Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Vytautas 2008-01-08 10:00
Sakyčiau požiūris apie troškimus yra kertinis budizmo akmuo. Ir labai teisingas. Kuo mažiau norėsi, tuo mažiau griaušies to neturėdamas. Iš kitos pusės, nemanau, jog tai labai vienpusiškas požiūris, skatinantis žmogų nieko nenorėt. Galima norėti džiaugtis gyvenimu čia ir dabar. Tuomet kiekviena situacija tampa kažkuo, kas atneša pilnatvę. Nelieka blogų ir gerų dalykų, siekiamų ir neįdomių. Toks gyvenimo priėmimams absoliučiai nesuderinamas su vakarų pasaulio ritmu, tačiau rytų vienuolynuose jis labai gyvibingas. Ir jeigu reiktų psakyti, kurie žmonės laimingesni - su troškimais ar be jų, rinkčiausi paskutinę jų grupę...
Anonymous 2008-01-08 18:20
Žmogus,neturintis norų yra geriausiu atveju lavonai,nes troškimai,nors ir atnešantys vien tik nepasitenkinimo jausmą yra vienintelis variklis,verčiantis mus visus veikti.Tačiau ir Budos super teisingas pasaulio struktūros suvokimas negali būti taikomas plačiajai visuomenės masei,nes jis vęda į visišką neveiklumą ir atsiribojimą nuo pasaulio.
Anonymous 2008-01-08 19:34
Visokiu yra siam pasauli visokiu ir reikia. Tik galbut tokiu apie kuriuos raso sitam straipsni galetu but ir maziau Daug kas pakomentuota, sunku ka nors naujo ir bepridurt. Tiesiog linku visiem progresuot o ne degraduot Na siaip is savo nedideles patirties tai pritariu sitam straipsniui... is tiesu manau kad didzioji dauguma jaunimo, tai yra paaugliai tiesiog visai negalvoja.. geria, ruko ir visaip kitaip tusinasi tiem kas taip nemano, patariu pabendraut su 16 metu jaunimu. Na aisku galiu as ir klysti Kaip kazkas cia rase apie susimastyma... aisku ateina laikas kai susimastai, dar tas asmuo rase kad susimastyti padejo vyras, bet jei to vyro nera? tada kada susimastai? dar po 10 metu? kada jau tikrai per velu? Na aisku sako mokytis niekad nepervelu, bet kai tu jau suauges tj sunku save pakeisti nei tada kai tu dar paauglys. As patc augau tokiame jaunime koks cia aprasytas ir kolkas dar jaunas ir zinau kad is 30 jaunu zmoniu vos 5-6 zmones turi gyvenime vertybes, myli pasauli ir kitus zmones, o ka veikia kita dauguma? kita dauguma tiesiog leidzia laika betiksliai... kartoja savo gyvenima ir kartoja.. kitaip tariant nieko naujo.. kaip penktadienis taip geriam, kaip treciadienis taip.. negi nenueisi i kluba kai tokia nuolaida treciadieniais? o visas kitas dienas ka veikt? ogi nieko! sedet ir degraduot. Aisku ir tokie zmones kartais susimasto... tik galetu susimastyt dazniau O siaip pagarba tokiai temai Juk vien pazejus i komentaru kieki aisku kad ji tikrai aktuali Tai va, dar karta linkiu visiem tik progresuot! Ir nepamirskit, kad genijais negimstama, jais tampama
Anonymous 2008-01-08 19:50
o kalbant apie norus... xex.. juk be noru dabar zmogus net ugnies nemoketu iziebt!
Anonymous 2008-01-08 21:31
cia yra baisi problema bet sis straipsnis man labai patiko vercia tokie tekstai susimastyti,o tai labai gerai Kad daugiau ir dazniau tokiu straipsniu butu
Alius N. 2008-01-08 21:35
Va tokius norus aš ir įvardinau kaip 'sveikus'. Žinoma, skirtingiems žmonėms tas sveikumo supratimas gali skirtis. Tai natūralu, visi esame kažkiek skirtingi.
'Nesveikais' laikyčiau tokius norus, nuo kurių įgyvendinimo tą asmenį supantiems žmonėms tampa blogiau gyventi.
Anonymous 2008-01-09 00:29
Dėl sveikų ar nesveikų norų.
Žmogaus smalsumas, žingeidumas - tai veda į progresą. Tobulėjimą. Čia tauriojo aštuonialypio kelio susidedamoji. Tačiau kai prie šios sudedamosios pridedama baimė. Ar netenkama savikontrolės - įtūžis, pavydas, perdėtas emocionalumas. Ar norima geresnio būsto, geresnio apdaro, daikto. Tai, manau, noras, vedantis į kančią.
Yra sveiki norai: kai daikto, įrankio pagalbą sukuriamas kitas, tobulesnis daiktas ar patobulinama nauja mokslo sritis - tai veda į progresą. O iškrypimas, kai į visus tobulėjimus nekreipiama dėmesio, o norų esmė nesibaigiantis malonumų ieškojimas.
O dėl progreso štai kokia mintis atėjo. Mes vejames, bandome suprasti tai, kas jau yra. Kompiuterių nanotechnologijos, Žemės sukimasis apie saulę, vidaus degimo variklis - Romos laikais - tai tarsi scifi, mokslinė fantastika. Šiandien tai realu. Mes stengiamės suprasti tai, kas jau tarsi mums "paruošta".
Kas tai "paruošė"?. Remiantis moklsu Big Bang, Didysis sprogimas, remiantis religijomis Kurėjas ar Kurėjai. Galima remtis dar senovės pasakojimais, mitologija ar kitais teiginiais.
Iš to paaiškėja - kada gyveni pažinimo keliu remdamasis budizmo aštuonialypiu keliu, religijos dogmimis nesikertančiomis su realybę, moklsu. Nevok, nežudyk,nemeluok ir panašiai. Tai atrodo taip aišku ir suprantama, tačiau kai jų nesilaikai - teisingumas palaipsniui mažėja. Tai veda prie kančių.
Gyvenimas formuoja mus. O mes formuojama gyvenimą. Kai mes formuojame gyvenimą teisingai, gyventi tampa geriau. Gal ne mum patiem, o tiem, kurie gyvens po mūsų. Jei gyventi su geismais, troškimais su nuostata "po manęs nors ir tvanas" tai šiandien matome praeities liekanas. Kai kas stengėsi pakreipti ateitį teisingą linkme: dabar įmanoma perskaityti šias eilutes, suprantama kalba. Yra vaistų nuo įvairių ligų, kompiuterija, internetas. Yra sveikasis noras: galima įžiebti ugnį.
Ačiū, kas viską perskaitė.
Anonymous 2008-01-09 01:00
Iš Jūsų peidžo:
Geriau turėti mažai, bet teisingai uždirbti. Lietuvių liaudies patarlė
Anonymous 2008-01-09 09:56
mes kalbame apie laimę..
laimės formulė žmonėms kuriems pinigai vertybė = šaltinis (pinigai) + meilė
laimės formulė dvasiškai turtingiems žmonėms = šaltinis + kūryba + meilė
kitaip dar šakumė..
Anonymous 2008-01-09 12:34
Puikus straipsnis - ir tiek komentaru daug! Tai gal dar ir tuomet visiskai nedegradavo jaunimas? Broli 16m turiu, kuris i kaire vis suka.... Tai ka as matau, tai silpnybe ir susipainiojimas, neatlaiko sudino gyvenimo....
Stai kokia realybe musu siuolaikiniam jaunime - faktai: kietas, visu gerbiamas ir pripazistamastas, kuris turi mergu, gerai atrodo, moka kitus vartyti (o tai reiskia - kitus linksminti kita isjuokiant.... (milziniska problema mokyklose ), daug linksminasi ir pan. - tik pazvelkit ir suprasit. O kvailys yra tas, kuris yra saziningas, daug mokosi (t.y. - moksliukas), ir priesinasi daugumai (nepaklusta bandos inkstinktui) irpan. Pazvelkit i pvz. Rusu tuos kazkokius komediju teatrus, per TV rodomus, - kaip yra isjuokiamas "moksliukas" - panasus i issigimeli.... - o juk daugumos tevai ir augo toje sistemoje, kur dominavo bandos inkstinktai...... Dar ir tevai nera tobuli - ima dirza ir varo velnius - daug nekalba....
Mano mokykloj, tie, kurie nebuvo nei lopai (t.y. - grauzikai, is kuriu visi juokiasi), bet gerai mokesi - tokie buvo laikomi vos ne tobulais.... Bet ar daug tokiu gimsta? Galiausiai pas mus - jei tu kitoks - tai.......
Tai zmones ir pasirenka lengvesni kelia - o juk taip lengva....
Esme tame, kad zmogus turi buti labai stiprus.
Alius N. 2008-01-09 13:25
Perskaičiau iki galo ir ooo, ir aiwo komentarus. Iš ooo filosofinio komentaro tikrai ne viską supratau (mat nelabai gilinuosi į tokias filosofijas ir daug kas man buvo nauja), tačiau iš to ką supratau, su viskuo sutinku
Kartais pasižiūriu į elementariausius daiktus ir pagalvoju, kokias fantastiškas technologijas turime šiandien, ir kiek mažai aš žinau iš bendro visos žmonijos pasiekimų bagažo. Ir kiek mažai reikia pastangų, norint naudotis kitų žmonių kūrybos vaisiais. Paimkime kad ir tą patį mobilųjį telefoną - ištisai prikimštas sudėtingiausių technologijų, tačiau dabartiniam vartotojui nėra esme tai, kaip daiktai padaryti - dažniausiai viskas susiveda į tai, pas ką mobilusis yra 'kietesnis'. Aišku, vartoti yra lengviau nei kurti
O dabartyje tikriausiai žmonijos civilizacija yra smarkiai pralenkusi jos kultūrą.
Anonymous 2008-01-09 15:07
as kaip jaunimo atstovas, 21 metas man dabar, pasakysiu kas is tikro formuoja jaunimo pasauleziura visa, vertybes ir suvokima kaip turetu but, kokiu pats noretum but ir t.t.
Pradziai tai tevai, tevu didelis dorovinis indelis auklejant, pvz tiek meiles parodymas tiek ismokinimas ja duoti ir t.t ir tai ne tik su meile bet apskritai visu dorybiu vertybiu ugdymu, kitas labai elementarus parodymas (pabreziu - parodymas, t.y ne tik pasakymas) kad va siukslinti negalima. Visiem normaliem zmonem atrodo tai normalu ir paprasta, bet va pilna tokiu kurie netik nesuvokia siuksledeziu paskirties, netik nevertina kitu darbo, bet ir saves bei savo aplinkos negerbia - juk nesuvokiama kodel gamtoje visas siuksles ir butelius reikia palikti kai kita karta vel prie to pat ezero atvaziuji - negi malonu kita karta atejus - prasispardyti siuksles ir pasitiesus deki sediti ir degintis tarp ju... hm...
Po tevu seka draugai, jie daro zmogui didziulia itaka (juk net patarle - turim su kuo sutapsi, toks ir pats tapsi), taciau kad ir kokio budo, prigimties butu zmogus, jei jis gavo pakankama ir kokybiska tevu indeli jis jau pamazu sugebes atsirinkti kas gerai kas ne, nors draugai tiek darzelyje, tiek mokykloje tiek ir kitur vis darys ir darys didesne itaka.
Taciau lemiama itaka zmogaus mastymui ir supratimui duoda tai ka jis mato vykstant aplinkui. Ir zmogui augant, pradedant mastyti vis labiau savo galva jis remiasi tai ka mano aplinkui. Kad ir koks zmogus butu jis visad istikruju nori meiles ir seimos.
Taigi daugumos siais laikais prioritetai manau yra tokia: meile ir laiminga seima. Norint tureti laiminga seima reikia netik moketi myleti bet ir galeti ja aprupinti, o cia islenda ta tiesa kad pinigai - viskas. Kiekvienas, nori suteikti seimai busta, galimybe paatostogauti ir t.t. ir t.t....
Tai gi priejome prie to kad visiem reikia pinigu, ir kaip kad jau minejau anksciau zmogus ziuri i aplinka, kas vyyksta aplinkui, ir ka gi jis mato? o gi turtingi (tai pagal mus jau issiaiskinta logika ir laimingi, o jei ne laimingi) yra toli grazu ne tie kurie kulturos, mokslo zmones o tie kurie moka graziai pasneket, pameluot, apgaut... Aplink tematome ivairiausio lygio oligarhus, apsimelavusiu ir dusia galincius parduoti tam kuris pasiulys daugiau politikus... ir tai ypac pas eks-Soveitu sajungoj aktualu. Aisku yra
Tai dabar pagalvokim kodel normalus zmogus turi noreti siekti kazkokios tai kulturos, mokslo kai istikro gyvenimo visose sferose mato kad tereikia pinigu ir tereikia mokejimo pameluot, apgaut, pavogt ir netik,kad busi nebaudziamas, o busi ir mylimas bei gerbiamas delto....
Tai gi baigiant mano ilga ir neisbbaigta minti tenoriu pasakyti kad va visa aplinka man kaip jaunam zmogui labai daznai parodo kad gyvenime sekasi tik tiem kas is esmes tos morales neturi, tai kodel man jaunam to reikia...?
kas is to jei eisi vienas pries visus, kai visi tesivadovauja posakiu: visu pinigu vis viena nuzdirbsi - dali teks pavogt...
liudna...
Anonymous 2008-01-09 16:34
Sakoma - "ne viskas auksas kas auksu ziba". Sakei kad meile ir seima zmogui svarbiausia vertybe, bet norint ja tureti ir islaikyti reikia pinigu. Nesvarbu kur ir kaip uzdirbtu. Taciau gyvenant pagal tokia logika:
1) gyvenime niekada negali tureti visko - turi rinktis viena arba kita. Zmones, turintys daug pinigu, turi skirti daug laiko ir energijos jiems uzdirbti. Tuomet jie tures daug maziau laiko, kuri gales skirti meilei ir seimai. Labai didele tikimybe kad taip uzsitesus ilga laikotarpi, zmona ir vaikai emociskai nuo jo ims tolti, o meile - blesti. Gali buti kad senatveje vaikai net nesuras laiko atvaziuoti, o tik atsius pinigu.
2) daug dirbdamas, o ypac koki gerai mokama darba, atsiras ivairiu problemu, skubejimo, kas viduje issauks stresa, emocini nestabiluma, irzluma, abejinguma (visa tai atsilieps ir santykiams seimoje, ar netgi paveiks tolimesne ju eiga).
3) sakai kad jei meluosi, apgaudinesi, vogsi, tave gerbs ir be galo myles? O gi kas tave myles? Tokie patys vagys ir apgavikai Nes garbingi zmones vagysciu, ir apgavysciu nevertina. Na, ir pagalvokim, kokia is melagiu ir apgaviku bus ta meile ir pagarba? Ar tik irgi ne apgavikiska ir veidmainiska...?;)
4) ar zmogus neigia tai ar ne bet vis tiek giliai viduje turi sazine, kuri anksciau ar veliau atsibus, ir jei gyvensi apgavystemis, melu, tai senatveje, ar pries mirti gali nerasti ramybes uz tai, kad taip nugyvenai gyvenima.
5) beveik visada mums rodomos tu turtinguju - "laiminguju" zmoniu tik "blizgancios" puses, taciau jie turi nei kiek ne maziau kitokiu problemu kurias stengiasi nuslepti.
6) ar yra kokia tai riba kada tu pinigu gali uztekti?;) Kad kad ir kiek dirbtum juos visada bus galima sugalvoti kur isleisti, o ribos kada uzteks kaip ir nera. Tad cia jau renkasi zmones - kas geriau - ar gyventi kukliau ir daugiau tureti laisvo laiko ir ramybes minuciu, ar prabangaus gyvenimo. Cia jau kiekvienas renkasi pagal save...
Anonymous 2008-01-09 17:32
su "hmm" is dalies sutinku, tik nesutinku su tuo kad vokdamas ir meluodamas daugiau turesi, cia daugiau is senu laiku atejes isitikinimas, kuomet rusu valdzioj nebuvo jokiu karjeros galimybiu ir panasiai, tj visi ir voge. O siais laikais galima juk ir karjieros laiptais kilt ir savo versla kurt, galu gale patys turtingiausi pasaulio zmones turtus susikrove tikrai ne meluodami ar vokdami, o pavizdys.. kad ir visiem zinomas Bilas, Microsoft ikurejes nemanau kad jis kazka voge.
Anonymous 2008-01-09 20:44
Borland, kalbama apie didžiai gerbiamą Lietuvą. Čia užtenka turėt pažįstamų ir bus visko, ko norėsi, tiek sklypas šimtas metrų nuo jūros, tiek naujas mersas.
Anonymous 2008-01-10 02:30
Ar normalu nenorėti prabangaus būsto, naujausio automobilio? Manau normalu. O kaip Jūs galvojate?
dz0 2008-01-11 00:55
aš šnd kaip tik užėjau išraiškingą žinutę..
http://diskusijos.lt/viewtopic.php?t=28 ... sc&start=0
manau atitinka tendencijas, aš jį iš dalies suprantu - ar gyvenimas be idėjinės prasmės ir tiek.. manau, tai įtakoja materialiai (per) geras gyvenimas ..
Vytautas 2008-01-11 08:32
Man normalu. Būstas skirtas tam, kad jame būtu patogu, nešalta ir nelytų - didesni reikalavimai sakyčiau dėl per gero gyvenimo. Automobilis turi važiuoti ir negesti po kiekvieno 100 km. Taip pat, būt neblogai, jei žiemą nepūst pro duris vėjas, o apčia nebūtų surudijus tiek, jog kojos žeme vilktųsi. Daugiau irgi nematau prasmės ko norėti iš automobilio....
Vytautas 2008-01-11 08:37
Aha, tokia emocingai "išraiškinga" žinutė... Ir turbūt ne tik per geras gyvenimas tai lemia. Tiesiog tėvai ir visa visuomenė atstumia vaikus, ypač nuo 10 metų iki kokių 18 nuo tikrojo gyvenimo. Jokio darbo, jokios atsakomybės ugdymo. Daryk ką nori, tikėk kuo nori, bet tik nelysk labai į akis. Kol nesuaugsi. O juk šiame tarpsnyje kaip tik ir vyksta lūžis iš nerūpestingo vaiko į savarankišką žmogų. O jei tokiame amžiuje svajoji tik apie cigaretes, profkę ir elektriko darbą, tai siekti kažko daugiau iš vis nesinorėtų... Gaila, jog tėvai nepastebi tokių "permainų".
Anonymous 2008-01-12 14:55
Svecias, zinau ta, tik matai.. daug kas yra isitikine, kad be pazystamu viso to neimanoma turet, o as manau, kad nieko nera neimanomo, tereikia tik siekti.. galu gale ir tu pazystamu gali rasti, jei taip reikia
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Atvirai apie šiuolaikinio jaunimo vertybes