[Žinios trumpai] Paaiškėjo neįtikėtinas būdas, kaip Iranas slapta ir niekam nežinant gauna austriškus „Rotax“ variklius – tai daro jau 20 metų (Video)  ()

Austrijos variklis „Rotax 912“ galėjo labai įdomiai patekti į Irano droną „Mohajer-6“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kai Ukrainos ginkluotosios pajėgos išardė Irane pagamintą žvalgybinį bepilotį orlaivį „Mohajer-6“ ir ištyrė kiekvieną smulkmeną, viduje rado įvairiausių vakarietiškų komponentų. Japoniška, amerikietiška, kiniška elektronika ir ypač austriškas „Rotax 912“ variklis – visa tai yra komercinės paskirties prekės.

Kalbant apie pastarąjį, Austrijos bendrovė jau pareiškė, kad neišdavė jokių leidimų juos parduoti, įskaitant platintojus, Iranui ar net Rusijai, kuri panaudojo šį „Mohajer-6“ atakuoti Ukrainą (tačiau nusileido nepažeistas suveikus Ukrainos oro gynybai).

Tiesą sakant, austriškų „Rotax“ variklių naudojimas Irano dronuose nėra naujiena, nes šios technologijos buvo rastos kitame UAV, „Shahed-129“. Nors gali atrodyti, kad už šio reikalo slepiasi kai kurios slaptos atsargos, „The Drive“ siūlo dar vieną priežastį – keistą variklių vagysčių iš privačių lėktuvų seriją.

Kaip minėta, „Rotax 912“ yra vienas perkamiausių variklių lengvųjų orlaivių rinkoje, o nuo gamybos pradžios 1989 m. buvo pagaminta daugiau nei 50 000 tokių variklių.

 

Minėta vagysčių banga prasidėjo 2000 metais. Per 12 metų buvo pavogta daugiau nei 130 „Rotax 912“ ir šeši „Rotax 914“ variklių. Dauguma incidentų įvyko ES šalyse, visi jie turėjo vieną ypatybę – vagys labai atsargiai ir profesionaliai išmontavo variklį ir apeidavo apsaugą.

„Pirmąją vietą“ pagal vagysčių skaičių užima Didžioji Britanija su 36 atvejais, vėliau Vokietija su 31 pavogtu varikliu. Taip pat septyni vienetai buvo pavogti JAV ir keturi – Rusijos Federacijoje. Šis klausimas sukėlė diskusijų tarp lengvosios aviacijos pilotų, kurie savo varikliuose pradėjo montuoti GPS švyturėlius.

 

Didžiausias „protrūkis“ įvyko 2016 m., kai buvo pavogta 18 variklių; 2021 metais buvo užregistruoti tik penki atvejai.

Vagys gerai žinojo, kokiuose orlaiviuose bus montuojami šie varikliai, todėl nesitaikė į lėktuvus su kitais varikliais ar didelio sūkių dažnio „Rotax 912“ versijas. Visos operacijos su 110 kg sveriančiais varikliais buvo atliekamos labai greitai ir kruopščiai, su iš jų išmontuota visa nereikalinga įranga. Po to niekas iš pavogtų variklių ar jų dalių nebuvo rasta.

Visa tai leidžia daryti prielaidą, kad šios vagystės tapo vienu iš Irano „Rotax“ variklių šaltinių. Žinoma, tai nėra vienintelis šaltinis. Teheranas turi visą tinklą fiktyvių įmonių, kurios dešimtmečius valdo kontrabandos tiekimą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(17)
(6)
(11)

Komentarai ()