Oro gynyba bejėgė – kas yra jūrinis sklandytuvas ir kaip jis bus naudojamas karyboje (Video) ()
Jūriniai sklandytuvai gali būti nematomi radarams ir oro gynybos sistemoms, nes jie gali skristi labai žemai virš vandens.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kompanija „Regent“, užsiimanti visiškai elektrinių amfibinių orlaivių kūrimu ir gamyba, patraukė vienos didžiausių gynybos ir kosmoso technologijų žaidėjų – bendrovės „Lockheed Martin“ – dėmesį, praneša svetainė „Interesting Engineering“. Ginklų gamintojus labai domina pagreitintas karinio jūrų laivyno sklandytuvų kūrimas gynybos misijoms.
Kokie yra elektrinių amfibinių lėktuvų pranašumai
Jūriniai sklandytuvai jokiu būdu nėra naujo tipo žemai skraidantys sklandytuvai. Jų raida buvo žinoma beveik nuo praėjusio amžiaus pradžios, tačiau sklandytuvai netapo masiniais. Šiandien dėl žaliųjų technologijų ir padidėjusių reikalavimų kovojant su priešo oro gynybos sistemų orlaivių aptikimu, susidomėjimas šios rūšies transportu smarkiai išaugo.
Sklandytuvai yra puiki priemonė, nes jiems nereikia ypatingų sąlygų kilti ir nusileisti. Jie gali nusileisti ant vandens ir nusileisti netoli kranto. Amfibiniai orlaiviai yra pagrįsti ekrano principu. Tai leidžia įrenginiui skristi žemai virš vandens, išvengiant radaro ir kliūčių.
Šiuolaikiniai sklandytuvai yra varomi elektra, todėl jie veikia dideliu greičiu ir tyliai, todėl yra nepastebimi, o tai labai svarbu karinių kampanijų metu. Ir dar vienas svarbus veiksnys – įrenginiai yra nebrangūs ir lengvai prižiūrimi.
JAV Gynybos departamentas išreiškė susidomėjimą tokio tipo transportu, kuris gali užtikrinti greitą, nebrangų, nepastebimą mobilumą, nepriklausant nuo aerodromų pakrantės zonoje. Jūriniai sklandytuvai jūrinėje aplinkoje gali būti naudojami įvairiems tikslams, pavyzdžiui, karinei logistikai, krovinių gabenimui, paieškai ir gelbėjimui.
Ką siūlo „Regent“
„Regent“ įmonė šioje rinkoje nėra naujokė. Ji jau pardavė daugybę jūrinių sklandytuvų įvairioms oro linijoms ir keltų kompanijoms visame pasaulyje. Jos naujasis flagmanas – sklandytuvas „Viceroy“ gali gabenti 12 keleivių arba 1600 kg krovinių. Šis modelis gali išvystyti iki 300 km/val. kreiserinį greitį. Bendrovė planuoja netrukus pradėti jį eksploatuoti, o „Lockheed Martin“ investicijos leis tai įvykti kuo greičiau.
„Lockheed Martin“ teigia, kad karinio jūrų laivyno sklandytuvuose mato potencialą ir nori paremti technologinę pažangą gynybos pramonėje. Bendrovė jau investavo į kitus visiškai elektrinius startuolius, tokius kaip „Electra“.
„Lockheed Martin Ventures“ mano, kad jūriniai sklandytuvai gali atlikti svarbų vaidmenį užtikrinant pakrančių zonų saugumą ir gynybą. Jie gali greitai pristatyti karius, ginklus, amuniciją ir kitus išteklius į atokias salas ar bazes ar teritorijas. Jie taip pat gali dalyvauti žvalgybos, stebėjimo ir kovinėse operacijose.