[Išsami tema] „Boeing C-17“: išskirtinis lėktuvas, išgelbėjęs Ukrainą nuo sutriuškinimo (Video)  ()

„Boeing C-17“: lėktuvas, gabenantis ginklus iš JAV per vandenyną į Ukrainą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

JAV sukūrė tikrą karinės pagalbos Ukrainai oro tiltą, per dieną atliekama 7–10 „Boeing C-17 Globemaster III“ skrydžių. Būtent ant šios mašinos pečių slypi bendroji Ukrainos ginkluotųjų pajėgų karinių krovinių dalis, įskaitant daugiau nei šimtą haubicų M777.

„C-17“ galimybės

Šis karinis transportinis lėktuvas buvo sukurtas, siekiant padidinti Amerikos kariuomenės operatyvinį mobilumą, kai reikėjo atnaujinti transporto orlaivių parką. Visų pirma, „Lockheed C-141 Starlifter“ pakaitalo, sukurto 1960 m.

„C-17“ kūrimas prasidėjo devintajame dešimtmetyje ir jo neįmanoma pavadinti paprastu. Kilo problemų, susijusių su užsakytomis specifikacijomis, sparno konstrukcija turėjo būti perkurta, o vyriausybė grasino bausmėmis ir užsakymų mažinimu. Tačiau 1991 metais lėktuvą vis tik pavyko išsiųsti į dangų, o masinė gamyba buvo pradėta 1995 metais.

Iš viso „Boeing“ pagamino 279 „C-17“ agregatų ir 2015 m. baigė gamybą, visiškai patenkinant tokių orlaivių poreikį ne tik JAV, bet ir Australijoje, Kanadoje, Indijoje, Kuveite, Katare, JAE, JK.

C-17 gali pakelti 77,5 tonos. Jungtinėse Valstijose jis užima tarpinę poziciją tarp strateginio karinio transportinio lėktuvo „C-5 Galaxy“, galinčio gabenti 118 tonų, ir santykinai mažo „C-130 Hercules“, galinčio gabenti 19 tonų bendrus krovinius.

Be didelės keliamosios galios, lėktuvo ir krovinių skyriaus matmenys taip pat yra gana dideli: ilgis 27 metrai, plotis 5,5 m ir aukštis 3,76 metrų. Tarp tipiškų krovinių C-17 gali gabenti vieną tanką „M1 Abrams“ arba dvi pėstininkų kovos mašinas „Bradley“, arba tris šarvuotus transporterius „Stryker“.

71 tonos apkrovos orlaivio nuotolis yra 4480 km, tačiau tai yra gana santykiniai parametrai, dėl degalų papildymo sistemos skrydžio metu, šis orlaivis gali pasiekti bet kurią pasaulio vietą.

C-17 savybės

C-17 ypatingas yra ne tik keliamąja galia, bet ir galimybe naudoti trumpus kilimo ir tūpimo takus. Visų pirma, įsibėgėjimo ilgis su maksimalia apkrova yra tik 1070 metrų. Todėl orlaivis gali naudotis ir neasfaltuotais aerodromais.

Dar viena labai įdomi orlaivio savybė – galimybė ore reguliariai įjungti atbulinį variklio režimą. Tai yra tokia savybė, kai variklio trauka nukreipiama į priekį, kad orlaivis greičiau sulėtintų greitį, ji paprastai įjungiama tik palietus žemę. Tačiau C-17 gali tai padaryti ir ore, o tai leidžia jam greitai sumažinti aukštį prieš nusileidžiant.

C-17 charakteristika

 

Įgula: 3 žmonės

 

Keliamoji galia: 77 519 kg

 

Ilgis: 53 m

Sparnų plotis: 57,75 m

Maksimalus kilimo svoris: 265 352 kg

 

Jėgainė: 4 x turboventiliatoriniai varikliai, po 179,9 kN

Kreiserinis greitis: 830 km/val.

Skrydžio nuotolis: 11540 km

 

Maksimalus skrydžio aukštis: 14 km

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(53)
(0)
(53)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()