Procesorius "Apple A6X" – konkurentus į skutus draskantis "monstras"  (4)

Nors "iPad 4" išsaugojo 2048x1536 taškų ekrano raišką, kompanija "Apple" tvirtina, jog naujojo procesoriaus A6X grafikos posistemė paspartėjo dvigubai. Šį teiginį patvirtina ir pirmieji spartos testų rezultatai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Praėjusios kartos įterptinė (SoC) sistema A5X turėjo du 1 GHz ARM "Cortex-A9" skaičiavimų branduolius, keturių branduolių "PowerVR SGX 543" grafikos posistemę, dirbančią 250 MHz taktiniu dažniu, 4 kanalų 32 bitų LPDDR2 operatyviosios atminties valdiklį. Tai leido A5X pasinaudoti tikrai plačia magistrale, lyginant su konkurentais. "Apple A6X" išsaugojo 128 bitų atminties magistralę, tačiau vietoj "Cortex-A9" gavo du naujus "Apple Swift" branduolius, dirbančius 1,4 GHz taktiniu dažniu (tai yra kiek daugiau nei 1,3 GHz, kuriais gali pasigirti procesorius A6, esantis išmaniajame telefone "iPhone 5"). Svarbiausia yra tai, jog "Apple" žymiai pakeitė GPU posistemę. Žvelgiant į "GLBenchmark" spartos testo rezultatus, galima matyti, jog A6X, esantis "iPad 4" kompiuteryje, gavo daug tobulesnę grafikos posistemę, kurios vaidmenį atlieka lustas "PowerVR SGX 554". Kaip jau tapo įprasta, "PowerVR" grafikos kūrėja – kompanija "Imagination" – viešai neskelbia per daug informacijos apie minėtąjį SGX 554, tačiau panašu, jog pagrindiniai skirtumai tarp jos ir pirmtako SGX 553 – padvigubintas ALU blokų skaičius viename branduolyje (aštuoni "Vec4" vietoje keturių). GPU analizė, kurią atliko portalo "Chipworks" specialistai, rodo tokį faktą: „Kiekvienas GPU branduolys suskirstytas į 9 pagrindinius sub-branduolius (du keturių identiškų blokų rinkiniai plius centrinis branduolys)“. Panašu, jog kalbama apie aštuonis "Vec4" SIMD blokus, kiekvienas iš kurių gali vienu metu atlikti 8+1 operacijas su slankiuoju kableliu (FLOP). Devintasis branduolys – tiesiog likusi GPU dalis. Portalo "Anandtech" atstovai mano, jog maksimalus "iPad 4" grafikos produktyvumo lygis – 77 GFLOPs. Tekstūrinių ir rasterizacijos blokų skaičius nepakito. Yra dar nedidelis grafinio branduolio patobulinimas, tačiau čia nėra nieko esminio, kas įtakotų produktyvumą. Atsižvelgiant į visą turimą informaciją, galima pažvelgti į naujos "PowerVR SGX 554" spartos testų rezultatus. Iš pradžių galima atkreipti dėmesį į žemiausio lygio testus, tokius kaip tekstūrų užpildymo greitis ir trikampių elementų pagrindu sudarytos grafikos apdorojimas. Užpildymo greitis padidėjo 15%, lyginant su trečiosios kartos "iPad" – tai patvirtina, jog 554MP4 esančių tesktūrinių blokų skaičius nepakito, o buvo tik padidintas taktinis dažnis maždaug 15%, lyginant su 250 MHz dirbančiu "PowerVR SGX 543MP4", esančiu A5X. Trikampių grafikos elementų apdorojimo sparta svyruoja nuo 65% iki įspūdingo dvigubo pranašumo – ten, kur tekstūriniai blokai nėra ribojantis faktorius, galima matyti "Apple" deklaruotą dvigubą pranašumą prieš pirmtaką. Kai kalbama apie testą "Egypt HD", kuris aktyviai apkrauna ALU blokus, galima stebėti tikrąjį naujosios grafikos posistemės pranašumą: beveik padvigubėjęs produktyvumo lygis, esant "gimtajai" 2048x1536 taškų ekrano raiškai, tuo tarpu planšetinis kompiuteris "iPad" nuo šiol pirmą kartą gali pasigirti žymiai didesne nei 30 kadrų per sekundę sparta. Kai kalbama apie vienodą HD 1080p raišką, naujoji "Imagination PowerVR" grafika yra 57% spartesnė nei "ARM Mali-T604", kuri šiuo metu naudojama planšetiniame kompiuteryje "Google Nexus 10". Ir vėl matomas dvigubas pranašumas prieš praėjusios kartos "iPad 3". "GLBenchmark 2.5" produktyvumas teste "Egypt Classic", kuri „pririšta“ prie vertikalios sinchronizacijos, situacijos nepagerina dėl objektyvių priežasčių. Vis tik to paties testo rezultatas "už ekrano ribų" demonstruoja žymų A6X pranašumą – ketvirtosios kartos "iPad" leidžia mėgautis 53% didesniu produktyvumo lygiu, nei galėjo suteikti praėjusios kartos procesorius. Iš esmės, galima susidaryti įspūdį, jog "Apple A6X" yra būtent tas procesorius, kurio reikia tam, kad būtų galima mėgautis reikiama sparta, esant standartinei šio įrenginio raiškai. Vargu, ar taps siurprizu tai, jog vis daugiau planšečių kūrėjų planšetėje "iPad 4" naudos 2048x1536 taškų raišką, vietoj to, kad išvestų mažesnį vaizdą, tačiau su pilno ekrano glotninimu. Dabar belieka tik sulaukti, ką gero pasiūlys konkurentai, ypač kompanija "nVidia", kuri 2013 m. sausio mėnesį ruošiasi pristatyti "Imagination Technologies" konkurentą – mikroschemą "Wayne" ("Tegra 4"). Daugiau testų rezultatų pamatysite žemiau pateiktose iliustracijose. FACEIT.LT – IT Naujienos
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Faceit.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (4)

Susijusios žymos: