Nemalonios žinios „skubantiems“: netrukus teks praverti piniginę už minimalų greičio viršijimą? (11)
Vairuotojų kalbos apie stacionarių greičio matuoklių patobulinimą, kai sumažinta viršijamo greičio tolerancijos riba, primena, kad netrukus šalies keliuose gali įvykti perversmas, susijęs su greitį viršijančiais „lenktynininkais“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šiuo metu, remiantis Administracinių teisės pažeidimų kodeksu (ATPK), viršijus greitį iki 10 km/val., gresia tik įspėjimas. Todėl nenuostabu, kad toks greičio viršijimas tarp vairuotojų yra toleruojamas.
Tačiau Vidaus reikalų ministerijos (VRM) pateiktas įstatymo projektas, kuriuo siūloma sumažinti tolerancijos ribą nuo 10 km/val. iki 5 km/val., gali apkartinti gyvenimą ne vienam vairuotojui.
Jei stacionarių greičio matuoklių tolerancijos riba jau sumažinta, galbūt netrukus įsigalios ir VRM siūlytas įstatymo projektas su nauja sankcijų tvarka?
Užkirs kelią nebaudžiamam piktnaudžiavimui
Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Gintaras Aliksandravičius teigia, kad šiuo metu vairuotojams, viršijusiems greitį iki 10 km/val., taikomas tik įspėjimas, bet ne bauda, įgauna iškreiptą formą – sukuriamos sąlygos šiek tiek piktnaudžiauti Kelių eismo taisyklėmis (KET).
„Daugelyje Europos valstybių taikoma būtent tokia tolerancija riba – ne daugiau kaip 5km/val., nuo viršyto šešto kilometro vairuotojas pradedamas bausti“, – teigė LKPT viršininkas G. Aliksandravičius.
Sugriežtinus greičio ribas, vairuotojams tektų pasitempti, kadangi, pagal naują įstatymo projektą, nustatyto greičio viršijimas iki 5 km/val. jau užtrauktų įspėjimą.
Kiekvienas viršytas kilometras turės savo kainą
Su pateiktu VRM projektu siūloma ir nauja sankcijų tvarka – piniginė nuobauda už greičio viršijimą tiesiogiai proporcinga greičio perviršiui.
„Paprastai kalbant, kiekvienas viršytas kilometras turi savo baudą. Pavyzdžiui, jei nustatytas greitis viršytas 7 km/val., tai bauda bus didesnė, nei viršijus 6 km/val.“, – pasakojo LKPT viršininkas.
Planuojama, kad nustatyto greičio viršijimas 6–20 km/val. užtrauks vairuotojams 2 eurų baudą už kiekvieną nustatyto greičio viršytą kilometrą, o nustatyto greičio viršijimas 20–50 km/val. intervale užtrauks 4 eurų baudą už kiekvieną nustatyto greičio viršytą kilometrą.
Nustatyto greičio viršijimas daugiau kaip 50 km/val. užtraukia baudą vairuotojams nuo 450 iki 550 eurų, neturintiems teisės vairuoti transporto priemones asmenims – nuo 450 iki 700 eurų.
Matuoklių paklaida – vairuotojų naudai
Vairuotojams pastebėjus, kad stacionarūs greičio matuokliai pradėjo fiksuoti net menkiausią greičio viršijimą, kilo klausimas, ar greičio matavimo prietaisai tikrai nustato tikslų greitį ir neturi paklaidos.
Anot G. Aliksandravičiaus, stacionarūs greičio matuokliai, stovintys pavojingiausiose vietose, turi santykinai mažą greičio paklaidą, kaip ir policijos naudojami greičio matavimo prietaisai.
„Praktiškai visų matuoklių maksimali greičio paklaida nesiekia 3 km/val. Taip pat visi prietaisai yra registruojami registre, atliekamos meteorologinės patikros ir t. t.“, – pažymėjo G. Aliksandravičius.
Šiuo metu policija naudoja tokius greičio matavimo prietaisus kaip „Berkut R“, „VIZIR“, „Unipar SL 700“ ir pan. – šie aparatai turi ne tik vidinę atmintį, kai kuriuos galima naudoti ne tik stacionariai, tačiau ir važiuojant patruliniu automobiliu. Prietaisai leidžia matuoti tiek artėjančių, tiek tolstančių transporto priemonių greitį, o paklaida ne didesnė kaip ±2 km/val.
Kaip teigė LKPT viršininkas, prietaiso paklaida visuomet taikoma vairuotojų naudai.
„Visuomet paklaida yra taikoma vairuotojų naudai. Tarkim, jei vairuotojas užfiksuojamas važiuojantis 121 km/val. greičiu, tai, pritaikius paklaidą, fiksuojamas greitis 118 km/val. Būna, kad po paklaidos sankcijos daug kam sumažėja“, – pridūrė LKPT viršininkas G. Aliksandravičius.
Pirmieji žingsniai jau atlikti?
VRM šį įstatymo projektą pateikė dar praėjusių metų pabaigoje.
Pagal planą įstatymas turėjo įsigalioti jau nuo šių metų balandžio 1 dienos, tačiau projekto patvirtinti nespėjo.
Visgi, jei stacionarių greičio matuoklių tolerancijos riba jau sumažinta, galbūt šis įstatymo projektas įsigalios visai netrukus, o tai – pirmieji žingsniai.