„Lenkai visiškai atitrūko nuo realybės.“ Kariai fronte pajuto blokados pasekmes (1)
Kariai apkasuose pajuto sienos blokados pasekmes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ukrainos kariai fronto linijoje pajuto sienos su Lenkija blokavimo pasekmes. Dėl protestų kilo problemų dėl karinių atsargų tiekimo.
Anot „The New York Times“, Lenkijos sienos blokada dar labiau apsunkina ir taip įnirtingas kovas. Ukrainos karys Oleksandras, kovojantis Rytų Ukrainoje, sakė, kad jo padalinys vis dar laukia dviejų naktinio matymo prietaisų pristatymo. Anot jo, įranga yra pasienyje.
„Užblokavo šalies sienas per plataus masto invaziją. Lenkai visiškai atitrūko nuo realybės. Taip elgdamiesi jie tepasi žmonių krauju, kurie laukia būtinosios pagalbos“, – kalbėjo karys.
Prieš Rusijos invaziją Ukraina didelę dalį savo prekių eksportavo jūra. Prasidėjus karui, prekių gabenimas persikėlė į sausumos kelius. Buvo panaikinti ukrainietiškų krovinių gabenimui reikalingi Lenkijos transporto leidimai. Dabar blokuotojai reikalauja vėl grąžinti leidimus, nes lengvata Ukrainos transporto įmonėms griauna jų verslą. Išimtys esą turėtų būti paliktos tik humanitarinei paramai ir Ukrainos kariuomenei skirtiems kroviniams.
Europos politikos analizės centro vyresnysis bendradarbis Edwardas Lucasas sekmadienį rašė, kad smulkūs ginčai dėl muitinės taisyklių tapo nevaldomi.
„Turint stiprią politinę lyderystę, visa tai būtų galima ištaisyti. Lenkų ir kitų vilkikų vairuotojų patiriamas ekonominis skausmas reikalauja kryptingos pagalbos“, – sakė Lucasas.
Užuot sprendę ginčus, blokada plečiasi: Lenkijos ūkininkai dabar blokuoja ketvirtą pagrindinį kontrolės postą, o Slovakijos ir Vengrijos vežėjai prisijungia prie protesto.
Ukrainos pareigūnų duomenimis, gruodžio 6 d. abiejose Lenkijos sienos pusėse įstrigo maždaug 2 950 sunkvežimių, 650 – pasienyje su Slovakija, o 750 laukė įvažiavimo į Ukrainą iš Vengrijos.
Ukraina ir Lenkija susitarė pirmadienį atidaryti kontrolės postą keliems iš Ukrainos išvykstantiems sunkvežimiams. Lenkija kartu su kelių kitų šalių krovinių gabenimo asociacijomis vis dar ragina Europos Sąjungą atkurti leidimų išdavimo sistemą.
Manoma, kad dėl blokados prognozuojamas Ukrainos ekonomikos augimas 2023 metais sumažės 1 proc.
„Įmonės negauna pakankamai komponentų, sutrinka tiekimo grandinės, tai galioja tiek karinei technikai, tiek jos gamybai. Norint net surinkti bepiločius orlaivius Ukrainoje, juos reikia iš kažkur atsivežti“, – sakė Aukščiausiosios Rados Transporto ir infrastruktūros komiteto pirmininkė Julija Klimenko.
Ukrainos karys Volodymyras Šulas, koordinuojantis savanorių pagalbą 63-iajai mechanizuotai brigadai, sakė nesuprantantis, kaip šalys, kurios yra suinteresuotos Ukrainos pergale ir buvo vienos dosniausių jos sąjungininkų, sunkiomis karo akimirkomis gali dalyvauti tokioje blokadoje.
Pasak jo, Ukraina saugo Europą nuo Maskvos agresijos.
„Leisti Rusijai žengti į priekį toliau reikštų Europos ir europinių vertybių žlugimą“, – pridūrė jis.
Rasti kompromisą nebus lengva, nes Lenkija po rinkimų formuoja naują koalicinę vyriausybę. Ekspertai teigia, kad Lenkijos kraštutinės dešinės grupės suskubo pasinaudoti situacija.
„Rusija pelnosi iš protestų, tai visiškai aišku“, – sakė Varšuvos tyrimų institucijos „Res Publica“ direktorius Wojciechas Przybylskis.
Anot jo, lenkų sunkvežimių vairuotojų nusivylimas yra suprantamas, o karui besitęsiant natūralu, kad verslo interesai atsigaus. Jis sakė, kad Varšuva turi imtis veiksmų ir pasiūlyti pagalbą sunkvežimių vairuotojams, nors tai apsunkina netvarkingas valdžios perėjimas.
Ekspertai teigia, kad Rusija jau seniai puikiai sugeba manipuliuoti Vakarų visuomenėse susiskaldžiusiais įtrūkimais ir tuos plyšius išnaudoti savo naudai. Rusai pasinaudojo krovinių gabenimo problema, kad pavaizduotų ukrainiečius kaip nedėkingus ir sumenkintų jų patikimumą.
Kitos dvi Ukrainos kaimynės – Vengrija ir Slovakija – turi prorusiškus lyderius. Todėl jie ėmėsi veiksmų, kurie kenkia Europos solidarumui Kyjivo atžvilgiu. Vengrijos ir Slovakijos sunkvežimių vairuotojų sprendimas prisijungti prie protestų kelia grėsmę, kad dar labiau padidės įtampa ir taip nuskriaustai Ukrainos ekonomikai.
Kelių ir geležinkelių jungtys yra gyvybiškai svarbios Ukrainai. Nors medicinos, karinių ir kai kurių maisto prekių atsargos turėtų būti pašalintos iš sunkvežimių blokados, Ukrainos kariai, savanoriai ir verslo savininkai sako, kad chaosas pradeda trikdyti ir taip trapias tiekimo linijas.
Kareivis Oleksandras sako, kad kova fronte išlieka kruvina ir sunki, o pasienio blokada sustiprino jausmą, kad Ukraina buvo apleista.
„Manau, kad ši blokada tiesiogiai padeda Rusijai, kuri kariauja prieš mus ir daro viską, kad sunaikintų mūsų šalį ir mūsų žmones“, – sakė jis.