Elektromobiliai atkeliaus į Neringą? (1)
Lietuvos elektros skirstomųjų tinklų operatoriaus „Lesto“ suorganizuota „Hitachi“ verslo misija Lietuvoje davė rezultatų – įmonės ir Neringos savivaldybės atstovai tarėsi dėl galimybės pasirašyti ketinimų protokolą investuoti į elektromobilių infrastruktūros projektą Neringoje. Laukiamą šio projekto naudą pajustų Neringos savivaldybė, miesto ir Kuršių nerijos gyventojai bei turistai, verslo įmonės.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įvykusiame trišaliame susitikime tartasi dėl ketinimų protokolo pasirašymo, aptartos elektromobilių infrastruktūros kūrimo perspektyvos Neringoje. Numatoma, kad Neringos mieste ateityje galėtų būti 20 elektromobilių dalinimosi (angl. car sharing) tikslais, keli elektromobiliai būtų nuomojami.
Be elektromobilių suteikimo, būtų pasirūpinta ir infrastruktūra – būtų įrengtos greitojo įkrovimo stotelės, kuriose elektromobiliai galėtų būti įkrauti per 20 minučių, ir gatvės įkrovimo stotelės (visiškas įkrovimas per 4 valandas). Vienas iš galimų projekto finansavimo kelių – pagal Kioto protokolą pardavus perteklinius taršos leidimus.
„Žaliojo investavimo schema Lietuva siekia prisitraukti investicijų elektromobilių projektams. Šio projekto naudos gavėjai būtų savivaldybės, kurioms tektų elektromobiliai ir įkrovimo stotelės, naudą pajustų ir visuomenė platesne prasme. Labai vertiname „Hitachi“ susidomėjimą ir potencialią galimybę būti technologiniu partneriu. Japonijos kompanija „Hitachi Ltd.“ turi patirties įgyvendinant analogišką projektą Japonijoje, Okinavos saloje – tai populiarus Japonijos kurortas, kurio gamta itin saugoma“, – aiškino „Lesto“ Veiklos plėtros skyriaus elektromobilių iniciatyvų ir inovacinių projektų kuratorė Kristina Milčienė.
Jei Žaliojo investavimo schema bus sėkmingai išnaudota ir iki šių metų galo bus sutarta su galimais taršos leidimų pirkėjais, ekologiško transporto projektas Neringos mieste galėtų būti įgyvendintas jau 2013 m.
Susijusios Lietuvos įstaigos ir būsimasis projekto savininkas – Neringos savivaldybė – labai palaiko šią iniciatyvą. Neringos meras maloniai pasveikimo „Hitachi“ atstovus Neringos savivaldybėje, pristatė regiono gamtą ir jos išsaugojimo aktualumą, suteikė galimybę išvysti gražiausias Neringos vietas trumpo pasivaikščiojimo metu.
„Neringos savivaldybė yra įsikūrusi žmogaus poveikiui jautrioje teritorijoje, todėl jaučiame didžiulę atsakomybę vystydami kurorto infrastruktūrą. Kaip teigia turizmo srities specialistai, Neringos kurortas yra vienas tinkamiausių Lietuvoje ekoturizmo paslaugoms plėtoti. Galbūt, ateityje ekoturizmas galėtų būti viena iš kurorto krypčių. Tikiu, kad naujų galimybių paieškos kuriant elektromobilių infrastruktūrą Neringoje bei užsimezgantis bendradarbiavimas turės teigiamos įtakos tiek Neringos gyventojams, tiek jos lankytojams, tiek unikaliai Kuršių nerijos aplinkai“, – teigė Neringos savivaldybės meras Antanas Vinkus.
Siekiama, kad ekologiškų transporto priemonių – elektromobilių – vairuotojams nebūtų taikomi kelto mokesčiai, taip pat nebūtų taikomas vietinės rinkliavos mokestis už įvažiavimą į Neringą.
Kompanija „Hitachi“ susitikimo metu pristatė sėkmingai veikiantį elektromobilių infrastruktūros sprendimą ir jį pateikė kaip modelį, kuriuo remiantis galėtų būti kuriamas atitikmuo Lietuvoje. Japonijoje, Okinavos saloje, kuri dar vadinama „Ekokurortu“, yra 220 nuomojamų „Nissan Leaf“ elektromobilių, įrengtos pirmosios įkrovimo stotelės – pastarųjų skaičius iki 2014 m. pasieks 50. Saloje elektromobiliai nuomojami turistams jų viešnagės metu – jie elektromobilius įkrauna jiems patogiose vietose, o už sunaudotą elektros energiją atsiskaito išvykdami iš salos. „Hitachi“ įdiegta informacinė sistema tiksliai fiksuoja sąnaudas ir pateikia elektromobilius nuomojantiems turizmo centrams.
„Lesto“ įžvelgia didelį potencialą elektromobilių plėtrai ateityje – efektyviau energiją vartojančios naujos technologijos ir jų diegimas automobilių pramonėje tampa vis konkurencingesnis rinkoje, ypač lyginant su senais, tradicinį iškastinį kurą naudojančiais automobiliais. Įveikti 100 km elektromobiliu kainuoja tik apie 4-8 Lt, todėl elektra yra santykinai pigesnė ir efektyviau vartojama, lyginant su iškastiniu kuru.
Kartu su susijusiomis institucijomis vykdomos derybos dėl Taršos leidimų panaudojimo ir finansuojant kitas visuomenei aktualias elektra varomo transporto sritis.