Sudužusiame laive rasta XIX amžiaus „ypač vertingų aukso monetų“: šiandien lobis gali būti vertas milijonų ()
Neseniai kasinėjant XIX amžiaus laivo sudužimą prie Pietų Karolinos krantų (JAV), mokslininkams į rankas pateko sauja „ypač vertingų aukso monetų“ – ir tai gali būti tik daug pelningesnio atradimo pradžia, rašo „IFL Science“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jūrų archeologai kartu su „Blue Water Ventures International, Inc.“ (BWVI) fondu nuo rugsėjo nardė „Steamship North Carolina“ sudužimo vietoje. Garlaivis nuskendo 1840 m. liepos 25 d., susidūręs su tokios pačios klasės laivu „Governor Dudley“.
Visi skęstančiu laivu plaukę keleiviai buvo greitai perkelti į „Governor Dudley“ ir nė viena gyvybė nebuvo neprarasta, tačiau keleivių bagažas ir laivo krovinys nuskendo – įskaitant metalinius grynuosius, kurie šiandien gali būti verti milijonų. Tarp laivo krovinio buvo ir auksinės monetos iš JAV monetų kalyklos Dahlonegoje (Džordžijos valstija) – nauja partija, nukaldinta 1838 m., likus vos dvejiems metams iki laivo nuskendimo. Jei pinigai bus rasti, ekspertai sako, kad jie bus itin geidžiami šiuolaikinėje rinkoje.
„Tokiuose XIX a. pradžios sudužimuose visada galima rasti retų ankstyvųjų Amerikoje kaldintų monetų ir kitų unikalių daiktų. 1820-30 m. JAV Pietinės Džordžijos ir Šiaurės Karolinos valstijos patyrė ankstyvąją aukso karštinę“, – interviu „IFL Science“ sakė BWVI prezidentas Keithas Webbas.
Iki šiol fondas sakosi gavęs tris amerikietiškas 5 JAV dolerių aukso monetas, iš kurių dvi buvo nukaldintos 1838 m., o likusi – 1836 m. Visos yra geros būklės ir numizmatinių restauracijų bendrovė jas dabar konservuos, išvalys ir įvertins.
Be to, BWVI rado marmuro dirbinių, stalo indų ir žalvarinių smaigų, kurie buvo naudojami laivo konstrukcijoje. Visa tai atveria langą žvilgtelėti į tai, koks buvo gyvenimas prieš beveik du šimtmečius.
„Kiekvienas sudužimas yra savaip unikalus. O šis yra tarsi maža XIX a. pradžios laiko kapsulė, leidžianti pamatyti ir suprasti, kiek mobili buvo tuometinė visuomenė, kaip jie keliavo, kaip atrodė jų kasdienybė. Siekiantiems tai atskleisti yra pilna užuominų“, – sako R.Webbas.
„North Carolina“ sudužimo vieta yra prie Pietų Karolinos valstijos krantų, daugmaž 18-24 metrų gylyje. Jūros sąlygos rajone yra nenuspėjamos ir ryte gali būti gražu bei ramu, bet per pietus gali pūsti 40 mazgų vėjas, sako fondo prezidentas. Narai naudojasi magnetometriniais tyrimais – žemėlapių sudarymo technika, naudojama aptikti smėlio mineralų magnetinio lauko pokyčius. Magnetometras atvaizduoja metalinių dirbinių – šiuo atveju susijusių su laivu – magnetines savybes. Jei leis orai, archeologai dirbs ir lapkritį.