Brazilijos kariuomenė planuoja su raketomis ar torpedomis užpulti ir susprogdinti lėktuvnešį „São Paulo“: kas vyksta (Video) ()
Lėktuvnešis „São Paulo“ nuolat susiduria su sunkumais ir buvo nurašytas. Laive yra tonos asbesto, dėl kurio jo nuskendimas vandenyne gali pakenkti aplinkai. Prasta techninė būklė labai apriboja galimybes, ką galima padaryti su laivu.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Brazilijos lėktuvnešis „São Paulo“ dėl prastos techninės būklės savo galutinį likimą gali pasitikti Atlanto vandenyno dugne. Apie tai praneša „The War Zone“.
Pernambuko uoste, esančiame Brazilijos šiaurės rytuose, patikrinus techninę būklę, pavyko nustatyti, kad karo laivas yra prastesnės būklės, nei tikėtasi. Laivas kenčia nuo korozijos, kuri vis labiau ardo korpusą, ten taip pat buvo aptikta skylė korpuse, kuri padidina užtvindymo lygį. Laivo korpusas pripažintas pavojingu plaukioti atviroje jūroje – tai gerokai apriboja galimybes apsispręsti, ką daryti su laivu.
BREAKING: Brazilian Navy abandons modernization plans, and decides for decommissioning its aircraft carrier Sao Paulo (A12) [ex-French Foch] pic.twitter.com/TX260gdPDe
— JR Vianney (@jrvianney) February 14, 2017
Pradinis planas buvo nusiųsti lėktuvnešį į Turkiją, kad jį ultilizuotų viena didžiausių kompanijų „Sok Denizcilik Ticaret“. Tačiau sprendimo teko atsisakyti. Vietos gyventojai protestavo prieš laivo atvykimą dėl nuodingo asbesto laive. Nuo 2022 m. rugsėjo mėn. jis buvo avarinės būklės. Brazilijos uostai taip pat uždaromi šiam laivui.
Lėktuvnešiui „São Paulo“ gresia pavojus būti nuskandintam Atlante – tai bus atlikta atlikus daugybę sprogimų, išmušančių skyles korpuse. Yra tikimybė, kad laivą nuskandins Brazilijos kariškiai su raketomis ar torpedomis, kad tuo pačiu įgytų ginklo naudojimo patirties. Kartu pabrėžiama, kad ir kuris variantas būtų pasirinktas, laive esantis asbestas ir toliau kelia susirūpinimą. 10-ajame dešimtmetyje iš lėktuvnešio buvo pašalinta apie 55 tonos asbesto, tačiau dar daug jo liko laivo sienose, kaip šilumos ir garso izoliacija.
Ekologijos ministrė Marina Silva kategoriškai pasisako prieš nuskandinimą. Situaciją dar labiau apsunkina tai, kad sprendimas dėl „São Paulo“ likimo lieka karinio jūrų laivyno žinioje. Vyriausybė nenori įsipainioti į tyrimą dėl sausio pradžioje įvykdyto išpuolio prieš Brazilijos Kongresą, prezidento rūmus ir Aukščiausiąjį Teismą.
265 metrų ilgio laivas Brazilijos tarnyboje atsirado Prancūzijos dėka, kuri 2000 metais lėktuvnešį pardavė už 12 mln. USD. Lėktuvnešis „Foch“ į Prancūzijos laivyną buvo pristatytas 1963 m. Tai vienas iš dviejų Clemenceau klasės lėktuvnešių. Brazilija pirko „Foch“ (kurį pervadino į „São Paulo“), kad pakeistų britų lėktuvnešį „Minas Gerais“.
Tačiau „São Paulo“ nepateisino kariškių lūkesčių ir iki eksploatavimo nutraukimo 2021 metais praktiškai nebuvo naudojamas ir jam reikėjo remonto. Kapitalinis remontas vyko 5 metus nuo 2005 iki 2010 m. 2012 metais laive kilo rimtas gaisras, pareikalavęs dar daugiau investicijų.
Remiantis rezultatais, „São Paulo“ jūroje su Brazilijos vėliava praleido tik 206 dienas. O pirkti naujo lėktuvnešio Brazilijoje kol kas neplanuojama.