JAV planuoja statyti „Apokalipsės metro“ (Video)  (1)

Jungtinių Valstijų karinių oro pajėgų Branduolinių ginklų centras kitą mėnesį užsakys kelis tyrimus, kuriais norima išsiaiškinti naujo tarpžemyninių branduolinių raketų požeminio dislokavimo tinklo statybos ir naudojimo galimybes, pranešė „Wired“. JAV kariuomenė ketina statyti platų tunelių tinklą, kuriuo nuolat judėtų tarpžemyninės raketos, apsaugotos nuo prevencinio priešininko smūgio pradedant branduolinį karą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasak leidinio, šie tyrimai, kiekvienas iš kurių kainuos iki 3 mln. dolerių, turi atsakyti į klausimą, ar JAV kariuomenės ketinimas statyti platų tunelių tinklą, kuriuo nuolat judėtų tarpžemyninės raketos, apsaugotos nuo prevencinio priešininko smūgio pradedant branduolinį karą, yra technologiškai pagrįstas ir įgyvendinamas.

Pasak JAV karinių oro pajėgų atstovų, tokia požeminių geležinkelių ar kitų tansporto priemonių tunelių sistema leistų užtikrinti šalies tarpžemyninių balistinių raketų arsenalo saugumą iki 2075 metų. Branduolinio karo atveju dabartines stacionariose šachtose laikomas raketas priešui sunaikinti būtų kur kas lengviau, nei judančias po žeme dideliais atstumais. „Apokalipsės metro“ tinklas būtų taip suprojektuotas, kad tam tikrais atstumais tuneliuose būtų įrengtos raketų paleidimo vietos, iš kurių prireikus būtų galima jas greitai iššauti.

Pranešama, kad ši karinė tunelių sistema veiktų panašiai kaip didmiesčių metro, tačiau kiekvienu tuneliu tuo pat metu judėtų tik vienas raketos paleidimo įrenginys ir viena raketa. Tokie tuneliai esą turėtų būti pakankamai ilgi, kad būtų užtikrintas raketų saugumas, tačiau kartu ir pakankamai erdvūs, kad priešo atakos atveju būtų galima iškart smogti atsakomąjį smūgį.

JAV kariškiai nenurodo net apytikrės šios karinių tunelių sistemos fizinės aprėpties, tačiau ir be to aišku, kad šis projektas būtų gigantiškas ir itin brangus, o raketinių tunelių statyba truktų dešimtmečius. Beje, įdomu, kad šiuose tuneliuose raketos nebūtinai būtų vežiojamos geležinkelio bėgiais: juose esą būtų galima naudoti ir neįvardijamą bėgių nenaudojančią transportavimo sistemą, sakoma pranešime.

Pasak leidinio, už JAV strateginių branduolinių ginklų, dislokuotų sausumoje, arsenalą atsakingos Karinės oro pajėgos nori išnagrinėti ir alternatyvią tarpžemyninių raketų budėjimo ir patruliavimo sistemą: svarstoma galimybė vietoj požeminių tunelių naudoti vadinamųjų raketvežių – sunkiųjų transporterių su raketų paleidimo įrenginiais ir raketomis, galinčių nuolat važinėti JAV keliais ir negyvenamomis vietovėmis – sistemą. Tokios specialios transporto priemonės galėtų nuolat „sukti ratus“ JAV teritorija važiuodamos viešaisiais keliais arba net tomis vietomis, kur jokių kelių nėra. Tačiau toks sumanymas siejamas su keliais svarbiais trūkumais: didelės masės raketvežių gali neišlaikyti kai kurie tiltai, jie gąsdins tuo pat keliu važiuojančius šalies gyventojus, be to, raketvežių parkas bus kelis kartus brangesnis už pačias raketas.

Kai kurių analitikų vertinimais, mobiliųjų tarpžemyninių raketų raketvežių sistema, susidedanti iš 500 tokių paleidimo įrenginių, kainuotų apie 52 milijardus dolerių. O požeminių „Apokalipsės metro“ tunelių statyba esą bus tokia brangi, kad Amerika paprasčiausiai negalės to sau leisti. Vieninteliu realiu branduolinio atgrasymo veiksniu sausumoje laikomas dabar šachtose paslėptų maždaug 420 „Minuteman III“ tarpžemyninių branduolinių raketų eksploatacijos pratęsimas iki 2030 metų ar dar ilgiau, sakoma pranešime.

Šiame vaizdo siužete – „Minuteman III“ raketos paleidimas iš stacionarios šachtos.


Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(4)
(2)
(-1)

Komentarai (1)