Sėdėti biure – atgyvena: darbuotojai veržiasi į laisvę  (2)

Darbas vienoje vietoje, nuo 8 iki 17 valandos, geriausia – uždarame kabinete, spoksant į stacionaraus kompiuterio ekraną jau senokai tapo atgyvena. Taip vis dar dirba nemažai įmonių, tačiau produktyviausi ir siekiantys geriausiai išnaudoti naujausias technologijas keičia nusistovėjusius įpročius, kai už nugaros būtinai turėtų stovėti vadovas ir sekti darbuotojo veiklą.

Startuolio „Buffer“ vadovai net nereikalauja, kad darbuotojai dirbtų biure. Netgi atvirkščiai – jie siūlo laisvą keliavimą ir darbą iš bet kurios pasaulio vietos, kurioje žmogus jaučiasi geriausiai. Kaip jiems ir kitoms išmanioms įmonėms tai pavyksta?

Laisvė dirbti

„Buffer“ iš pradžių buvo paprastas įrankis, skirtas „Twitter“ įrašų planavimui, efektyvumo stebėjimui. Projektas pavyko ir net 2 milijonus vartotojų visame pasaulyje turinti platforma dabar jungia ir kitus socialinius tinklus – „Facebook“, „LinkedIn“, „Google+“ ar „Pinterest“.

Komandą sudaro daugiau nei 30 žmonių. Šįmet įmonė paskelbė keičianti savo organizacijos struktūrą pagal Frederico Laloux modelį, aprašytą „Reinventing Organizations“ knygoje. Nauja struktūra eliminavo vadybininkų ar viršininkų poreikį, formalioji hierarchija dingo.

Skirtingai nei didelės korporacijos, „Buffer“ siekia išnaudoti darbuotojų potencialą, todėl šie gali ne tik patys planuoti savo laiką ir užduotis, bet ir siūlyti, kokia kryptimi turėti judėti visa įmonė. Atsisakyta ir formalių pareigybinių aprašų, pavyzdžiui, klientų aptarnavimo specialistai vadinami „džiaugsmo herojais“ (angl. Happiness Hero). Įmonė suteikia galimybę šiems dalintis savo idėjomis ir kitose srityse, pavyzdžiui, „džiaugsmo herojus“ gali mokytis programavimo.

„Buffer“ darbo aprašymuose nėra nurodyta darbo vieta:

„Tu dirbsi ten, kur esi laimingas, kurios kasdien įkvepia ir padeda tapti tokia asmenybe, kokia nori būti. Kasdien dirbsi su kolegomis iš viso pasaulio, esančiais skirtingose laiko juostose, tam, kad sukurtum geresnę įmonės kultūrą ir produktą.“

Vienas iš įmonės įkūrėjų Joelis Gascoigne savo tinklaraščio įraše džiaugėsi, kad komanda yra itin produktyvi. Įmonė dažniausiai ieško žmonių, kurie yra anksčiau dirbę startuoliuose ar kaip laisvai samdomi darbuotojai. Tokiems esą dažniausiai nereikia papildomos motyvacijos.

„Artėjantį penktadienį turėsi šeimos šventę? Jokių problemų. Nori kelioms savaitėms išvykti į Balį ar Gran Kanariją ir dirbti iš ten? Nuostabu – prašau, pasidalink nuotraukomis. Mes leidžiame daugiau laiko praleisti su savo šeimomis, neturime darbo valandų ir jų nesekame išvis. Mus džiugina bendra vizija ir dėmesys rezultatams“, – rašė jis.

Įveikiama užduotis

Skaitant kyla daugybė klausimų, kurių pagrindinis – ar tai išvis įmanoma? Kadangi įmonės vienas iš veiklos principų yra absoliutus skaidrumas, jų puslapyje galima rasti ir atsakymus.

„Mūsų biuras yra „HipChat“, o „Sqwiggle“ – konferencijų kambarys“, – juokauja J.Gascoigne. Jo teigimu, įmonės darbuotojai 80 procentų laiškų atrašo per 1 valandą – tai pasiekiama todėl, kad darbuotojai yra skirtingose laiko juostose.

Programuotojai taip pat „išsimėtę“ po visą pasaulį, todėl būdami JAV, Didžiojoje Britanijoje, Azijoje ar Afrikoje, natūralu, jie niekada nesustoja rašyti kodo. Šiame puslapyje galite pasižiūrėti, kurioje laiko juostoje šiuo metu yra „Buffer“ komandos nariai.

„HipChat“ leidžia įmonės darbuotojams lengvai dalintis visais duomenimis, bendrauti, dalintis ekrano vaizdu mokantis naujų funkcijų. Naudodami „Sqwiggle“ darbuotojai, kad ir kur bebūtų – namie, autobuse ar, pavyzdžiui, restorane – gali dalyvauti grupinėse vaizdo konferencijose. Įmonė vidinei komunikacijai taip pat kasdien naudoja „Google+ Hangouts“.

Taigi nebūtina nuolat kiurksoti prie stacionaraus kompiuterio – kartais dirbti galima tiesiog važiuojant autobusu, prisijungus prie vaizdo konferencijos, vykstančios tiesiogiai išmaniajame telefone.

Padeda nepasiklysti

Įvairias programėles sujungianti ir leidžianti optimizuoti procesus platforma „Zapier“ iki pripažinimo taip pat kilo dirbdama per atstumą. Įmonė netgi pateikia 8 technologinius sprendimus, kurie leido pasiekti puikių rezultatų:

1. „Slack“. Grupinių pokalbių virtualus kambarys, kurio technologinis privalumas – skirtingi kanalai. Šiuo metu įmonė turi 23 kanalus (keletas jų: „rinkodara“, „aptarnavimas“, „programavimas“);

2. „Async“. Tai – pačios kompanijos sukurtas produktas, kuriame įmonė archyvuoja svarbius pokalbius, laiškus;

3. „Trello“. Darbų sąrašą atstojanti platforma, kurioje bet kas gali pridėti darbus bei pasiūlymus bet kuriam iš komandos narių, taip pat galima stebėti įgyvendinimo procesą, nustatyti darbų pabaigimo terminus;

4. „GitHub“. Platforma, kurioje vyksta su kodavimu susijusių projektų vadyba;

5. „LastPass Enterprise“. Leidžia bet kuriam komandos nariui prisijungti prie įmonės turimų sąsajų be būtinybės įsidėmėti slaptažodžius ar prisijungimo duomenis – tai taupo laiką;

6. „Google Docs“ ir „Hackpad“. Įmonė naudoja „Google Docs“ visiems dokumentams, kurie turėtų būti peržiūrėti daugiau nei vieną kartą. Tačiau šioje platformoje įmonei pasirodė pernelyg sudėtinga organizuoti visus dokumentus, nes jie pasimesdavo, todėl bet kuris mokomasis įrašas, kuriame paaiškinama kaip atlikti vieną ar kitą užduotį, laikomas „Hackpad“ platformoje;

7. „GoToMeeting“. Vaizdo konferencijoms, kuriose dalyvauja daugiau nei 10 žmonių, įmonė naudoja šią programą. „Zapier“ atstovai teigia, kad jie išbandė daugybė panašių programų, o „GoToMeeting“ pasirinko dėl garso ir vaizdo kokybės;

8. „HelloSign“. Kai kam nors reikia pasirašyti dokumentą, įmonė naudoja šią programą. Taip daug paprasčiau – „Zapier“ vos keliais paspaudimais išvengia galvos skausmo: dokumento nereikia spausdinti, pasirašyti, skenuoti, nusiųsti kolegai ir dar archyvuoti.

Naudą suvokia ir dideli

„FlexJobs“ – darbo skelbimų platforma laisvai samdomiems ar norintiems dirbti per atstumą. Įmonės darbuotojai sudarė šimto įmonių sąrašą, kurios dažniausiai ieško žmonių, norinčių dirbti per atstumą. Tarp jų pateko tokios įmones, kaip „Amazon“, „Kaplan“, „First Data“ ir „Convergys“.

„Amazon“ įkūrėjas ir vadovas Jeffas Bezosas teigia, kad darbas per atstumą leidžia atrasti talentų, kurie galbūt nenori apriboti savęs darbu vienoje vietoje ar turi vaikų ir nori juos prižiūrėti namie. Todėl „Amazon“ sukūrė virtualų skambučių centrą tiems, kurie aptarnauja Amazon.com ar „Kindle“ pirkėjus iš namų.

Be tam tikrų įgūdžių, įmonė pateikia ir kiek rečiau sutinkamų reikalavimų, pavyzdžiui, greitas internetas (bent 10 MB/s).

Visgi tokios įmonės kaip „Google“ darbą per atstumą laiko labiau išimtimi nei taisykle. 2014-ųjų pradžioje įmonę paliko žinomas programuotojas Timas Bray, sakydamas, jog jis nenori dirbti Kalifornijoje (JAV), nes jam labiau patinka gyventi Vankuveryje (Kanada).

 

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Eimantas Mikšys

(13)
(1)
(12)

Komentarai (2)