Ateities sunkvežimiai yra arčiau realybės nei manote (Video)  (1)

Progresas vyksta stulbinančiu greičiu. Jau po dešimties metų sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius. Taip mano „Volvo Truck Corporation” Dizaino direktorius Rikardas Orelas, kuris yra viena pagrindinių figūrų, atsakingų už koncepcinį „Volvo 2020” sunkvežimį.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tolimieji gabenimai ateityje: šalis jungiančiomis žaliosiomis supermagistralėmis kolona važiuoja ilgieji autotraukiniai, kurių kiekvieno greitį reguliuoja automatinė greičio palaikymo sistema. Tai yra ateities vizija, kuria remiantis buvo kuriamas koncepcinio „Volvo 2020” sunkvežimio dizainas. Bet ar išties jis taip atrodys jau už dešimties metų? „Čia ir slypi esmė, - sako „Volvo Trucks“ Dizaino direktorius Rikardas Orelas. – Dėl to, kad progresas vyksta stulbinančiu greičiu, mūsų ateities vizija gali būti arti realybės. Daugelis technologijų, įdiegtų koncepciniame „Volvo“ sunkvežimyje, yra siūlomos jau šiandien, o kitas dar reikia tobulinti. Kažkas juk turi išdrįsti pasiūlyti sprendimus ir parodyti, ką jis jau turi ir galės padaryti. Tūpčiojimas vietoje neskatina progreso.“ Saugesnis ir efektyvesnis krovinių gabenimas Augant gabenimų apimtims sausumos keliais turi didėti ir šių operacijų saugumas bei efektyvumas. „Volvo” koncepciniame sunkvežimyje pateikiamos idėjos, kaip tai galėtų būti įgyvendinta. Kai kuriuos sprendimus galima įdiegti į gamybą jau šiandien, o kitais siekiama žadinti susidomėjimą ir pradėti diskusijas. Viena novatoriškiausių idėjų – bevieliu ryšiu sujungti autotraukinius į ilgą koloną, kuri tarp žemynų judėtų 90 kilometrų per valandą greičiu. „Tai bus įmanoma, kai transporto sektoriaus vizija apie „žaliuosius koridorius” taps realybe, - sako Rikardas Orelas. – Čia sunkiasvorės transporto priemonės yra atskirtos nuo kitų automobilių srauto – jos važiuoja atskira juosta tarsi geležinkeliu, tik be bėgių”. Privalumai – didėja eismo saugumas, autotraukiniai užima mažiau vietos bendrojo naudojimo keliuose, tausojama kelio danga. Degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją galima sumažinti pasinaudojant oro maišu, susidarančiu važiuojant paskui kitą autotraukinį. Įjungęs automatinę greičio kontrolės sistemą vairuotojas gali pailsėti – sunkvežimis važiuoja pats. Jei toks važiavimas būtų traktuojamas kaip poilsio režimas, būtų galima dar greičiau pristatyti krovinius, o vairuotojai galėtų anksčiau grįžti namo. Erdvi vairuotojo darbo vieta Vairuotojas yra centrinė „Volvo” pasaulio figūra. Savaime suprantama, kad koncepciniame „Volvo” sunkvežimyje pristatoma nemažai idėjų, kaip bus tobulinama vairuotojo darbo vieta. Koncepciniame „Volvo 2020“ ji yra erdvi ir neperkrauta detalėmis. „Tradicinį prietaisų skydelį pakeitėme patogia valdymo konsole, kuri valdoma prisilietimu – taip, kaip ir „iPhone” . Tokiu būdu mums pavyko sutaupyti daug vietos,” – sakė Rikardas Orelas. Kitas erdvę taupantis sprendimas – išraiškingos formos vairuotojo sėdynė, kuri labiau panaši į modernią biuro kėdę. Už vairuotojo įtaisyta futonas-sofa, kurią vakare galima paversti patogia lova.

Kabinos vidaus apšvietimas suskirstytas zonomis, todėl vairuotojas gali pasirinkti tinkamiausią  šviesą darbui ir poilsiui. Kadangi nemažą kabinos dalį  sudaro stiklas, užtikrinamas geras matomumas tiek iš jos, tiek į ją. Tai leidžia užmegzti akių kontaktą tarp vairuotojo ir kitų eismo dalyvių ir tokiu būdu išvengti nelaimingų  atsitikimų kelyje. Išsaugoti privatumą tamsiuoju paros metu leidžia elektronikos valdoma stiklų užtamsinimo funkcija.

Aerodinamiška apsauga nuo susidūrimo

Dizainerių komanda siekė  sukurti išsiskiriantį išorės dizainą, kuris sudarytų  įspūdį, kad kabina yra mažesnė nei iš tikrųjų.  Šviesos diodų priekiniai žibintai ir posūkio signalai yra integruoti į priekinę sunkvežimio dalį. Vietoje galinio vaizdo veidrodėlių  įrengtos kameros, kurios pateikia vaizdą priekiniame stikle.


Kabinos apatinėje dalyje yra integruota apsauga nuo susidūrimo. Per pusę metro į priekį  išsikišusi „nosis” sušvelnina priekinio susidūrimo smūgį  su kitu automobiliu, o taip pat pagerina sunkvežimio aerodinamiką.  „Kadangi iškyša yra saugumo elementas, manome, kad ji neturėtų būti įskaičiuojama į bendrą leistiną sąstato ilgį, kaip ir galinio vaizdo veidrodėliai-kameros, kurie taip pat neatitinka kabinos pločio reikalavimų” – pažymi Rikardas Orelas.

Kai ko nebūtina keisti. Tai „Globetrotter” ženklas kabinos viršuje. Jis buvo patobulintas taip, kad derėtų prie futuristinių sunkvežimio linijų  ir sumažintų oro pasipriešinimą. Vairuotojas gali keisti ženklo turinį valdymo konsolėje.

Kitame etape – sąstato dalių tobulinimas

Išorės dizaino sprendimams didelę įtaką daro aerodinamiškumo poreikis. Tačiau kiek iš tiesių galima sumažinti oro pasipriešinimą? „Kurdami kabiną mes pasiekėme tokį lygį, kad dabar bet kokie tolimesni patobulinimai bus nežymūs, - sako Rikardas Orelas. - Tačiau dar daug kas pasikeis, kai mes pradėsime darbą su likusia transporto priemonės dalimi. Čia slypi nemažai galimybių, kurias išnaudodami galėsime užtikrinti geresnę aerodinamiką.” 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)