Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
lape 2008-03-02 16:36
Ir ką - nenulemė? Juk žmonių rūšis pranašesnė už kitas. Bent kol kas
Anonymous 2008-03-02 16:57
ir vistik tiketi yra gerai nesvarbu kuo, dievu ar stebuklu, ar visagaliu laiku juk tenka isgirsti, kad laikas viska sutvarkys? Argi tai ne tikejimas? Visi mes kazkuo tikim, nes be tikejimo mes zlugtume Nors as asmeniskai manau, kad... kas mazai zino, tiki dievu, kas daugiau zino, tiki laiku, o kas daug zino, tiki savimi Gal ir nupjoviau gryba.. bet juk yra dalele tiesos arne?
Nusišneku? 2008-03-02 17:00
Neneigsiu, kad gali būti nuolankumo, paklusnumo genai ir pan. - tokie genai galbūt net suformuoja zodiako ženklus, cheminiame lygyje veikia smegenyse. Tačiau tikėjimas į Dievą visiškai atskiras dalykas, nuomonė, kuri susiformuoja per patirtį. Aišku chrakteris daug prisideda prie nuomonės. Genas "tikiu į Dievą" tas pats kas "tikiu , kad Dievas yra žalios spalvos". Juk taip negali būti - juk nuomonė yra mintis, o ši neegzistuoja fizinaim lygmenyje, tai kaip ją galima "paveldėti" per genus ???
Anonymous 2008-03-02 20:51
Manau,kad tiketi mus vercia visuomene.Kol zmogus mazai zino apie pasauli,ji lengva suklaidint.Tuo principu senoveje susikure baznycia-tam kad valdyti.Biblija patapo istatymu.Klausyklos-pasiklausymo vietos,kurios visa informacija perduodavo inkvizicijai.O si savo ruoztu jau zinodavo kas ragana,o kas ne.Baznycia-seimas,biblija-konstitucija,klausykla-saugumas,inkvizicija-policija.Paprasta.Evoliucija
Anonymous 2008-03-02 21:28
Visiškai nesutinku su Ale. Manęs tikrai tikėt nevertė, bent aš to nejaučiau, nebent vaikystėje į bažnyčią eiti. Tikėjimas suteikia vieną svarbų dalyką - tai blogio ir gėrio pajautimą. Jis suteikia moralinius pagrindus. Pavyzdžiui Kinija buvo perėmusi sovietų sistemą ir draudė visus tikėjimus. Po kiek laiko buvo pastebėta, kad žmonės darosi mažiau atsakingi, ima vagiliauti ir t.t. Taigi po kiek laiko buvo atsisakyta šio draudimo. Taigi, kad ir ką besakytume - tikėjimas žmogui yra labai naudingas. Taip pat pastebėtina, kad visi kas eina prieš tikėjimą iš sykio prikiša viduramžius ir inkviziciją, nes be šito daugiau argumentų apie tikėjimo blogybes kaip ir nėra. Dar vienas svarbus faktas, kad jei žmonės nusigręžia nuo Dievo dažnai ima ieškoti pakaitalų, tokių kaip kašpirovskiai, ateiviai, įvairios sektos ir t.t.
Anonymous 2008-03-03 02:43
na jei esate kas skaite biblija ne tik jos virseli tai turejot pastebet kad ten daug parasyta pries baznycia ir jos stabus, ten mokoma melstis vienam o ne sinagogose, toddel man asmeniskai baznycia ir dievas neturi nieko bendro. UAB baznycia yra po truputi zlunganmtis verlas, o dievas yra tavo tikejimas, kodel tureciau bendrauti per kazkokius tai tarpininkus pedofilus kurie po to daro anekdotus is to.
o del genu tai nemanau kad toki gali buti, cia tik bandos jausmas ir daugiau nieko "ka kiti pagalvos jei nepamatys manes baznycioj per kaledas"
Anonymous 2008-03-03 12:36
Nežinau pastebėjote ar ne, manau pastebėjote, jog žmonių tikėjimas suaktvyėja, kai bėdoje, kančioje ir nelaimėje. Tikėjimas Dievu kyla iš kelių aspektų. Pirmą, ko nesupranta, bando paaiškinti Dievo egzistavimų ir jo nežemiškos galios veikimu (pati planeta dar nėra 100procentų perprasta, o ką bekalbėti apie saulės sistemą, galaktikas, visatą, tad yra ko nežinoti tikrai). Ką duoda nežinojimas? baimę, pyktį, priešiškumą.. Taigi žmonės bijodami to ko nežino, priskiria tai Dievui ir jo nežemiškom galiom.. Bet čia tik viena smulkmė, ir nemanau, kad pati svarbiausia. Manau, kad tikėjimas 'sužydi' kai žmonės kenčia. Gyvenimas jau taip sudėliotas, kad nebus gero be blogo ir kiekvienam nutiks nelaimių gyvenime, mirs artimieji, pateksite į avariją, smarkiai susirgsite ir tt. čia tik keletas dažniausių pavyzdžių, kiek kyla jų realime gyvenime, tai ojoj, atsigręžkit į savo gyvenimus ir įvertinkiint kiek painių ir sunkių akimirkų buvo ir kaip norėjosi, kad kažkas jas "tarsi ranka nuimtu" ir nebereiktų kentėti, bet taip nebūna ir tenka kęsti, čia atsiranda kitas noras "prašau, padėkite man kas nors"... kai rodos artimieji nebegali padėti, arba tiesiog nėra kas padėtų šalia, žmones ieško prieglobščio "nežemiškose būtybėse".. Sutapimų arba tiesiog Dievo išaukštinimo dėka, žmogus atsigrežęs į Dievą, ima 'įžvelgti jo galią'. Tad su laiku labiau iškankintas arba silpnesnės valios žmogus ima atsisukinėti į Dievą ir dažniau. Jis nebenori kentėti, patirti kančių didelių, tad ieško prieglobščio ir jį išaukština, sureikšmina, įtiki juo, kad jis tikrai veikia. O ką mes žinom apie įtikėjimą? Žmogus gali sau ĮTIKĖTI LIGAS, apie jas dažnai galvodamas ir sakydamas "aš ja sergu" tikrai ją sau prisišaukti, tai susiję su neigiamomis mintimis ir išsiskiriančia chemija kūne tuo metu. Bet ne ta tema čia.. žodžiu, žmogus gali įtikėtį į ką nori. Galu gale, gvenimas sudėtingas, kartais net ir patys tvirčiausi atrodo pasimeta ir galvoja kur eiti, kur sukti, tai sunkus procesas kiekvieno gyvenime, sukeliantis daug streso, kartais depresiją ir daaaug blogų minčių.. kartais žmonėm atrodo "galėtų kas nors mane per gyvenimą vesti, nes bijau pasiklysti"... tad įv. religijų knygos tai ir daro, pateikia per ilgą laiką patikrintų sprendimų suvestinę metaforų formoj ir tai pateikia kaip vienos būtybės (kokios nors religijos Dievo) kūrinį, nors tai tebūna laiko patikrinta išmintis... Taip atrodo ta religija ir Dievas mano akimis...
Tokie mano pamąstymai šiuo klausimų, gal ne visai išbaigti, bet galima susidaryti įspūdi ką turiu omeny. Žmogus toks padaras, kad kai jam gerai, jam nereikia nieko, kai jam blogai, bėda, kančia: 'gelbėkit, padėkit...' ir įtiki aukštesnių būtybių buvimu (Dievais šiuo atveju). Į mokslinę pusę, ar yra kažkas anapus, ar yra ateiviai, kitos dimensijos, nesileisiu, nes viskas gan persipynę ir galima daug šnekėti..
Kas dėl pačio. Tikrai, buve didelių bėdų ir tiesiog kartais atrodo mintyse kartoji "Dieve padėk", bet paskui susisgribau ir nusikeikiau, kaip visuomenės įtaka ir masinis tikėjimas Dievu, įsikalė man į galvą, kad aš, netikintis, ėmiau tai kartoti, kaip šabloninę frazę... Man, žodis RELIGIJA yra baisus žodis, Fanatizmo sinonimas. Tikėjimas, čia jau kita kalba... Krikščionybė ir jos atmainos, nėra man priimtinos tikėjimo formos. Arčiausia širdies budizmas, jis 'artimas' tuom, kad ten nebuvo Dievu, Buda, buvo tikras žmogus ir jis gyveno, numirė ir neprisikėlė. Ir ten viskas paliekama Tau pačiam, o ne knygoms.
Gi žmogus 'suklupęs' ir silpnas gali patikėti vos ne bet kuo kas jam sakoma, kas atrodo padės nuo to...
Manau, tyrimo rezultatai sueis į žmogaus psichologiją..
ligonis 2008-03-03 18:52
as esu tikintis, labai stipriai tikiu logika ir sveiku protu. tiket, kad yra toks ala "dievas" - man yra didziausias nusizeminimas pries save, saves sumenkinimas, tiesiog patvirtinimas, akd pats kazko nesupranti ir nesugebi.
zmones kurie irodinet bando, kad dievas yra, man kelia pasibjaurejima, taip ir norisi pritvot su lazda uz tuos zodzius "dievo valia" ar "dievas taip sukure"
idomu, ka atsakytu stipriai i dieva tikintis zmogus(ir suprantantis kas yra evoliucija), jo paklausus "ties kuriuo momentu givybe zemei igavo siela ?"
tas ju susiktas(no offense) tikejimas i dievus neturi jokios logikos, kaip kokie darzelinukai irodineja savo "tiesas" patys nevelnio nesuprasdami, ir viskas vyksta daugmaz is skyriaus "draugas sake"
per tikyba vienuole net neleidzia kalbet, kai uzduodi klausima, kuris aiskiai "pykstasi" su logika, bet pasak, tikejimo yra paprasta.
skeptikai del tikejimo, gali prikist netik viduramzius ir inkvizicija, bet dar ir ta fakta, kad ji stabdo zmoniu evoliucija. "kam tirinet, tai ko nesupranti, jei paprasciau isleis pinigus keliem kryziam, ir pasakyt, jog, tai "dievo valia""
tiket dievu - baiseu, nei tiket kaledu seneliu. tikejimas juo dar nesukele neivieno karo, neiszude milijonu. ir niekas nesake, kad - mokslas blogai, nes gali, paneigt ka sukure kaledu senelis.
ir pabaigai: butu mano valia, visus tuos irodinejancius, akd dievas yra - nusiusceu i kokia sala, ir tegu ten meldziasi savo plastikinem jezaus skulpturelem, ir nekisa savo "trigrasio" i likusio pasaulio tobulejima
Anonymous 2008-03-03 20:03
Daug tokių buvo, kurie norėjo nutrinti religijas nuo žemės paviršiaus, tačiau rezultatai kalba patys už save.
Tikėti niekas neverčia, šitai pasirenkam savo valia. Tačiau mano manymu versti eiti į bažnyčią mažus vaikus yra privalu, kaip kad mokyti juos gero elgesio. Taip pat, kam nepatinka vienas ar kitas kunigas, bet jie yra tikintys, tai neprivalo eiti į tą bažnyčią. Kunigai juk irgi žmonės. Man šlykštu, kai juos juodina pedofilija, homoseksualizmu, girtavimu ir kitais būtais ir nebūtais dalykais. Galbūt tokių ir yra, bet daug mažiau, nei kur kitur visuomenėje, kadangi kunigai turi praeiti palyginti griežtą atranką. Žinau gerai kunigą, kuris mėgdavo išgerti, tačiau šiaip jis buvo labai geras žmogus ir niekam dėl to neužkliūdavo. Vienoje TV Pagalbos laidoje rodė kunigą, kuris atseit per laiduotuves pasakė vaikui:
- Neverk, juk ne tu guli!
O ten buvo jo sesuo ar kažkoks kitas artimas šeimos narys. Tai tie giminaičiai, tą nabagą kunigą gaudėsi po visą parapiją ir galop įsinešę slapta kamerą dekaną filmavo. Taigi, ar negalėjo patys su tuo kunigu išsiaiškint, ar būtinai reikėjo televiziją kviesti. Aišku tai, ką jis padarė yra blogai, bet čia kažkokia savireklama kitaip nepaskysi. Kitas atvejas Srovės, kur filmavo kunigą narkomaną, kuris tarp kitko buvo labai daug pasiekęs. Argi nebūna žmonių kurie dėl draugų įtakos, ar dėl kitko, taip pat nugrimzta į dugną?
Taigi jei nepatinka, kur nors tai neikit, bet atsižvelkit į savo sąžinės balsą ar ten jau taip prastai. Kas sako, kad bažnyčia nereikalinga, kad užtenka ir Biblijos tas nėra teisus, nes bažnyčia yra bendruomenė, kuri gali suteikti pagalbą - tiek dvasinę, tiek materialią, padeda suvokti tikruosius tikėjimo pagrindus. Žmogui labai svarbi bendruomenės parama, jos pajautimas. Kas būtų, jei kuris iš Jūsų, atsiskirtų ir išeitų kur nors į miškus gyventi.
Taigi lieku prie nuomonė, kad galima buvo šiuos pinigus ir naudingiau išleisti.
lape 2008-03-03 21:58
Klausimas buvo - kodėl tikime dievą, ir atsakymas, kad tokia musų psichologija - tai ne atsakymas. Tada pratęsiam klausimą - kodėl tokia mūsų psichologija? Va į tai ir reikia atsakyti.
Kodėl net ir labiausia primityvios tautelės atrastos Afrikoj, ar kur, vistiek garbina kažką. Tas tikėjimas dievu yra kaip kokia žmogaus kūno dalis - ir jis susiformavo evoliucijos eigoje, kartu su sąmone.
O sąmonė susiformavo, kad žmogus galėtų rasti maisto ar partnerį, apgautų priešus ir. t.t. Smegenys dirbo vis labiau, ir tada atsirado, dievas, kaip toks maždaug, universalus atsakymas i visus pašalinius ir nereikalingus klausimus - kas yra vaivorykštė, kodėl lyja. Taip sakant evoliucija nesismulkino ir sukūrė vieną universalų atsakymą - tipo ne tavo reikalas - tam yra Dievas.
Anonymous 2008-03-05 14:36
manau kad svecias yra eiline davatka slaiuziojanti aplink uab baznycios stabus kad pasirodyti pries kitus kas biblijoj grieztai draudziama, apie kokias dar bendruomenes kalbi jeigu rasoma kad reikia melstis vienam o ne gatviu kampuose ar baznyciose? surask biblijoj kur parasyta kad jezus meldesi buryje, niekur nerasi iskyrus paskutine vakariene.
o del tyrimo tai kazkada skaiciau kad mokslininkai jau yrode 60proc kad dievas yra tai kam dar mest milijonus i bala
Anonymous 2008-03-05 17:55
Na aš savęs davatka nepavadinčiau, nes ir pats ne taip dažnai į tą bažnyčią nueinu,
tiesiog neturiu laiko. Beje, Jėzaus palyginimas ne visai tikęs, nes jis platino tikėjimą ir jei paskaitytum atidžiau, tai pamatytum kad jis labai dažnai meldėsi viešumoje. Jei cituojam Bibliją, tai gerai žinau Jėzaus žodžius : "Kur du trys, ten ir aš!"
Kad Dievas yra niekas neįrodys, kaip ir dabar neįrodė. Aišku yra visokių pamišusių mokslininkų - vieni įrodinėja, kad jis yra, o kiti, kad ne.
Yra įrodyta tik viena, kad Biblijoje yra aprašyta daug įvykių, kurie iš tiesų įvyko, dėl to istorikams ji yra istorinis šaltinis.
Faktai kurie aprašyti Biblijoje ir kuriuos mokslininkai, bei istorikai priima, kaip neginčijamus:
1. Žydai išsiskyrė iš visų tautų, nes nebuvo tuo metu šalies kuri praktikuotų monoteizmą, kas labai keista visiems istorikams.
2. Tvanas iš tikrųjų buvo (tik vis dar neaišku kokio dydžio), kadangi daugelis tautų Arabijos pusiasalyje turi mitą apie Didįjį tvaną, o ir mokslininkai rado didelio kiekio vandens poveikio ženklų, ten kur jo niekada tiek neturėjo būti.
3. Žydai tikrai vergavo pas egiptiečius ir Mozė, jų lyderis, juos išvedė iš ten į dabartinio Izraelio ir palestinos teritoriją.
4. Jėzus Kristus tikrai vaikščiojo ir skleidė tikėjimą, dabartinio Izraelio ir Palestinos teritorijoje. Vėliau jis pagal romėniškus papročius buvo prikaltas prie kryžiaus.
Buvo atrasta ir daugiau dalykų remiantis Biblija, kaip istoriniu šaltiniu, kuriuos patvirtina ir archeologai, pavyzdžiui - Hetitai, kurie gyveno dabartinės Turkijos teritorijoje. Tiesa mokslininkai, kurie tvirtino, kad ši tauta egzistavo buvo apšaukti Hetitų išradėjais, nes daugelis tvirtino, kad iž žmonijos atminties negalėjo išdilti kitados klestėjusi valstybė, dargi vadinama imperija!
P.S. Dievas rašomas iš didžiosios raidės, nes laikomas tikriniu daiktavardžiu, dievai iš mažosios, nes daugiskaita.
Anonymous 2008-03-05 18:09
Ligonis gerai sako ;]
Anonymous 2008-03-05 18:56
Blemba,sunervinot.Nera to dievo,nera.Kiek galima gi apie tai kalbet.Zmonija avinu banda ir jai budingas bandos instinktas kuris vercia sekti kazka.Nebukit avinai ir nesekit aklai to,ko nera.
enzim 2008-03-05 19:02
3.
Kai prieš 10m domėjausi žydų istorija, tai neradau egiptologijoj nieko patvirtinančio žydų tautos vergovę Senovės Egipte. Vadinasi archeologai Egipte aptiko tikrai sensacingų radinių. Negalėtumėt pasidalinti savo žiniomis ar bent nurodyti kur ieškoti infos. Ačių
Anonymous 2008-03-05 19:04
Niekam nereikia stengtis primesti savo nuomonės, kiekvienas tegu renkasi pats.
Anonymous 2008-03-29 11:36
Pasigooglinkit zeitgeist
Anonymous 2008-03-29 12:57
taigi svety jei jau taip ta biblija ysikabines tai gali ir senajy testamenta paskaityt ir pamatysi kad religija buvo kaip valdymo forma
rimasD 2008-07-09 17:59
Tas, kas mano, kad religija moko tik gero-klysta.Sakyk kiek nori vaikui kas yra gera, o kas bloga, jis vistiek elgsis taip, kaip mato elgiantis kitus.Jau matėme kas vyko, kai religija valdė valstybes.Galima buvo su ginklu plėsti religingųjų ratą,žudyti kitatikius,deginti nesutinkančius ir t.t.Todėl demokratinėse valstybėse bažnyčia atskirta nuo valstybės.Iš esmės dabartinė bažnyčia yra biznis, aptarnaujantis ratą asmenų, kuriems to reikia.Gaila, kad dalis įtakingų tikinčių stengiasi "prastumti" savo požiūrį į tas sritis, kurios jų asmeniškai neliečia.Ar ne moterys turėtų spręsti apie abortus? Ar ne bevaikės šeimos apie dirbtinį apvaisinimą?Šiuolaikinės bažnyčios sandara nurašyta nuo viduramžių:Popiežius-karalius,vyskupai-didikai,kunigai-ponai,turintys savo"mužikus"-parapiją.Atitinkamos ir bažnyčios pažiūros.Viduramžiškos.
WelniuRumai 2008-07-09 19:06
Atsiuskit man 2M ir as jums pasakysiu kodel... Jau tikrai geriau paremtu badaujancius vaikus, nei bandytu issiaiskint tai, kas visiskai neidomu ir ganetinai paprasta. Nenustebciau jei tie "genijai" issiaiskins, kad tikejimas priklauso tiek nuo auklejimo (cia tikyba priklauso nuo salies kurioje augi: krikscioniskoj, islamo ir pan.), tiek nuo zmoniu pasamones - zmogaus pasamone linkusi suteikti "dieviskuma" viskam, ko ji nesupranta..
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl mes tikime į Dievą? Atsakymo ieškoma 2 milijonų svarų vertės tyrimu