Ar ekologiniams automobiliams Lietuvoje reikalingos lengvatos? (0)
Beveik 7 iš 10 Lietuvos gyventojų (65 proc.) teigia, kad pirktų ekologišką automobilį, kuris į aplinką išmeta mažiau anglies dioksido (CO₂), jeigu būtų sudarytos palankios įsigijimo sąlygos arba automobilio kaina būtų tokia pati kaip ir aplinką labiau teršiančio.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apie pagrindinį ekologiško automobilio rodiklį, išmetamą CO₂ kiekį, Lietuvos gyventojai žino daugiau negu Latvijos ir Estijos gyventojai, tačiau tik 3 % lietuvių šį rodiklį laiko svarbiausiu kriterijumi, lemiančiu pasirinkimą, kokį automobilį pirkti. Tokius duomenis atskleidė SEB bankų Baltijos šalyse užsakymu šių metų rugsėjį atliktos apklausos.
Lyginant visas tris Baltijos šalis, apie tai, kiek jų automobilis išmeta CO₂, daugiausia žino lietuviai (21 proc.), o mažiausiai – latviai (8 proc.). Estų, teigiančių, kad žino savo automobilio CO₂ rodiklius, yra 13 procentų.
Visose trijose šalyse tuo, kokią įtaką aplinkai turi asmeniniai automobilio vairavimo įpročiai, labiau rūpinasi moterys, o iš trijų Baltijos šalių šia tema labiausia domimasi Lietuvoje – 74 %, Estijoje – 62 %, Latvijoje – 52 proc.
Atliktas tyrimas mums parodė, kad galimybių didinti ekologiškų automobilių parką Lietuvoje tikrai yra, teigia SEB banko prezidento pavaduotojas Virginijus Doveika.
Anot jo, suprantama, kad perkant automobilį pirmiausia atsižvelgiama į jo kainą, tačiau dažnai neįvertinama tai, kad ekologiškų automobilių eksploatacijos sąnaudos gali būti mažesnės.
Pasak Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ eksperto Ramūno Vėlavičiaus, Lietuvoje trūksta priemonių ar programų, skatinančių žmones pirkti naujesnius ir ekologiškesnius automobilius, pavyzdžiui, mokestinių lengvatų, kurias pastaruoju metu taiko nemažai Europos šalių.
Be to, jo teigimu, Lietuvoje vairuotojai nedaug dėmesio skiria jų automobilio daromai įtakai aplinkai, kadangi jiems trūksta informacijos.
„Vairuotojams trūksta žinių, kaip jie, pavyzdžiui, kasdien važiuodami į darbą, galėtų sumažinti išmetamų į aplinką teršalų kiekį. Juk daug kas priklauso ir nuo vairavimo įpročių, atitinkamai vairuojant galima sumažinti degalų sąnaudas, o tai lemtų ir mažesnį anglies dioksido ir kitų teršalų kiekį“, – teigė R. Vėlavičius.
Europos Sąjungos institucijų duomenimis, praėjusiais metais automobilių degalų naudojimo efektyvumas Europoje pagerėjo: išmetamo CO₂ kiekis sumažėjo 3,7 procento. Automobilių gamintojų ir pardavėjų asociacijos, įsikūrusios Didžiojoje Britanijoje (SMMT), duomenimis, per dešimtmetį nuo 2000-ųjų vidutinė naujo automobilio CO₂ emisija sumažėjo nuo 173 g/km iki 144 g/km. Europos Parlamento priimtoje rezoliucijoje siekiama užtikrinti, kad vien techniškai patobulinus transporto priemones naujų automobilių parkas 2015 metais CO₂ vidutiniškai išmestų 125 g/km.