Nauja tvarka Vilniaus žieduose sukėlė visišką sumaištį: 5 dalykai, kuriuos būtina žinoti, norint išvengti avarijų  (8)

Vilniuje naujai sužymėtos dvi intensyvaus eismo žiedinės sankryžos sukėlė tikrą sumaištį. Nežinantys, kaip teisingai jas įveikti vairuotojai pateko į pavojingas situacijas. Greitai buvo užfiksuota ir pirmoji avarija, kurios metu smarkiai buvo apdaužyti mikroautobusas ir maršrutinis autobusas.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2016-08-11 Nauja tvarka Vilniaus žieduose sukėlė visišką sumaištį: 5 dalykai, kuriuos būtina žinoti, norint išvengti avarijų  (8)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Įpratę prie daugelį metų sostinės žiedinėse sankryžose galiojusios tvarkos, vairuotojai nuo šeštadienio buvo priversti keisti įpročius ir šimtus kartų važiuotame maršrute sekti kelio ženklus. Tie, kas iš naujo sužymėtus Žirmūnų ir Olandų gatvių žiedus bandė įveikti, kaip buvo įpratę, išgyveno šaltą dušą.Dviejose žiedinėse sankryžose visiškai pasikeitus eismo organizavimui atkreipiame dėmesį į esminius dalykus, kurie padės saugiai įveikti jas įveikti. Kaip pavyzdį vaizdinei medžiagai pasirinkome Olandų žiedą, tačiau tie patys principai galioja ir Žirmūnų gatvės žiedinėje sankryžoje.

Pateikiame grafinį vaizdą, kaip dabar turi važiuoti automobiliai Olandų žiede. Supaprastintoje schemoje matomos T. Kosčiuškos ir Olandų gatvėmis atvažiuojančių transporto priemonių judėjimo kryptys. Priešingos krypties įvažiavimuose srautai nukreipiami taip pat.

1. Pirmąja eismo juosta šiose žiedinėse sankryžose galite važiuoti toliau nei iki pirmojo išvažiavimo.

Žirmūnų gatvės žiede šiuo atžvilgiu eismas vyksta paprasčiau, mat visomis kryptimis galioja ta pati tvarka: judant pirmąja juosta galima jį galima palikti pirmajame arba antrajame išvažiavime, o įvažiavus antra juosta – antrajame arba trečiajame.

Olandų gatves žiede situaciją apsunkina tai, tai kad atvažiavęs T. Kosčiuškos arba Antakalnio gatve vairuotojas pirmąja juosta žiedą galia palikti pirmajame, antrajame arba trečiajame išvažiavimuose, o atjudėjęs antrąja juosta – tik trečiajame.

Taip pat verta pažymėti, kad eismo organizavimo pakeitimai galioja tik Žirmūnų ir Olandų gatvių žiedinėse sankryžose. Likusiuose sostinės žieduose tvarka nesikeičia – pirmąja juosta galima važiuoti tik iki pirmojo išvažiavimo.

Taip pat kiekvienoje žiedinėje sankryžoje reikia paisyti kelio ženklų dangos žymėjimo, nes bendros taisyklės neegzistuoja.

2. Nesiblaškykite po eismo juostas žiede.

Iš pažiūros komplikuota naujoji tvarka žieduose iš tiesų palengvina darbą vairuotojams. Pasirinkę teisingą eismo juostą ir jos nepalikę reikiamą išvažiavimą pasiekėme tiesiog važiuodami tiesiai.

Tuo metu, išklydę ir numatytos mūsų pasirinktai krypčiai eismo juostos patekome į keblią situaciją. Kelio ženklai mums nurodė, kad turėtume važiuoti toliau ir tik dėl geranoriškai nusiteikusių vairuotojų radome pakankamai erdvės manevrui.

3. Sustoję pirmojoje juostoje nepamirškite praleisti žiedu važiuojančių automobilių.

Suvienodinus įvažiavimo ir išvažiavimo juostų skaičių neliko greito posūkio į dešinę. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad daugelyje vietų dėl juostų persikirtimo posūkis į dešinę tapo staigesnis, todėl atvažiavę pernelyg dideliu greičiu galite užstoti kelią kita juosta važiuojančiai transporto priemonei ir sukelti avarinę situaciją.

4. Sumažėjęs eismo juostų skaičius ir užimta pirmoji juosta reiškia ir mažesnę erdvę manevravimui.

Todėl, žinodami, kur ketinate išsukti, prieš įvažiuodami į žiedą, pasirinkite reikiamą eismo juostą. Žiedai sužymėti taip, kad norimą išvažiavimą galėtumėte pasiekti nepersirikiavę. Kadangi erdvės viduje mažiau, o pirmąja juosta vyksta eismas – mėgindami prasmukti anksčiau, nei numato naujas reguliavimas, greitai sustabdysite eismą žiede arba vėlgi sudarysite avarinę situaciją.

5. Išvažiavimuose – papildomos eismo juostos.

Tai labiausiai pasijuto Žirmūnų gatvės žiedinėje sankryžoje. Žvelgiant į žymėjimo schemą galima pastebėti, kad ties išvažiavimais juostų skaičius padidėja iki trijų. Visgi atkreipiame dėmesį, kad kraštinė dešinioji juosta techniškai yra už žiedo ribų, o į ją įsukęs vairuotojas turi palikti žiedinę sankryžą. Kitokį manevrą draudžia kelio ženklai ir žymėjimas, o dėl minimalaus atstumo iki užbrūkšniuotos zonos, kuria nuo šiol važiuoti draudžiama – tai dar ir labai pavojinga.

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(17)
(3)
(14)

Komentarai (8)