Europos kosmoso agentūra eksperimentuoja su „vienais perspektyviausių ateities degalų“ - švarūs, atsinaujinantys ir galimi naudoti automobiliuose (Video) ()
Europos kosmoso agentūra (ESA) naudoja mikrogravitacijos sąlygas eksperimentuodama su „vienais perspektyviausių ateities degalų“ – metaliniu kuru, sakoma agentūros pranešime.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kosmoso sąlygos yra tinkamos, kad padėtų ESA komandai tobulinti procesus, reikalingus efektyviai deginti kietąjį kurą, pavyzdžiui, geležies miltelius, kurie potencialiai gali būti daugkartinio naudojimo kuru automobiliams ir net kosminėms raketoms.
Kietąjį kurą naudojame kiekvieną dieną: jis naudojamas deginant degtukus, uždegant žvakutes ir netgi raketų, pavyzdžiui, ESA „Ariane“, stiprintuvuose.
Tačiau metalai, tokie kaip geležis, miltelių pavidalu taip pat gali būti naudojami kaip kuras, jie yra visiškai nerūkstantys ir neišskiria CO2.
Kaip savo pareiškime pažymi ESA, „metalai gali būti naudojami gaminant švarią energiją, kaip pavyzdžiui, iš saulės elementų ar vėjo turbinų. Ta elektros energija metalų milteliuose kaupiama kaip cheminė energija esant energijos tankiui, kuris yra konkurencingas iškastiniam kurui“.
„Tai gali sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą visame pasaulyje, tačiau kliūtis diegiant šią technologiją yra degimo sistemų, galinčių efektyviai deginti metalinius degalus, kūrimas, o tam reikalingas tvirtas jų degimo fizikos supratimas“, – tęsiama pareiškime.
Mikrogravitacijos eksperimentai
Siekdami geriau suprasti metalo kuro degimo fiziką, ESA tyrėjai mikrogravitacijos sąlygomis sustabdė geležies miltelių grupę maždaug 30 sekundžių laiko, reikalingo ištirti, kaip liepsna plinta.
Komanda naudodama tyrimų raketas ir parabolinius skrydžius vykdė nesvarumo eksperimentus. Tai darydami tyrėjai galėjo patvirtinti esamus modelius, priartindami mus prie metalinio kuro naudojimo Žemėje.
Jie toliau tiria geležies dalelių tankį ir dujų sudėtį degimo kameroje.
Surinkę pakankamai duomenų, mokslininkai mano, kad metaliniai degalai gali būti naudojami lengvųjų automobilių vidaus degimo varikliuose ir kitose transporto priemonėse – tai būtų didžiulis žingsnis link senų transporto priemonių švarumo.