Naujas socialinis tinklas „Google+“ meta iššūkį „Facebook“ (Video)  (69)

Ligšioliniai „Google“ eksperimentai su socialine interneto terpe baigdavosi bent jau šių sumanymų autoriams tam tikrą nejaukumo jausmą keliančiais fiasko. „Buzz“ buvo saugumo košmaras, „Wave“ – pernelyg sudėtingas, o „Orkut“ dėl neaiškių priežasčių dabar populiarus tik Brazilijoje. Tačiau „Google“ nelinkusi nusileisti ir vakar paskelbė startuojanti su nauju į šią rinką orientuotu „kryžiaus žygiu“ – pristatė socialinio tinklo paslaugą „Google+“.


Iš pirmo žvilgsnio paslauga labai panaši į „Facebook“. Tačiau nuo kitų kūrėjų analogiškų produktų „Google+“ skiriasi viena fundamentalia idėja. „Facebook“ gimė remdamasis tokių socialinių tinklų, kaip „MySpace“ ir įvairūs pažinčių portalai, idėjomis – čia centrinis vyksmas orientuotas į atskirų vartotojų profilių puslapius. Tuo tarpu „Google+“ kurtas kaip dalinimosi informacija internetinis variklis. Nepaisant šio skirtumo, niekas neabejoja, jog „Google+“ yra dar vienas „Google“ bandymas atsiriekti „Facebook“ rinkos pyrago. Ateities konkurencinę kovą ir jos rezultatus prognozuoti sunku, ypač jei konkurentai į šį žingsnį reaguos kokiais nors originaliais savo pačių sprendimais. Kompanijos duomenimis, naujame tinkle bus panaudojamos įvairių „Google“ paslaugų savybės. Ypač daug dėmesio bus kreipiama į „GMail“, o patį šio strateginio žingsnio mastą „Google“ atstovai apibūdina kaip „esminį proveržį“. Šiame tinkle bus įmanoma dalintis nuorodomis, video, statuso atnaujinimais ir bet kokia kita internete pasiekiama informacija, tiksliai pasirenkant, su kuo norima tai dalintis. Šiuo tikslu „Google“ sukūrė „interesų ratus“ („Circles“), kurie techniniu požiūriu yra vartotojų kategorijos, į kurias jūs galite įtraukti konkrečius žmones ar jų grupes – šeimą, draugus, bendradarbius ir panašiai. Dalinimasis informacija vykdomas šiuose interesų ratuose, o ne su visais socialinio tinklo dalyviais, į kurių tarpą neretai papuola ir nepageidaujami asmenys.

Grafiškai interesų grupės vaizduojamos kaip apskritimai; įterpus arba pašalinus kontaktą iš konkretaus rato, šis veiksmas iliustruojamas akiai maloniomis švelniomis animacijomis. Žvelgiant į praeities klaidas, vartotojo sąsaja buvo visų ankstesniųjų „Google“ socialinių tinklų silpnoji vieta. Tiesa, dabar „Google“ grafinio dizaino padaliniui vadovauja buvęs „Apple“ dizaineris, tad tikėtina, jog, kuriant grafinę sąsają, buvo atsisakyta kai kurių senesnių ir ne itin didele sėkme pasižymėjusių stereotipų.

Numatyti ir kai kurie kiti komunikavimo su atskirų grupių nariais būdai. Pavyzdžiui, nedidelėse grupėse galima bendrauti, naudojantis susirašinėjimo realiu laiku paslauga („instant messaging“). Tą patį galima atlikti naudojantis video pokalbių paslauga „Hangouts“. Pastaroji funkcija neabejotinai yra naujas bruožas, kurio nematėme ligšioliniuose socialiniuose tinkluose, ir jis žymi naują kompanijos strategijos kryptį: „Google“ siekia, jog, besinaudojantieji „Google+“, čia praleistų kuo daugiau laiko. Tuo tarpu ankstesnėse paslaugose tipinė strategija apsiribodavo tik norimos informacijos paieška. 

Papildomai į „Google+“ integruota nauja paslauga, pavadinta „Sparks“, kuri iš esmės yra automatizuota naujienų srauto formavimo programa. Vartotojui pakanka įvesti savo interesus, ir programa pati atrenka srautą informacijos, kuri gali būti aktuali vartotojui, panašiai kaip tai vyksta paslaugoje „StumbleUpon“. Vėliau taip atrinkta informacija galima pasidalinti su kitais vartotojais. Logiška manyti, jog „Google+“ dalinimosi informacija funkcijos atkeliaus ir į kitas kompanijos paslaugas – pavyzdžiui, į palyginti gerai funkcionuojantį RSS srautų skaitymo įrankį „Google Reader“. „Sparks“ veiks greta vartotojo socialinio bendravimo terpės (informacijos, kuria dalinamasi su kitais vartotojais). Tiesa, „Google“ kol kas dar neatmetė galimybės kada nors ateityje apjungti iš skirtingų šaltinių gaunamos informacijos į vieną bendrą srautą – jei, žinoma, pasitvirtins tokio funkcionalumo poreikis.

Realus kiekvieno paslaugos naudotojo socialinis tinklas sukuriamas iš kitų „Google“ vartotojų, tačiau įtraukti galima kiekvieną asmenį, net jei jis nesinaudoja „Google+“. Tam pakanka į interesų ratą įvesti norimo žmogaus elektroninio pašto adresą, ir jam informacija apie atnaujinimus bus siunčiama elektroniniu paštu. Remiantis neįprastai išsamia portalo „Wired“ publikuota „Google+“ atsiradimo apžvalga, šioje paslaugoje nenumatyta jokia integracija su „Facebook“. Natūralu, jog „Facebook“ neturi didelio noro bendradarbiauti su akivaizdžiu konkurentu. 

„Google+“ bus sutelkta į viską, ką sukūrė „Google“ – besinaudojant kitomis internetinėmis „Google“ paslaugomis („Gmail“, „Maps“, „Reader“ ir t. t.), jų meniu juostoje išvysite nuorodą, per kurią bus galima pasiekti „Google+“ sąskaitą. Šiuo metu naujovė tebėra „privačios beta versijos“ stadijoje, kadangi kompanija siekia išvengti visų ankstesnių savo klaidų. Tačiau nuo šiol kompanija su „Google+“ rimtai planuoja susieti savo identitetą ir, jei tikėti kompanijos pateikiama informacija, tai nėra vien tik paprasta nauja programa. O ar žmonės ja naudosis, pamatysime ateityje – galbūt visai netolimoje.

(0)
(0)
(0)

Komentarai (69)

Susijusios žymos: