Kitoks žvilgsnis į terorą Europoje: „Kažkaip reikia atimti duonriekį peilį iš žudiko maniako rankų“  (38)

Islamo vardu prisidengusio teroristo išpuolis Nicoje tapo paskutiniu lašu, kuris gali perpildyti europietiškojo pakantumo ir liberalaus požiūrio į kitokią civilizaciją taurę. Europos Sąjungos priešams Prancūzijoje šliūkštelėta alyvos į ugnį – dešinieji politikai vis garsiau kalba, kad Paryžius turi pasekti Londono pėdomis: skelbti referendumą dėl „Frexit“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Gal jau laikas liautis vynioti žodžius į vatą ir giliau nei iki šiol pažvelgti į islamiškojo fundamentalizmo esmę? Peržiūrėti Vakarams būdingas ideologinės tolerancijos ribas? Islamas iš religijos virsta, o gal ir tiesiai rėžkime – jau virto nebe religija, o neapykantos ir smurto ideologine motyvacija.

Paprasčiau tariant – masinio naikinimo ideologiniu ginklu. Tokiu, kokiu neseniai (istoriškai žiūrint), buvo nacizmas ir komunizmas.

Argumentas, jog islamas kaip religija neturi nieko bendro su fanatišku terorizmu – teisingas. Ne visi islamo išpažinėjai – fanatikai, teroristų – tik mažuma. Bet juk ir ne visi antisemitai buvo hitlerininkai, ne visi komunistai – stalinistai. Esmė – ideologinės šių teorijų intencijos (nukreiptumas, siekis).

Duonriekis peilis normalaus žmogaus rankose – įrankis duonai pjaustyti. Žiauraus žmogaus rankose – mirtinas ginklas. Žudikui maniakui negalima duoti duonriekio peilio.

Taip, Koranas neragina žudyti kitatikių. Bet ten gausu vietų, kuriuose kitatikiai vadinami antrarūšiais, tarsi nelabai žmonėmis. Tik musulmonai verti Alacho malonės. Ir apie šventąjį karą už islamą, prieš kitatikius, taip pat kalbama.

Bet žudyti juk neliepiama! – girdžiu tolerancijos riterių pasipiktinusius balsus.

Tikrai ne.

Ramiai filosofiškai apipavidalintas teorijas apie arijų rasės pranašumus skelbęs prancūzų grafas Arthuras de Gabineau irgi neragino žydų naikinti dujomis koncentracijos stovyklose. Tiesiog kaip mokslininkas matavo kaukoles ir nustatė, jog žydų kaukolės įrodo juos esant žemesnės rasės. Tokie ne visai žmonės, bet už tai jų nebūtina žudyti.

Tačiau atsirado toks Adolfas Hitleris, kuris perskaitė išpuikėlio grafo de Gabineau ir išprotėjusios bobos Jelenos Blavatskajos išvedžiojimus apie arijų rasės misiją ir ėmėsi ją vykdyti praktiškai...

Perskaitę Karlo Marxo „Komunistų partijos manifestą“ niekur nerasite parašyta, jog buržujus reikia ištremti į Sibirą ar iššaudyti. Esą jie noromis ar nenoromis, taikiai atiduos savo fabrikus darbininkams, kai pribręs istorinė būtinybė.

Komunizmas buvo nei geresnė, nei blogesnė XIX a. teorija, kai traukinį ir automobilį išradęs žmogus pasijuto esąs Dievas, galintis sukurti Naująjį Žmogų. Tada Marxu įtikėjo toks Leninas ir ėmė jį kurti. Pasekmes žinome.

Islamas taip pat buvo nei geresnė, nei blogesnė už kitas visuotino paklusnumo reikalaujančias, tikėjimo monopolį skelbiančias religijas, kaip krikščionybė, judaizmas.

Taip buvo, kol Korano neperskaitė Viduramžiuose įstrigę pamišėliai su moderniais ginklais rankose. Vakarų civilizacija su savo pamišimo formomis susitvarkė taip: fašizmas (nacizmas) buvo paskelbtas neapykantos ideologija ir jo sklaida uždrausta beveik visame pasaulyje. Viešai pasirodęs žaliūkas su svastika civilizuoto pasaulio šalyse rizikuoja mažų mažiausiai užsitraukti piniginę baudą.

Komunizmo garbintojų dar yra apsčiai, ir nors ši smurto ideologija oficialiai uždrausta tik labiausiai nuo jos nukentėjusiose šalyse (ir Lietuvoje). Bet kuriuo atveju, komunizmo ideologija, virtusi religija, morališkai pasmerkta europinės civilizacijos pasaulyje.

Su islamu atsitiko truputį atvirkščiai: iš religijos jis virto smurto ir neapykantos ideologija. Tad ką dabar daryti: uždrausti Mahometo Koraną kaip kažkada A.Hitlerio knygą „Mein Kampf“?

Sąžiningai atsakysiu: nežinau. Tačiau kažką daryti reikia. Kažkaip atimti duonriekį peilį iš žudiko maniako rankų.

Bet kuriuo atveju, rankoje Koraną laikantis ir žaliu pusmėnuliu pasidabinęs, burka vilkintis žmogus Paryžiuje sukelia tokį patį įspūdi, kaip šviesiaplaukis žaliūkas su svastika ant rankovės Berlyne ar pensininkas su kolorado juosta ir raudona penkiakampe žvaigžde ant krūtinės Vilniuje.

Gal Europos civilizacijai laikas atsibusti iš „tolerastinių“ sapnų ir iš tiesų ginti savo vertybes?

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Artūras Jančys
(56)
(4)
(52)

Komentarai (38)