Muskas ir Bezosas turi naują varžovą – į kosmoso lenktynes ką tik prisijungė labai gerai pažįstamas ir netikėtas žaidėjas: kuria savo raketą, o skrydžiai numatyti jau kitąmet (Video) ()
Pasirodo, kosmoso lenktynės virto konkurencinga rinka. Ir tai galėtų žymiai sumažinti kosminių skrydžių kainą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Sekdama milijardierių garsenybių, tokių kaip Elonas Muskas, Jeffas Bezosas ir Richardas Bransonas, sėkme kosminiuose skrydžiuose, „Porsche“ investuoja į vokiečių startuolį „Isar Aerospace“, siekdama užmegzti ankstyvą prieigą prie besiformuojančių kosminių technologijų, rašoma „Financial Times“.
Pasinaudama naujomis investicijomis į kosmoso startuolį, „Porsche“ galėtų perkelti pažangias kosmoso technologijas į automobilių pramonę, o tai būtų didelis privalumas.
Automobilių gamintojas prisijungė prie naujos investuotojų grupės, kurioje jau yra „HV Capital“ ir „Lombard Odier“ ir investavo 75 milijonus dolerių, o tai padidina bendrą serijos B finansavimo etapą iki stulbinančių 165 milijonų dolerių.
Startuolio „Isar Aerospace“ ambicijos yra labai didelės. Siekiama konkuruoti su Jeffo Bezoso „Blue Origin“ ir Elono Musko „SpaceX“, siūlant pigesnį būdą paleisti palydovus į žemąją orbitą.
Šių metų pradžioje bendrovė pradėjo statyti savo „Spectrum“ raketą, kuriai naudojamas 3D spausdinimo ir automatikos procesas, kad būtų sumažintos gamybos sąnaudos.
Paleidimo raketa „Spectrum“ yra dviejų pakopų sistema, skirta optimizuoti būsimų palydovų žvaigždynų išdėstymą. Ji gali pakelti iki 1 200 kg ir naudoja daugiadegę antrosios pakopos raketą, kuri iškels krovinius į jų paskutinę orbitos trajektoriją.
Per trejus metus nuo įkūrimo „Isar“ surinko tik 180 milijonų dolerių, o tai nėra labai daug, kai kalbama apie nuoseklias keliones į kosmosą. Bendrovė taip pat nepaleido į kosmosą jokių palydovų.
Šių metų gegužę „Isar“ tapo pirmąja Europos bendrove, sudariusia sutartį su Europos kosmoso agentūra (ESA), iš Vokietijos vyriausybės gavusi 13 milijonų dolerių finansavimą dviem palydovams pakelti į žemąją Žemės orbitą.
Kompanija taip pat siekia kada nors sukurti daugkartinio naudojimo raketas, kurios galėtų pralenkti panašias ankstyvosios stadijos kosmines įmones. Vienaip ar kitaip sužinosime, ką „Spectrum“ gali pasiūlyti, kai ji startuos 2022 m.
„Esame įsitikinę, kad ekonomiška ir lanksti prieiga prie kosmoso bus pagrindinis įgalinimas inovacijoms tradicinėse pramonės šakose, taip pat naujoms technologijoms bei verslo modeliams“, - „Financial Times“ pranešime teigė „Porsche“ vadovas Lutzas Meschke'as.
Akivaizdu, kad „Porsche“ niša slypi automobilių pramonėje. Tačiau investicijos į kosminių aukštųjų technologijų programinę ir techninę įrangą gali tapti kritiniu pranašumu labai konkurencingoje automobilių rinkoje.
Be to, jei „Porsche“ įsigytų savo GPS palydovines sistemas, tai reikštų tiesioginę prieigą prie vietos duomenų, o tai ne tik padidintų patrauklumą prisijungti prie „Porsche“ savininkų klubo, bet ir pasitarnautų kaip nuosavybės teise teikiama paslauga, kurią bendrovė galėtų išnuomoti kitoms įmonėms.