Elonas Muskas ir vėl miega „Tesla“ gamykloje - ar šios problemos kada nors baigsis? (3)
Elonas Muskas balandžio 1-osios proga pajuokavo - „Tesla“ bankrutavo. Savo „Twitter“ paskyroje paskelbęs keletą pranešimų apie tai jis suerzino investuotojus. Žinoma, visiems buvo aišku, kad tai - tik Melagių dienos pokštas. Tačiau tai, kad Muskas prie gamybos linijų vėl turi pasidėjęs miegmaišį, yra tiesa. Tiesa ir tai, kad Dougas Fieldas, „Tesla Model 3“ gamybos inžinierius, neteko šių pareigų. Kas dedasi?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dougas Fieldas yra žmogus, apie kurį automobilių istorikai rašys ir po ne vieno dešimtmečio. „Tesla Model 3“ tikrai nėra aistros kupinas automobilis ar įspūdingą dizainą turintis kūrinys. Tačiau tai - įperkamas elektromobilis, kuris pirmą kartą į eiles sustatė markės gerbėjus, kurie anksčiau elektra varomos transporto priemonės neturėjo ir net nemanė galintys tokią įpirkti. Dougas Fieldas yra vyriausias „Tesla Model 3“ inžinierius, kuriam taip pat buvo patikėta automobilio gamybos užduotis.
Iš tikrųjų, automobilių pramonėje tai pasitaiko retai. Inžinierių darbas dabar yra labai specializuotas. Vienas specialistas moka kurti saugius, patikimus ir įdomius automobilius, kitas - išvysto jo gamybos procesą. Tik su tuo akis į akį nesusidūrusiems žmonėms atrodo, kad visų automobilių modelių gamybos procesai yra vienodi. Iš tiesų reikia surasti efektyviausią surinkimo eilės tvarką, sureguliuoti vidinius gamyklos logistikos procesus, pasirūpinti optimaliausia atskirų mazgų judėjimo tvarka, apgalvoti detalių atkeliavimo iš tiekėjų laiką, kokybės kontrolės procedūras ir kitus aspektus. Tai - didžiulis darbas, dėl kurio gamyklos dažnai šiek tiek keičiasi su naujų modelių pristatymu. Kurie darbai bus patikėti robotams, o kuriuos greičiau nudirbs žmonės? Kuriame gamyklos kampe turėtų būti surinkinėjama prietaisų panelė, o kuriame - į kėbulą sumontuojamos sėdynės? Net nereikia sakyti, kad gamybos procesų inžinierių darbas yra vertinamas didžiuliais pinigais.
Elonas Muskas ir automobilio, ir jo gamybos procesų kūrimą patikėjo tam pačiam inžinieriui - Dougui Fieldui. Logika labai paprasta - inžinierius nesukurs automobilio, kurį sunku surinkti, jei pats turės apgalvoti ir konstrukciją, ir gamybą. Tačiau dabar Fieldas jau nebeprižiūri „Tesla Model 3“ surinkimo - šį darbą perėmė pats Muskas, kuris anksčiau buvo pareiškęs, kad „Model 3“ gamybos sunkumai yra vienas iš dviejų dalykų, dėl kurių jis iš tiesių jaudinasi.
„Tesla“ dabar patiria didžiulį investuotojų ir pirkėjų spaudimą skubinti „Model 3“ gamybą. Užsakymų skaičius - daugiau nei 400 tūkstančių, tačiau automobiliai nuo konvejerių rieda labai lėtai. Iš pradžių buvo kaltinami tiekėjai, tačiau dabar panašu, kad gamybos procesas nėra tinkamai sureguliuotas ir iki šiol yra dažnai keičiamas. „Bloomberg“ skaičiuoja, kad per pirmus tris šių metų mėnesius „Tesla“ pagamino 9285 „Model 3“ automobilius. Pastaruoju metu buvo pasiektas tikras šuolis - per savaitę gamyklą palikdavo po 2200 automobilių. Tačiau negalima ignoruoti faktų - dar praeitų metų pabaigoje Muskas prognozavo, kad šiuo metu kiekvieną savaitę iš gamyklos išriedės po 5000 naujųjų elektromobilių, vėliau ši prognozė buvo sumažinta iki 2500, o dabar nepasiektas ir tas skaičius.
Dabar Elonas Muskas pripažino, kad ir vėl miega gamykloje. Taip jis jau darė 2015 metais, kai problemų buvo „Model X“ gamybos linijose. Šis automobilis turi sudėtingą galinių durelių mechanizmą ir unikalią galinių sėdynių konstrukciją, todėl jo surinkimas buvo išties nelengvas. Elonas Muskas tuomet savo darbo vietą įsirengdavo tame gamyklos taške, kur problemų buvo daugiausia, ir būdavo ten tol, kol jos buvo išsprendžiamos. Ten jis turėjo ir miegmaišį, kurį dabar ir vėl tenka išsitraukti. Tik kas per problemos?
Elonas Muskas anksčiau atskleidė, kad „Model 3“ gamyba stringa dėl baterijų gamybos. Tačiau Elonas Muskas, panašu, miega ne baterijų gamykloje, o prie automobilio surinkimo linijų. Ar netikėtas žingsnis savimi pakeisti gamybos inžinierių pasiteisins? Teks palaukti, kad sužinotume. Tačiau investuotojai nerimsta - „Model 3“ juk turi būti didžiuoju markės proveržiu. Juk tiek daug žmonių sumokėjo po 1000 dolerių, kad rezervuotų šį automobilį - tuo tiesiog būtina pasinaudoti.