„Samsung“ mobiliųjų telefonų triumfo laikai baigiasi  (16)

Mada nepastovi kaip gamta, o viską šluojančią populiarumo bangą visada keičia atoslūgis. Prieš porą metų tapusi kone vienvalde „Android“ sistemos išmaniųjų telefonų pardavimo lydere, „Samsung“ lėtai, bet užtikrintai praranda Europos ir Kinijos rinkose turėtas pozicijas. Ją keičia atsiritanti „LG Electronic“ bei „Sony“ telefonų banga. O greičiausiai auga „Windows Phone“ populiarumas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pietų Korėjos brolių imtynės

Atrodytų trimituoti apie „Samsung“ populiarumo nuosmukį nėra jokio pagrindo – paskutinio praėjusių metų ketvirčio kompanijos veiklos pelnas siekė 7,8 mlrd. dolerių. Tačiau prieš metus per tą patį periodą kompanija uždirbo 8,27 mlrd. dolerių, tad pajamų mažėjimas akivaizdus.

„Samsung“ atstovai tvirtina, kad žmonės jų gaminių trokšta kaip niekada, planšetinių kompiuterių populiarumas augo dvigubai. Mažesnį pelną lėmė vadybos reorganizacija, investicijos į naujas gamybos technologijas, 745 mln. dolerių išmokėti premijoms bei stiprėjanti Pietų Korėjos valiuta.

Tačiau kompanijos „Kantar“ analitikų ataskaita rodo ir nerimą keliančią tendenciją – didžiausią rinkos dalį „Samsung“ prarado Europoje ir Kinijoje. Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Vokietijoje „Samsung“ rinkos dalis susitraukė 2,2 proc., Kinijoje ji nepakito.

Atrodytų, nedaug, tačiau per tą patį laiką „Android“ sistemos telefonų rinkos dalis Kinijoje paaugo 5 proc., vadinasi, „Samsung“ pralaimi kovą konkurentams. Dar blogiau Europoje – čia „Adnroid“ populiarumas vos vos didėjo tik Jungtinėje Karalystėje (0,5 proc.) ir Ispanijoje (0,3 proc.). Užtat Prancūzijoje „Android“ išsikovojo dar 4,9 proc. rinkos, Vokietijoje – 6,4 proc., o Italijoje – net 12 proc.

Taigi kas vagia vargšės „Samsung“ pirkėjus? Kinijoje tai vietosi gamintojai – „Xiaomi“ ir kiti. Na, o likusiame pasaulyje savo tautiečius skriaudė LG. Per paskutinį praėjusių metų ketvirtį pardavusi 13,2 mln. išmaniųjų telefonų – 54 proc.daugiau negu prieš metus, LG didina apsukas.

Sėkminga prekyba „Nexus 5“ ir „LG G2“ modeliais užtikrino, kad LG mobiliųjų įrenginių padalinio apyvarta per metus padidėjo 29 proc. ir pasiekė 11,85 mlrd. dolerių. Tiesa, pelno tai kol kas neneša – rinkodaros sąnaudos ir kainų karas galiausiai virto 1,2 proc. nuostoliu, bet frontas jau pralaužtas.

Sėkmingi praėję metai buvo ir „Sony“. Šių dviejų kompanijų išmaniųjų telefonų pardavimas augo labiausiai, tad lyg ir aišku, kas kaltas, kad „Android“ toliau plečiasi, o „Samsung“ – jau ne. Viskas gali dar pasikeisti pristačius „Galaxy S5“, bet akivaizdu, jog eksperimentas su išmaniuoju laikrodžiu „Samsung“ balų nepridėjo.

„Apple“ stabiliai krinta, „Windows“ – auga

„Apple“ iOS įrenginių rinkos dalis sumažėjo visame pasaulyje. Stipriausias pozicijas brangiausių telefonų gamintojas kol kas išlaiko turtingiausiose šalyse. Japonijoje „Apple“ vis dar rinkos valdovė – 69 proc. visų išmaniųjų mobiliųjų telefonų čia yra „iPhone“. Stiprios „Apple“ pozicijos ir Jungtinėje Karalystėje bei JAV, neprastos – Kinijos rinkoje.

Užtat Italijoje „Apple“ dalis susitraukė daugiau kaip 10 proc., likusiame pasaulyje – apie 5 proc. Tiesa, Ispanijoje ir Lotynų Amerikoje „Apple“ pardavimas smuko labai mažai. Bėda ta, kad ten jų buvo parduodama ir taip nykstamai mažai.

Užtat „Windows Phone“ dalis, nepaisant visų klaidų, programinės įrangos trūkumų, kalbų apie nesėkmes, augo beveik visame pasaulyje. Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Australijoje „Windows Phone“ augo labiau negu visos kitos sistemos. O šiek tiek krito tik Lotynų Amerikoje.

Kol kas didesnę negu „Apple“ rinkos dalį „Microsoft“ sistema valdo tik Lotynų Amerikoje ir Italijoje, tačiau Ispanijoje ir Rytų Europoje taip pat lipa išmaniųjų telefonų pionierei ant kulnų.

Įdomu tai, kad beveik visame pasaulyje „Windows Phone“ labiausiai augo „BlackBerry“ ir kitų alternatyvių operacinių sistemų sąskaita – jų populiarumas beveik priartėjo prie 0.

Tačiau Kinijoje „BlackBerry“ netgi augo. Deja, triumfui pagrindo nėra – prieš tai šių telefonų čia visai nebuvo, o dabar jie užima 0,1 proc. rinkos.

Kol kas populiarumo bangų dėsnis nepalietė tik „Android“ – ši sistema be konkurencijos dominuoja didžiojoje pasaulio dalyje. O „Samsung“ metas iš pagrindų keistis arba liūdnai stebėti, kaip pradėjusi leistis žemyn banga iškelia į viršų konkurentus.

„Nokia“ ir „BlackBerry“ į tą vaizdelį užsižiopsojo per ilgai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Arnoldas Lukošius
(13)
(0)
(0)

Komentarai (16)