300% pabrangęs litis pradėjo atsiliepti baterijų kainai (1)
Augant paklausai, žaliavų tiekėjai nebespėja patenkinti poreikių. Tad, neišvengiamai kyla kaina. Elektromobiliai brangs.
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinijos elektromobiliai artimiausiais mėnesiais gali gerokai pabrangti dėl akumuliatorių gamybai naudojamo ličio deficito. Benchmark Mineral Intelligence (BMI) kompanijos duomenimis,ličio karbonatas pabrango iki 28 600 dolerių už toną — daugiau nei 300%, lyginant su praėjusių metų rodikliais. Analitikai krizę sieja su pernelyg didele paklausa — paaiškėjo, kad pasaulio akumuliatorių pramonė nėra pasirengusi dabartiniams transporto elektrifikavimo tempams.
Kaip pažymi Reuters, BMI ataskaita prieštarauja populiarioms prognozėms, kad ličio jonų akumuliatoriai dėl statomų naujų fabrikų ir technologinio progreso pigs. Iš pradžių nauda iš tiesų buvo — automobilių gamintojai ir tokie pramonės gigantai, kaip BYD ir CATL paklausą patenkindavo savo „gigafabrikais“. Tačiau elektromobilių gamintojų apetitą vartotojų pageidavimai ir ekonominiai stimulai greitai išaugino, todėl tiekėjai nebespėja išgauti reikiamo kiekio žaliavų akumuliatoriams.
„Žaliavos, ypač litis, brangsta ir tai dabar tiesiogiai veikia akumuliatorių kainą“, — pareiškė generalinis BMI direktorius Simon Moores.
Elektromobilių akumuliatoriuose įprastai naudojamas ličio karbonatas ir ličio hidroksidas. Šios medžiagos jau pabrango 300%, o įkandin jų ėmė brangti ir kiti komponentai. Nikelio sulfatas Kinijos rinkoje pabrango 30% — iki 5600$ už toną per pastaruosius 12 mėnesių. Situacija su kobalto hidroksidu — dar vienu populiaru baterijų komponentu — irgi ne geresnė: vidutiniškai jis pabrango daugiau nei 80% ir dabar kainuoja 47 800 $/t.
Dėl to artimiausiu metu baterijų su nikelio, kobalto ir mangano katodais kaina gali pakilti iki 115 $/kWh — dabartinė yra 105 $/kWh. Kaina nustatyta, remiantis Kinijos rinka, tačiau tai veikia ir kitas šalis — BMI manymu, tiekėjai iš Japonijos ir Pietų Korėjos paseks Kinijos kolegų pavyzdžiu ir savo produktus pabrangins atitinkamai.
„Gali būti, rinkai teks pasikeisti akumuliatorių baterijų brangimo periodu — tai yra naujas reiškinys šioje šakoje, kur tikimasis kasmetinio pigimo“, — pridūrė Mooresas.
Remiantis Rho Motion informacija, per pirmuosius septynis 2021 metų mėnesius elektromobilių pardavimai padidėjo 150% — iš viso buvo parduota daugiau, nei 3 milijonai elektromobilių. Didžioji dalis teko Kinijai — KLR buvo parduota ~1,3 mln. automobilių. Analitikai prognozuoja, kad elektromobilių bus parduodama vis daugiau ir iki metų galo bus parduota bent 5,8 mln. elektra varomų mašinų. Kadangi šiuolaikinių elektromobilių brangiausia dalis yra akumuliatoriai, brangstantis litis gali tiesiogiai paveikti elektrinių modelių kainą ir galutiniams pirkėjui.
hightech.plus