Netikėtas smūgis, baisiau net už sankcijas: jokie didieji pasaulio tanklaiviai nebedirbs su Rusija ()
Didžiausios pasaulio energetikos kompanijos atsisako tanklaivių, gabenusių rusišką naftą. Vakarų ir Kinijos naftos milžinai „anuliavo" Rusijos Federaciją – pagrindinėms naftos tiekimo rūšims iškilo grėsmė: britų-olandų „Shell" ir amerikiečių „Exxon" nebenori turėti reikalų su laivais, gabenusiais rusiškas žaliavas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Milžinai atsisakė frachtuoti net laivyną, kuris angliavandenilius eksportavo pigiau nei kainų lubos, rašo „Kommersant".
Staigus tokių krovinių atsisakymas susijęs su G7 šalių ir Europos Sąjungos patvirtintais apribojimais, pagal kuriuos įmonėms draudžiama gabenti rusišką naftą, įsigytą už daugiau nei 60 USD. Visiems, kurie nuspręs pažeisti draudimą, bus uždrausta patekti į Europos paslaugų rinką 90 dienų. Tai reiškia, kad įmonės negalės išlaikyti savo laivų ar apsidrausti ES, o tai atneš kelių milijonų dolerių nuostolių.
„Bloomberg" teigia, kad užsienio kompanijų sprendimas turės įtakos „šešėliniam laivynui". Dabar nesąžiningi verslininkai siūlys Rusijos naftos eksporto paslaugas, apeidami apribojimus. Tuo tarpu angliavandenilių tiekimui ir vamzdynais iš Rusijos iškilo grėsmė. Vokietija ir Lenkija pareiškė, kad nuo 2023 m. pumpavimą visiškai sustabdys.
Tačiau „Transneft" teigia, kad Varšuva ir Berlynas jau yra pateikę prašymus dėl kuro tiekimo kitų metų pirmąjį ketvirtį. Kol Kremlius sprendė problemas Vakaruose, didžiausia Kinijos laivybos kompanija taip pat sukėlė problemų Maskvai. Nuo gruodžio 22 dienos „China Cosco Shipping Corp" nebegabena naftos, nenorėdama patekti į bėdą dėl įsigaliojusios naftos kainos viršutinės ribos ir sankcijų. Žinoma, kad iš sandorių su Rusijos Federacija jau pasitraukė mažiausiai penki tanklaiviai.
Jei tendencija išliks, šios kliūtys ateityje gerokai apsunkins prekybos procesą.