Skelbiama technologijų revoliucija: Kinija pristatė pirmąjį pasaulyje greitaeigį traukinį, kuriam nereikia nei dyzelino, nei elektros (video)  (4)

Traukinio nuvažiuojamas atstumas yra 600 km, o greitis - 160 km/h.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinijoje šiandien galima važiuoti ateities traukiniu – vandeniliniu greituoju traukiniu, rašo „FuelCellsWorks".

Pirmasis pasaulyje vandenilinis traukinys buvo CRRC „Changchun" ir „Chengdu Railway Group" bendrų pastangų rezultatas. Jis nuriedėjo nuo surinkimo linijos Sičuane, Čengdu provincijoje. Lokomotyvas susideda iš keturių blokų, galinčių pagreitinti traukinį iki 160 km/val. Integruota vandenilio degalų tiekimo sistema užtikrina 600 km kreiserinį atstumą su vienu užpildymu.

Traukinyje kaip energijos šaltinis naudojamas vandenilio kuro elementų ir superkondensatorių derinys, pakeičiantis tradicinį kontaktinį tinklą. Energija generuojama vykstant elektrocheminei vandenilio ir deguonies reakcijai kuro elemente, todėl kaip šalutinis produktas susidaro tik vanduo, neišskiriamas azotas ar siera.

 

Naujasis lokomotyvas vienu metu gali vežti iki 1500 keleivių ir yra aprūpintas išmaniosiomis valdymo funkcijomis, tokiomis kaip autopilotas, robotizuotas paleidimas ir sustabdymas bei savarankiškas grįžimas į depą. Žinoma, tokiame sudėtingame mechanizme yra daug išmaniųjų stebėjimo sistemų ir jutiklių. Traukinys yra nuolat stebimas dispečerių, naudojančių 5G standartą, kad jie galėtų realiu laiku žinoti lokomotyvo eksploatavimo būseną ir pamatyti pašalinius daiktus ant bėgių.

Vandenilinio traukinio paleidimas nuolatiniais maršrutais turėtų paskatinti kitų rūšių viešojo transporto, galinčio naudoti vandenilį kaip „žaliąjį" kurą, plėtrą. Tai savo ruožtu padidins investuotojų susidomėjimą vandenilio energetikos projektais.

 

 

 

 

 

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
Autoriai: Vigmantas Balevičius
(33)
(4)
(29)

Komentarai (4)