Elektromobiliai Jungtiniuose Arabų Emyratuose - būtini ir nepageidaujami (9)
Jei kada pagalvojote apie tai, kad elektromobilių gamintojams turėtų būti nelengva įtikinti vartotojus, įpratinių automobilių, pakeisti savo įpročius, tuomet turėtumėte džiaugtis, kad nesate Carloso Ghosno vietoje, rašo Allcarselectric.com.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bendrovių „Renault” ir „Nissan” vadovas neseniai lankėsi Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE), kur tikėjosi užmegzti santykius su šios šalies valdžia ir taip atverti duris elektromobilių „Nissan Leaf” pardavimui šioje šalyje 2011 metais. Deja, jokių konkrečių susitarimų pasiekti nepavyko. Įdomu, kokia sunkiausia viso to dalis? Nafta.
Pagrindą JAE klestėjimui nuklojo naftos eksportas, o C. Ghosno tikisi įpratinti tautą, kurios visa sėkmė susijusi su nafta, prie automobilių, nenaudojančių nė lašo kuro.
Tad nors tokia antipatija elektromobiliams iš JAE pusės atrodytų logiška, tačiau tuo pačiu jie yra būtina valstybės ateities planų dalis. JAE jau seniai paskelbė apie ketinimus už maždaug 17 km nuo šalies sostinės pastatyti naują miestą, Masdarą, tapsiantį pirmuoju miestu pasaulyje, kuris naudos tik saulės energiją ir kitus atsinaujinačius energijos šaltinius. Be to, planuojama, kad Masdaras bus CO2 neutralus, beatliekinis miestas. Taigi „Nissan” ir JAE bendradarbiavimas turėtų abipusės naudos. Į šį miestą įprastiniai automobiliai įvažiuoti negalės, taigi be elektromobilių apsieita nebus.
C. Ghosno sakė: „Sveikinu planus pastatyti miestą, naudojantį atsinaujinančius energijos šaltinius. Mes manome, kad yra labai daug galimybių objektyviam ir realiam bendradarbiavimui ir kad su savo technologijomis galėtume prisidėti prie šios realybės įgyvendinimo”.
Nežiūrint iš pirmo žvilgsnio sutampančių tikslų, kol kas bendrovė „Nissan” nėra pasirašiusi jokio formalaus susitarimo dėl bendradarbiavimo su Masdaro miestu. Tačiau akivaizdu, kad „Nissan” pasiryžusi prisidėti prie šio projekto, o vėliau galbūt išsiplėsti ir visą JAE rinką. Ir jei JAE neatsisakys Masdaro projekto idėjos, įprastinio kuro nenaudojančių automobiliai anksčiau ar vėliau riedės valstybės keliais.