„Facebook“ seks mobilius vartotojus, šie gaus naują reklamos dozę  (0)

Kompanija „Facebook“, norėdama gauti daugiau pajamų iš mobilios reklamos verslo, nusprendė sekti, kas iš jos vartotojų prie socialinio tinklo jungiasi naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais.

Funkcija „Facebook Connect“ bus sekamos tik tos programos ir puslapiai, kuriuos vartotojai aplanko, pasinaudodami savo „Facebook“ paskyros prisijungimo duomenimis. Be to, Facebook išmaniojo telefono naršykle galės atpažinti, į kokius skelbimus Facebook vartotojai dažniausiai atkreipia dėmesį už socialinio tinklo ribų.

Analitikai mano, jog panašiu skverbimusi į asmeninį gyvenimą kompanija „Facebook“ peržengia mobilios reklamos ribas. Nežiūrint į tai, jog korporacijos „Google“ ir „Apple“ taip pat seka savo mobilias programas, jos nesidomi tuo (bent jau taip viešai deklaruojama), kuo užsiima žmonės savo mobiliosiose programose. Antra vertus, „Apple“ konfidencialumo politikoje nurodoma, jog kompanija gali pateikti tikslinę reklamą, remdamasi parsisiųstų programų iš „App Store“ ir „iTunes“ duomenimis.

Kompanija iš Kalifornijos, kuri neseniai sėkmingai pritraukė papildomų finansų per viešą akcijų platinimą, jau anksčiau yra teigusi, jog reklaminis turinys naujienų juostoje atsiranda tik tada, jei vartotojas paspaudžia šalia kokios nors kompanijos ar prekės ženklo esantį mygtuką „Patinka“ („Like“). Dabar gi mobili reklama turės atitinkamą turinį, kuris remsis vartotojų naršymo internete istorija, o taip pat darbu tam tikrose programose. Svarbiausia, jog visa tai vyks be pačių vartotojų sutikimo.

Leidinio „Wall Street Journal“ duomenimis, daugiau nei pusė iš 900 mln. „Facebook“ vartotojų naršymui socialiniame tinkle naudoja savo mobilųjį įrenginį. Žmogaus teisių gynėjai tvirtina, jog kompanija „Facebook“ privalo mažų mažiausiai suteikti vartotojams galimybę atsisakyti jiems brukamos tikslinės reklamos. Ar kompanija, turinti pateisinti milijardines investicijas į ją, sutiks su tokiais reikalavimais? Matyt, žmogaus teisių gynėjams bei valstybinėms institucijoms teks vėl rimtai pasikalbėti su „Facebook“ vadovybe, su kuria panašia tema buvo kalbėta ir anksčiau.

Aut. teisės: Faceit.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: