Turite „iPhone“? Dažniausi gedimai ir kaip juos išspręsti  ()

Įsigyję naują telefoną tikimės, kad jis mums tarnaus mažiausiai metus ar porą. Visi technologijų gerbėjai greičiausiai sutiktų, kad „iPhone“ išmanieji yra vieni brangiausių ir kokybiškiausių rinkoje.

Jiems pagaminti naudojamos naujausios ir inovatyviausios medžiagos. Tai yra gerai, bet ką daryti, jei tas brangusis telefonas vieną dieną pradeda streikuoti?

Dažniausia nukenčia ekranas

Parduotuvių tinklo „Topo centras“ atstovas Žilvinas Kulvinskis sako, kad absoliuti dauguma – daugiau kaip 80 proc. klientų kreipiasi dėl skilusių „iPhone“ ekranų.

„Daugelis kitų kompanijos „Apple“ gaminamų telefonų bėdų yra mechaninės, dažnai kylančios dėl neatsargaus naudojimo: į mygtukus, garsiakalbius ar mikrofonus patekus nešvarumams, įmetus telefoną į vandenį“, – tikina Ž. Kulvinskis.

„Bitės“ specialistas Karolis Špiliauskas sako, kad dėl telefonų gedimų besikreipiančių klientų klausimus būtų galima suskirstyti į tris grupes. Dauguma rimčiausių gedimų būna susiję su išoriniais telefonų pažeidimais – jie būna numetami, suspaudžiami ar suliejami. Dažniausiai nukenčia telefonų ekranai, gali būti pažeidžiami telefonų korpusai. Dalis pažeidimų po smūgio ar kitokio išorinio poveikio gali būti nematomi, juos identifikuoja ir vėliau gali pašalinti įrangos ekspertai. Tiesa, paprasčiausias būdas apsisaugoti nuo nemalonių išlaidų tokiais atvejais – įrangos arba ekrano draudimo paslauga.

„Antra, kiek mažesnė klausimų grupė yra kai klientai kreipiasi dėl gedimų, tačiau pasirodo, kad nesklandumams išspręsti pakanka pakoreguoti telefono nustatymus. Pasitaiko atvejų kai klientai netyčia įjungia „netrukdymo“ (angl. do not distub) funkciją ir jiems negalima prisiskambinti, dėl reikiamų nustatymų nebuvimo jie negali dalintis interneto ryšiu (angl. Personal hotspot), išjungus garsą galvojama, jog sugedo garsiakalbiai. Retkarčiais sugedus telefono pakrovėjui klientas galvoja, jog nebeveikia telefono baterija. Visus tokio pobūdžio nesklandumus galima greitai ir paprastai pašalinti „Bitės Profų“ konsultacijos metu.

Rečiausia grupė klausimų yra kai klientai kreipiasi dėl telefonų gamyklinio broko. Tokie atvejai būna reti ir juos nustato bei vėliau pašalina autorizuotų centrų specialistai. Garantinio remonto sąlygos telefonams galioja, jei jų gedimas būna atsiradęs be išorinių telefonų pažeidimų. Tačiau tiksliausiai tai nustato autorizuotų servisų ekspertai, apžiūrėdami telefoną ir įvertindami jų gedimus“, – sako K. Špiliauskas.

„Apple“ visiems išmaniesiems „iPhone“ suteikia 1 metų gamyklinę garantiją. Jei per pirmuosius metus telefonui kas nors nutiktų, pirkėjas gali kreiptis į vieną iš Lietuvoje autorizuotų „Apple“ paslaugų teikėjų – MTTC arba IDEAL.

Nerimauti dėl išlaidų nereikės – remontą serviso centrui pirmaisias garantijos metais apmokės gamintojas.

Ką daryti, jei „iPhone“ sugedo, kai gamintojo garantija jau nebegalioja? Antraisiais metais po pardavimo garantiją užtikrina pardavėjas. Tokiu atveju geriausia pasiteirauti paties pardavėjo, į kurį autorizuotą serviso centrą „Apple“ įrenginį reikėtų pristatyti. Pardavėjo pasiūlytas servisas išmanųjį suremontuos nemokamai, jeigu pardavėjas apmokės tokį aptarnavimą.

Tenka palaukti

Dažnais atvejais šis „antrų metų“ remontas užtrunka. O taip nutinka dėl to, kad servisui reikalingas patvirtinimas, ar pardavėjas apmokės serviso siūlomą remontą.

Vartotojams ši apmokėjimų „virtuvė“ nėra žinoma, todėl puolama piktintis – kodėl servisas taip ilgai neatlieka remonto, nors patikrą atliko iš karto ar kitą dieną.

Panašus procesas vyksta ir tais atvejais, jei išmanusis įrenginys yra apdraustas: kai išmanusis patikrinamas ir numatomas remontas bei jo kaina, pasiūlymas teikiamas draudikui.

Kaip ir pirmuoju atveju, remontas ar įrenginio keitimas pradedamas tik tuomet, kai gaunamas draudiko patvirtinimas dėl apmokėjimo. Dažnai be telefono kuriam laikui likę klientai pyksta ant serviso meistrų, tačiau svarbu suprasti, kad jie negali daryti įtakos draudiko apsisprendimui ar jį skubinti.

Ekranus tvarko jau ir Lietuvoje

Lietuvoje „Apple“ autorizuoti paslaugų teikėjai gali atlikti:

  • mobiliųjų įrenginių techninę patikrą,
  • smulkų mechaninį remontą (pvz. USB jungties ar baterijos pakeitimą)
  • pakeisti įrenginį nauju (esant esminiam gedimui)

Anksčiau nė vienam servisui Lietuvoje nebuvo suteiktos teisės atlikti tokius esminius išmaniųjų remontus, kaip ekrano keitimas. Visi autorizuotų servisų priimti „Apple“ išmanieji ekrano keitimui buvo siunčiami į Olandijoje esantį serviso centrą.

Dėl šios priežasties lietuviams „iPhone“ ekrano keitimas užtrukdavo ilgiau.

Tačiau visa tai jau praeityje. Nuo šių metų lapkričio pabaigos Lietuvoje „Apple“ autorizuoti serviso centrai (MTTC, IDEAL, ICT) jau gali atlikti ekranų keitimus. Tad dabar šiuose centruose „iPhone“ ekranas gali būti pakeistas per 1 darbo valandą.

Aut. teisės: delfi.lt

(3)
(9)
(-6)

Komentarai ()