Pirmą kartą į dangų pakilo naujausias Pietų Korėjos viršgarsinis naikintuvas KF-21 – kai kuriais rodikliais bus geresnis nei F-35 (Video)  ()

Pietų Korėjos vietinės gamybos naikintuvas KF-21 „Boramae“ antradienį pirmą kartą pakilo skrydžiui – Korėja tapo viena iš nedaugelio šalių, sukūrusi ir skraidinusi pažangų viršgarsinį naikintuvą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pietų Korėjos gynybos įsigijimo programos administracija (DAPA) pranešė, kad lėktuvo prototipas, pakilęs iš oro pajėgų bazės pietiniame Sacheono mieste, skrido 33 minutes.

Pilotas majoras Ahn Jun-hyunas prisipažino, kad prieš tai jaudinosi, tačiau sakė, kad po pakilimo „viskas vyko sklandžiai, todėl visą skrydžio maršrutą skridau taip, kaip planavau“.

Reaktyvinis lėktuvas yra pirmasis iš šešių KF-21 prototipų, pagamintų „Korea Aerospace Industries“, parko, kuris nuo dabar iki 2026 m., kai prasidės masinė gamyba ir diegimas, atliks daugiau nei 2000 bandomųjų skrydžių, pranešė DAPA.

Tikimasi, kad iki 2030 metų Pietų Korėjos oro pajėgoms iš viso bus pristatyta 120 lėktuvų.

Tikimasi, kad pradėjus eksploatuoti KF-21 bus apginkluotas įvairiomis raketomis „oras-oras“ ir „oras-žemė“ – ir galbūt net iš oro paleidžiamomis sparnuotosiomis raketomis. Dviejų variklių naikintuvai bus vieno ir dviejų pilotų kabinų versijų.

Antradienį reaktyvinis lėktuvas buvo aprūpintas keturiomis „Meteor“ tipo raketomis ir infraraudonųjų spindulių paieškos bei sekimo sistema ir pasiekė maždaug 400 kilometrų per valandą greitį.

Pietų Korėjos prezidentas Yoon Seok Yeol sakė, kad bandomasis skrydis buvo „puikus pasiekimas nacionalinės gynybos nepriklausomybės srityje“.

KF-21 yra bendras Pietų Korėjos ir Indonezijos projektas, kuriame Seulas valdo 80 % akcijų.

Nors tik 65 % KF-21 dalių yra Pietų Korėjos kilmės, pirmasis jo skrydis vis dar yra reikšmingas pasiekimas šaliai, kuri neturi ilgos orlaivių gamybos istorijos.

Vienintelės šalys, sukūrusios ir skraidinusios pažangų viršgarsinį naikintuvą, yra JAV, Rusija, Kinija, Japonija, Prancūzija, Švedija ir Europos konsorciumas, sudarytas iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos ir Ispanijos.

 

Iš jų tik JAV ir Kinija dislokavo vietinės gamybos penktos kartos naikintuvus – lėktuvus su stealth technologijomis, radarų trukdymo galimybėmis ir aviacijos technika, integruojančia borto ir nuotolinius duomenis, kad pilotai galėtų realiu laiku susidaryti vaizdą apie savo veiklą.

Nors DAPA KF-21 vadina 4,5 kartos naikintuvu, nes jame trūksta tokių savybių kaip vidinis ginklų skyrius, dėl kurio jis būtų labiau slaptas, analitikai sako, kad jis gali skristi aukščiau ir greičiau nei naujausias JAV pagamintas penktosios kartos naikintuvas F-35.

„KF-21 yra pirmasis naikintuvas, pagamintas naudojant vietinę technologiją, ir tai rodo, kad Pietų Korėja dabar gali pati pasigaminti naikintuvus. Tai taip pat bus žingsnis kuriant geresnius naikintuvus ir eksploatuojant vietoje sukurtus ginklus“, - praėjusiais metais sakė DAPA.

Peteris Laytonas, Australijos Grifito Azijos instituto bendradarbis, trečiadienį KF-21 skrydį pavadino „įspūdingu“ etapu.

 

„Programa žymiai padidino Pietų Korėjos aviacijos ir kosmoso pajėgumus, ypač projektuojant, gaminant, orlaivių korpuso komponentus ir aviacijos sistemas“, – sakė buvęs Australijos karališkųjų oro pajėgų karininkas Laytonas.

Tikimasi, kad KF-21 pakeis Pietų Korėjos naikintuvus F-4 ir F-5 – trečios kartos JAV sukurtus reaktyvinius lėktuvus, pristatytus septintajame dešimtmetyje.

Didėjant gamybos apimtims, jis taip pat galėtų pakeisti Pietų Korėjos ketvirtos kartos F-16 ir F-15K, 2020 m. žurnale „The Diplomat“ rašė žurnalo „Military Watch Magazine“ vyriausiasis redaktorius Abrahamas Aitas.

Pietų Korėja taip pat eksploatuoja naikintuvus F-35.

Laytonas sakė, kad pradėjus veikti KF-21, pagerės Pietų Korėjos gynybiniai ir puolimo pajėgumai ore.

„Atsižvelgiant į nepalankią senstančių Šiaurės Korėjos oro pajėgų naikintuvų būklę, KF-21 juos gerokai lenktų“, – sakė jis.

 

Laytonas sakė, kad Pietų Korėjos F-35 turi pranašesnes slaptumo galimybes nei KF-21 ir geriau prasiskverbia pro priešo radarus.

„Tuomet (Pietų Korėjos) oro pajėgos turės F-35, skirtų smogimo operacijoms, ir KF-21, skirtų oro gynybos operacijoms. Ši koncepcija puikiai išnaudoja F-35, kuris yra optimizuotas atakuoti antžeminius taikinius, o KF-21 buvo optimizuotas „oras-oras“ misijoms“, – sakė jis.

KF-21 turi didelį eksporto potencialą, nes tikimasi, kad jis bus pigesnis nei F-35.

Tailandas, Filipinai ir galbūt net Irakas „gali būti pagrindiniai naikintuvo klientai“, rašė Aitas ir pridūrė, kad kiekviena iš tų šalių eksploatuoja to paties tipo orlaivius, kuriuos buvo sukurtas pakeisti KF-21. Šios šalys taip pat buvo Pietų Korėjos vietinio sukurto lengvojo atakos naikintuvo FA-50 klientės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(14)
(1)
(13)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()