Lietuvių, perkančių internete, padvigubėjo (6)
Šiuo metu Lietuvoje daugiau nei penktadalis, t. y. 21 proc., šalies gyventojų bent kartą yra pirkę prekes ar paslaugas internete. Per pastaruosius dvejus metus elektroninėje erdvėje perkančių žmonių skaičius Lietuvoje išaugo beveik dvigubai, t. y. 73 proc. Bent kartą per mėnesį internete perka 17 proc. Lietuvos gyventojų, o aktyviausi pirkėjai – vadovaujančias pareigas užimantys gyventojai. Tai parodė tyrimas, kurį atliko didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė „TNS LT“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Perkančių internete gyventojų skaičius mūsų šalyje vis dar yra neaukštas. Pavyzdžiui, kaimyninėje Estijoje pirkėjų internete yra dvigubai daugiau, t. y. 44 proc. šalies gyventojų. Tačiau Lietuvoje pastebima tendencija, kad elektroninis pirkimas tampa reguliaresnis. Įdomu ir tai, kad net 97 proc. elektroninėje erdvėje perkančių žmonių teigia, kad, prieš ką nors įsigydami, informacijos apie prekę ar paslaugą ieško internete. Tikėtina, kad čia svarbiausią vaidmenį jiems apsisprendžiant atlieka socialinėje medijoje esantys komentarai ir rekomendacijos“, – teigia „TNS LT“ direktorius Gytis Juodpusis.
Daugiausia perkančiųjų internete yra 20–39 metų amžiaus Lietuvos didmiesčių gyventojų, turinčių aukštąjį išsilavinimą ir aukštas pajamas. Vertinant pagal užsiėmimą, aktyviausi pirkėjai internete yra vadovai, kurių beveik pusė, t. y. 49 proc., prekes ir paslaugas įsigyja būtent elektroninėje erdvėje.
Dažniausiai Lietuvos gyventojai internete perka bilietus į renginius – 32 proc., drabužius, batus ir aksesuarus – 32 proc., buitinę ir elektroninę techniką – 21 proc. Rečiausiai mūsų šalies pirkėjai elektroninėje erdvėje renkasi maistą, baldus ir interjero detales.
Nors absoliuti dauguma – 89 proc. – perkančiųjų internete kasdien naudojasi internetu, 74 proc. el. pirkėjų kasdien galima pasiekti ir per televiziją, 46 proc. – per radiją. Tuo tarpu spaudos skaitymas tarp el. pirkėjų nėra populiarus: 23 proc. teigia kasdien skaitantys laikraščius ir 15 proc. – žurnalus. Daugiau nei pusę – 51 proc. – el. pirkėjų kasdien galima pasiekti socialinių tinklų svetainėse.
Tyrimas atliktas 2011 m. žiemą, jo metu apklausti 1667 respondentai nuo 15 iki 74 metų amžiaus.
„TNS LT“ priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai „TNS Global“, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.