Žmonės Marse bus jau 2026 metais – ir juos nuskraidins ne NASA (2)
Elektromobilių ir privataus kosminių skrydžių verslo magnatas Elonas Muskas tikisi, kad jau kitą dešimtmetį Marse pabuvos pirmieji žmonės - ir tikina, kad jo kompanija „SpaceX“ pradės viešą prekybą savo akcijomis, kai tik prasidės reguliarūs tarpplanetiniai skrydžiai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tikiuosi, kad pirmieji žmonės į Marsą bus nugabenti per 10-12 metų. Manau, tai visai tikėtina. Tačiau vertinant ilgesniu periodu labai svarbu turėti save išlaikyti sugebantį miestą Marse, kad mūsų civilizacija būtų tarpplanetinė“, - televizijai CNBC sakė verslininkas.
E. Muskas teigia, jog „SpaceX“ tikslai yra labai svarbūs ilgalaikiam žmonijos išlikimui. Arba žmonija sugebės išsilaisvinti iš gyvenimo Žemėje pančių ir tapti tarpplanetine rūšimi, arba taip ir liksime vienos planetos kultūra, kuri išnyks dėl žmogaus sukeltos ar natūralios katastrofos, rašo theregister.co.uk.
Verslininko, pirmuosius turtus susikrovusio iš bendrovės „PayPal“, planuose skrydis į Marsą numatomas gerokai anksčiau nei tą norėtų padaryti NASA – JAV kosmoso agentūra žmogaus nusileidimą Marse numato tik 2030 metų gegužę, ir tai tik tuo atveju, jeigu surinks milijardus dolerių visuomeninio finansavimo bei sugebės sukurti pakankamai galingą raketą. E. Musko „Falcon Heavy“ pirmą kartą į dangų turėtų kilti jau kitais metais, o jos keliamoji galia yra pakankama, kad būtų galima surinkti į Marsą skrisiantį erdvėlaivį.
Tiesa, tai nereiškia, jog E. Muskas konkuruoja su NASA – jo paties teigimu, „SpaceX“ jokiu būdu nebūtų pasiekusi to, ką jau dabar pasiekė, be pionieriško valstybinės agentūros darbo.
E. Muskas tikina, jog „SpaceX“ labai sėkmingai bendradarbiauja su NASA, gabena ir ateityje gabens krovinius į Tarptautinę kosminę stotį (TKS) bei tikisi pasirašyti įgulos gabenimo į stotį ir atgal naujoje „Dragon“ kapsulėje sutartį. Tačiau net jeigu ši sutartis ir nebūtų pasirašyta, E. Muskas yra užtikrintas, kad jo bendrovė sugebės pasiruošti skrydžiui į Raudonąją planetą.
Dalį finansų, reikalingų šiam planui, verslininkas galėtų susirinkti iš privačios bendrovės akcijų pardavimo biržoje, tačiau pačiam E. Muskui ši idėja nelabai patinka, mat finansų rinkos labai jau smarkiai priklausomos nuo ketvirtinių ir kasmetinių rezultatų. Tiesa, akcijų prekyba biržoje būtų įmanoma, kai skrydžių technologijos būtų ištobulintos.
„Pirmą reikia pasiekti etapą, kai viskas bus stabilu ir patikima. Galbūt kai būsime arti Marso erdvėlaivio užbaigimo arba, idealiu atveju, būsime ir nuskridę kelis kartus, vieša prekyba akcijomis ir būtų nebloga mintis“, - svarstė verslininkas.
Kalbėdamas apie verslą, esantį arčiau Žemės – įmonę „Tesla“, kuriai jis taip pat vadovauja – E. Muskas sakė, jog per trejus artimiausius metus turėtų būti pagamintas ir elektromobilis, prieinamas masinei rinkai. Pagrindinė kliūtis, kurią reikia įveikti „Tesla“ inžinieriams – sumažinti akumuliatorių kompleksą iki mažesnės nei 5000 JAV dolerių kainos. Dabar šią užduotį bandoma išspręsti bendromis pajėgomis su „Panasonic“.
E. Muskas teigia, jog „SpaceX“ tikslai yra labai svarbūs ilgalaikiam žmonijos išlikimui. Arba žmonija sugebės išsilaisvinti iš gyvenimo Žemėje pančių ir tapti tarpplanetine rūšimi, arba taip ir liksime vienos planetos kultūra, kuri išnyks dėl žmogaus sukeltos ar natūralios katastrofos, rašo theregister.co.uk.
Verslininko, pirmuosius turtus susikrovusio iš bendrovės „PayPal“, planuose skrydis į Marsą numatomas gerokai anksčiau nei tą norėtų padaryti NASA – JAV kosmoso agentūra žmogaus nusileidimą Marse numato tik 2030 metų gegužę, ir tai tik tuo atveju, jeigu surinks milijardus dolerių visuomeninio finansavimo bei sugebės sukurti pakankamai galingą raketą. E. Musko „Falcon Heavy“ pirmą kartą į dangų turėtų kilti jau kitais metais, o jos keliamoji galia yra pakankama, kad būtų galima surinkti į Marsą skrisiantį erdvėlaivį.
Tiesa, tai nereiškia, jog E. Muskas konkuruoja su NASA – jo paties teigimu, „SpaceX“ jokiu būdu nebūtų pasiekusi to, ką jau dabar pasiekė, be pionieriško valstybinės agentūros darbo.
E. Muskas tikina, jog „SpaceX“ labai sėkmingai bendradarbiauja su NASA, gabena ir ateityje gabens krovinius į Tarptautinę kosminę stotį (TKS) bei tikisi pasirašyti įgulos gabenimo į stotį ir atgal naujoje „Dragon“ kapsulėje sutartį. Tačiau net jeigu ši sutartis ir nebūtų pasirašyta, E. Muskas yra užtikrintas, kad jo bendrovė sugebės pasiruošti skrydžiui į Raudonąją planetą.
Dalį finansų, reikalingų šiam planui, verslininkas galėtų susirinkti iš privačios bendrovės akcijų pardavimo biržoje, tačiau pačiam E. Muskui ši idėja nelabai patinka, mat finansų rinkos labai jau smarkiai priklausomos nuo ketvirtinių ir kasmetinių rezultatų. Tiesa, akcijų prekyba biržoje būtų įmanoma, kai skrydžių technologijos būtų ištobulintos.
„Pirmą reikia pasiekti etapą, kai viskas bus stabilu ir patikima. Galbūt kai būsime arti Marso erdvėlaivio užbaigimo arba, idealiu atveju, būsime ir nuskridę kelis kartus, vieša prekyba akcijomis ir būtų nebloga mintis“, - svarstė verslininkas.
Kalbėdamas apie verslą, esantį arčiau Žemės – įmonę „Tesla“, kuriai jis taip pat vadovauja – E. Muskas sakė, jog per trejus artimiausius metus turėtų būti pagamintas ir elektromobilis, prieinamas masinei rinkai. Pagrindinė kliūtis, kurią reikia įveikti „Tesla“ inžinieriams – sumažinti akumuliatorių kompleksą iki mažesnės nei 5000 JAV dolerių kainos. Dabar šią užduotį bandoma išspręsti bendromis pajėgomis su „Panasonic“.
(38)
(1)
(37)