Rusijos kariniai žaidimai įkyrėjo Suomijai - nuspręsta vadovautis patarle - duok kelią „kvailiui“ (Video)  (25)

Virš Baltijos jūros suaktyvėjus Rusijos karinių lėktuvų skrydžiams, Suomija nusprendė laikinai pakeisti savo civilinės aviacijos maršrutus.

Pasaulio žiniasklaida nuolat praneša apie incidentus ore, kai Rusijos kariniai lėktuvai, skrendantys neutralioje oro erdvėje išjungtais atsakikliais ir transponderiais, kelia pavojų civilinei aviacijai. Naujausias atvejis paviešintas po gruodžio 12 d., kai Rusijos karinis lėktuvas netoli Malmės (Švedija) vos nesusidūrė su keleiviniu laineriu, kilusiu iš Kopenhagos ir skridusiu į Romą.

Keleivinis lėktuvas gruodžio 12 d. skrido iš Danijos sostinės Kopenhagos į Romą. Įskridus į Švedijos oro erdvę pastebėta, kad netoliese atsidūrė ir radarais nesusekamas karinis lėktuvas. Leidinys „Dagens Nyheter“ skelbia, kad šis incidentas įvyko Švedijos pietuose netoli Malmės miesto.

Dėl šios priežasties skrydžių operatoriai davė nurodymą keleiviniam lėktuvui keisti kursą.

Tokią informaciją patvirtino ir Švedijos gynybos ministras Peteris Hultqvistas, kuris Švedijos radijui teigė, jog tai buvo rusų „Sigint“.

„Mes identifikavome jį padedant švedų naikintuvams“, – sakė jis. Švedijos gynybos ministras pabrėžė, kad karinis lėktuvas buvo išjungęs siųstuvą, kuris oro dispečeriams leidžia nustatyti jo buvimo vietą. „Tai rimta. Tai neturi prasmės. Ir tai paprasčiausiai pavojinga“, – sakė jis.

Rusijos Gynybos ministerijos atstovas tvirtino, kad jokio pavojaus nebuvo, lėktuvus skyrė 70 km.

Beje, tai ne pirmas atvejis, kai Rusijos karinis lėktuvas vos nesusiduria su keleiviniu lėktuvu. Kovo mėnesį iš Kopenhagos skridęs SAS keleivinis lėktuvas vos nesusidūrė su rusų kariniu lėktuvu – šis skrido vos už 100 metrų nuo keleivinio lainerio. Švedijos karinių oro pajėgų vadas generolas majoras Michaelas Bidenas teigė, kad šį penktadienį įvykęs incidentas nebuvo toks pavojingas kaip ankstesnis įvykis.

Pasaulį sukrėtė ir kitas Rusijos karinių pilotų išpuolis, kai jie labai pavojingai užkirto kelią Norvegijos naikintuvams.

Rusijos Gynybos ministerijos atstovas, generolas majoras Igoris Konašenkovas neneigia, kad toks incidentas buvo, bet pateikia jį visai kitaip: „Gruodžio 12 d. tame pačiame rajone tarp keleivinio lėktuvo ir Rusijos lainerio pastebėjome NATO žvalgybos orlaivį (Boeing) RC-135“.

Ir pakartojo jau seną maldelę, kad „Rusijos lėktuvo skrydžiai vyko pagal visus saugumo reikalavimus“.

Generolas majoras apkaltino NATO lėktuvus, kad tai jie tarptautinėje erdvėje skraido išjungtais transponderiais. Todėl ES ir NATO šalių nerimas dėl Rusijos karinių orlaivių keliamo pavojaus civilinės aviacijos saugumui, anot I.Konašenkovo, yra tik propaganda.

Suomiai nerizikuos

Žinią, kad Suomija nutarė apsidrausti, nelaukti nelaimės ir patraukti savo civilinės aviacijos lainerius rusams iš kelio, pranešė televizijos kanalas Yle, remdamasis Suomijos transporto saugumo agentūros „Trafi“ pranešimu. Agentūros vadovų teigimu, Rusijos karinius lėktuvus, keliančius pavojų civilinei aviacijai, pastebėjo ir Suomijos karinių oro pajėgų pilotai. Pastarąjį kartą tai nutiko gruodžio 10 d.

Rusijos pilotai skrido savo „akluoju“ stiliumi – išjungę transponderius. Todėl kitų lėktuvų pilotai negalėjo jų laiku pastebėti.

Šiame pranešime nepatikslinta, kuri neutralios oro erdvės zona virš Baltijos laikoma pavojingiausia ir kiek Suomijos civilinės aviacijos maršrutų keisis. Tačiau jau akivaizdu, kad populiariausias Rusijos pilotų maršrutas – iš Sankt Peterburgo į Karaliaučių.

Aut. teisės: 15min.lt

(43)
(4)
(39)

Komentarai (25)