tik sausio 4 dieną, bet automobilis nebeužsivedė“, – pasakojo jis.

Paspaudė šalčiai

Per tas dienas Lietuvoje kaip tik stipriai atšalo, naktimis oro temperatūra nukrisdavo iki -17.

Aurelijus pamanė, kad spustelėjus rimtiems šalčiams išsikrovė jo „Volkswagen Touareg“ akumuliatorius. Jis išsikvietė taksi pagalbą kelyje, bet ir bandant įkrauti akumuliatorių automobilis nepasidavė. „Starterį suka, bet nesiveda“, – prisiminė pašnekovas.

Tuomet vairuotojui šovė mintis, kad galbūt dėl šalčio sustreikavo automobilio signalizacija, turinti funkciją blokuoti užvedimą. Aurelijus išsikvietė autovežį, kuriuo nugabeno visureigį į „Alto“ signalizacijų servisą.

Ten meistrai ne tik patikrino signalizaciją, bet ir palaikė garaže per naktį – galbūt sušilęs ir išdžiuvęs automobilis atsigaus. Tačiau ir tai nepadėjo.

Užteršė visą sistemą

Galiausiai nusivylęs vairuotojas nuvežė automobilį į servisą. Čia problema paaiškėjo greitai – automobilyje sušalo dyzelinas ir susidarę parafino kristalai užkimšo visą degalų tiekimo sistemą.

„Servise išsiurbė visus degalus, filtrą keitė nauju, sistemą išvalė. Visur buvo nusėdęs parafinas“, – pasakojo jis.

Išsiurbę degalus meistrai dar kartą patikrino jų atsparumą šalčiui – įpylė abejotinos kokybės dyzelino į plastikinį butelį ir dviem valandoms paliko lauke. To užteko, kad visą butelio dugną padengtų nuosėdų lašeliai.

Paprastai tokio gedimo galima tikėtis žiemą prisipylus vasarinių degalų, todėl Aurelijus apstulbo išgirdęs tokią automobilio diagnozę po apsilankymo gerai žinomoje „Lukoil“ degalinėje, esančioje prie Vilniaus, Ukmergės kelyje.

Jį nustebino ir degalinių tinko darbuotojų požiūris į problemą. „Jokios kaltės „Lukoil“ neprisiėmė. Bet kai atsiliepusiam žmogui pasakiau, kurioje degalinėje pyliausi degalus, pasakė: „Šitoje turėjo būti geras“. Tai ką, reiškia, kitose gali būti blogas?“, – ironizavo Aurelijus.

Gedimo paieškoms, remontui ir naujiems degalams jis išleido net apie 400 eurų. „Jei suma būtų mažesnė, gal ir būčiau tylėjęs, bet 400 eurų – dideli pinigai“, – tvirtino vairuotojas. Jis taip pat užtikrino niekuomet nepirkęs degalų iš neaiškių prekeivių ir parodė pluoštą išsaugotų degalinių kvitų.

Kaltės neprisiima

„Lukoil“ griežtai atmetė visus kaltinimus degalinei.

„Mes prekiaujame pirmos klasės arktiniu dyzelinu, kurio filtruojamumo temperatūra pagal normą yra -26, o faktinė yra -31. Dar yra toks rodiklis, kaip drumstimosi temperatūra. Ji pas mus yra -16“, – tvirtino „Lukoil Baltija“ degalinių valdymo grupės vadovas Aloyzas Andrijauskas. Tačiau, pasak jo, būtent filtruojamumo temperatūra nurodo, iki kokios temperatūros degalainekemša automobilio sistemų.

A.Andrijauskas patvirtino, kad skundų dėl degalų kokybės įmonė yra gavusi ir anksčiau, bet ištyrus automobilį ir degalus nebūdavo rasta degalų trūkumų.

Anot pašnekovo, automobilis galėjo sugesti, jei bake buvo likę nekokybiškų degalų, ar per ilgą laiką degalų sistemoje arba filtre susikaupę teršalai.

„Jeigu pas mus būtų blogi degalai, mes turėtume iš karto daug skundų. Supraskite, negali būti vienam geri degalai, o kitam – blogi, – sakė A.Andrijauskas. – Mes nesuinteresuoti pilti blogus degalus šaltu oru, kad turėtume problemų.“

Pašnekovas tvirtino, kad konkrečiu atveju degalų kokybę galima patikrinti paėmus mėginį, bet, jo teigimu, minėtoje degalinėje kasdien parduodama apie 8 tūkst. litrų dyzelino, o kiti tą pačią dieną degalus pylę vairuotojai nesiskundė.

Sugadino ne vieną automobilį

Sugedusį 2006-ųjų „Touareg“ priėmęs „D&R serviso“ vadovas Darius Turauskas neabejojo, kad gedimą sukėlė nekokybiški degalai. Pasak jo, dėl jokios kitos priežasties visa degalų sistema negali taip užsikimšti, o degalų bandymas šalčiu tik patvirtino įtarimus.

D.Turauskas taip pat patvirtino, kad Aurelijaus visureigis – ne vienintelis į servisą atvežtas automobilis su ta pačia problema. Apie tai kalbėjo ir su kolegomis iš kitų servisų.

„Pastaruoju metu sulaukėme ganėtinai daug automobilių su užšalusiais degalais. Ištraukiau ne vieną degalų filtrą iš tų pačių automobilių, kuriems juos dar rudenį keičiau. Šitas žmogus irgi pastovus klientas, prieš žiemą pasikeitė tepalus, filtrą, – patvirtino pašnekovas, – Tai yra masinė problema.“

Pasak jo, meistrams nereikėjo ilgai svarstyti kur ieškoti gedimo – jie iš karto ėmėsi tikrinti degalų baką ir ten rado gausybę nuosėdų bei plaukiojančių parafino gabalėlių.

„Tai – vasarinis arba nekokybiškas dyzelis. Viską išvalius ir įpylus naujų degalų nebebuvo jokių problemų“, – tvirtino D.Turauskas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Ilona Steponėnė
(56)
(16)
(40)

Komentarai (13)